Lys?

ForsiktigGlad

Blir kjent med forumet
Har lest at nå i uke 26+6 så kan babyen legge merke til lys som kommer utenfor livmoren. Hva slags lys er det, noen som vet? Hvor kommer det lyset fra?
Også er det mennesker som sier at babyen må jo sove også (når det er rolige perioder etter masse aktivitet), men jeg har lest at i magen sover babyen sjeldent mer enn 20 min av gangen og det kan være stille langt lengre tid enn det. Men kan hun sove 20 min, våkne litt, snu seg rundt et par ganger og sovne igjen? (Sånn at det i praksis er tilnærmet lik stille i 40 min)
Ønsker alle en fin dag med mye kjærlighet og koselige spark!

Har lest at nå i uke 26+6 så kan babyen legge merke til lys som kommer utenfor livmoren. Hva slags lys er det, noen som vet? Hvor kommer det lyset fra?
Også er det mennesker som sier at babyen må jo sove også (når det er rolige perioder etter masse aktivitet), men jeg har lest at i magen sover babyen sjeldent mer enn 20 min av gangen og det kan være stille langt lengre tid enn det. Men kan hun sove 20 min, våkne litt, snu seg rundt et par ganger og sovne igjen? (Sånn at det i praksis er tilnærmet lik stille i 40 min)
Ønsker alle en fin dag med mye kjærlighet og koselige spark!
Tror de tenker på sollys. Så hvis du ligger og soler deg så vil babyen kunne merke lyset.
Angående soving så vet jeg ikke hvor lenge de sover, men her er det hvertfall stille i mange timer om gangen før festen starter igjen og den varer ikke så lenge, og så er hun rolig i mange timer igjen.

Det er nok sollys ja:) Den lille i magen min er rolig når jeg er i bevegelse, og kan være aktiv i flere timer i strekk på kvelden eller om jeg bare sitter i ro:) Men noen ganger kjenner jeg bare bevegelse en liten stund, så blir det roligt lenge:) Jeg har og merka at viss jeg lyser med lykt på mobilen mot magen så kjenner jeg "dulting" der lyset er sterkest (:

Det er nok sollys ja:) Den lille i magen min er rolig når jeg er i bevegelse, og kan være aktiv i flere timer i strekk på kvelden eller om jeg bare sitter i ro:) Men noen ganger kjenner jeg bare bevegelse en liten stund, så blir det roligt lenge:) Jeg har og merka at viss jeg lyser med lykt på mobilen mot magen så kjenner jeg "dulting" der lyset er sterkest (:

Så morsomt at du merker dulting der hvor du lyser med mobilen! Det fikk jeg lyst til å prøve!! :) ja, de sier også at vi vugger de vakre små i søvn når vi beveger oss mye. Det hører sjeldenhetene til, men hun la seg på den ene siden den ene kvelden jeg og en venninne gikk lang tur, og sparket mot hånden til venninna :D Men ellers var hun rolig under hele turen (4 timer). Får prøve å stå litt i vindu og løfte toppen en solskinnsmorgen så jeg får til litt sol på magen!! ☀️ tusen takk for svar!

Tror de tenker på sollys. Så hvis du ligger og soler deg så vil babyen kunne merke lyset.
Angående soving så vet jeg ikke hvor lenge de sover, men her er det hvertfall stille i mange timer om gangen før festen starter igjen og den varer ikke så lenge, og så er hun rolig i mange timer igjen.

Jeg har slått meg til ro med at det er variasjon hos meg også, perioder med mye bevegelse også rolig igjen. Og da kan det være rolig flere dager med noen små dult i ny og ne. Men så kommer en aktiv periode igjen :-)
Skulle ønske at jeg var et sted i byen hvor det ville vært naturlig å ta seg en liten tur ut på stranden når solen dukker opp. Vi bor i blokk og det nærmeste jeg kommer solen nå etter at jobben begynte igjen for fullt er hvis jeg sitter på en av benkene i borettslaget mellom blokkene og vet ikke hvor akseptabelt det er da at jeg blotter magen :P

Back
Topp