Doppler?

Har vurdert det litt selv, og lest litt om det. Virker betryggende å kunne høre hjerteslag hjemme, men har lest at det kan være stressende for fosteret om man bruker det for ofte (bør visst bare brukes ukentlig og ikke daglig). I tillegg har jeg lest en kommentar fra en jordmor som mente at det kan være falsk trygghet om man bruker doppleren til å finne hjerteslag om man for eksempel kjenner lite liv, da fosteret ikke nødvendigvis har det bra selv om hjertet slår.
Kanskje gir den også unødvendige bekymringer om man ikke klarer å finne hjertelyden selv en dag. Så jeg tror ikke det kommer til å bli kjøp på meg..

Den skal kunne brukes fra uke 14-16. :)
 
Signerer Pukka, jeg..

Jeg tror at du skal være veldig klar over hvor den lille ligger for å høre slagene. Jeg hadde lett fått panikk om jeg ikke fant de.. Og blitt kjempeflau fordi jeg ikke hadde fått med meg at ungen bare hadde flytta på seg."
 
Jeg har en liggende som jeg brukte i forrige svangerskap. Hørte veldig fort forskjell på mine hjerteslag og baby sine :) for meg var det betryggende å få høre hjerteslagene innimellom. Kommer nok til å bruke denne gsng også
 
Jeg hadde en sist sv.skap. var koselig da jeg fikk det til.:) fort gjort å lytte til egne hjerteslag
 
Men nå reklamerer de jo for en app som gjør at du kan høre hjertlelyden, vel og merke i slutten av svangerskapet.
 
Kjøpte en i forrige svangerskap som ei venninne fikk låne.. Den unger er ute nå men tørr ikke si jeg vil ha den tilbake for da skjønner hun det sikkert.. Også har vi ikke så mye kontakt lengre..
 
Noen finner den allerede i uke 9, andre i uke 16. Jeg pleier å kjenne liv rundt uke 13, så ser ikke hensikten :) om man ikke finner hjertelyden blir man bare enda mer redd ;)
 
Jeg har en fra første svangerskap. Bare dårlig opplevelse foreløpig med den siden lille baby sannsynligvis var død. :( Fikk den noen dager før jeg spontanaborterte. Men jeg kommer nok til å prøve den ved dette svangerskapet for det, bare ikke for ofte.
 
Back
Topp