Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei. Ikke jeg hellerUff da
Liker ikke
Jeg og... Men kun ved anstrengelse, heldigvis. Det er ikke ålreit :-/ Hun har hatt en tøff start, hadde håpet det var nok snart ❤Uff. Har astma selv og unner ingen det. Spesielt ikke våre små ❤ ta en tur til legen du ja![]()
Ja. Heldigvis er allmenntilstanden fin, om ikke hadde det blitt legevakt. Ikke så lett å vurdere synes jeg. Hun er jo prematur også, så blir bekymret når det går på pust/lunger da. Men passer på henne; så om hun blir verre får vi dra i natt.Huff stakkars, høres riktig ut med en legetime!
Premature har vel også større risiko for å utvikle astma ogsåJa. Heldigvis er allmenntilstanden fin, om ikke hadde det blitt legevakt. Ikke så lett å vurdere synes jeg. Hun er jo prematur også, så blir bekymret når det går på pust/lunger da. Men passer på henne; så om hun blir verre får vi dra i natt.
Lege hørtes rett ut.Redd lillemor har eller utvikler astma. Etter det ble rått ute, har hun anstrengende innpust :-/ I dag har det vært så ille at hun lager en høy lyd om hun blir litt anstrengt og puster. Blir vel en tur til legen imorgen, da jeg ser at halsen og magen trekker seg langt inn når det setter i gang. Stakar lita ❤
Resept?Sover alle?
Og her jeg våken etter å ha hvert en tur til legevakta med naboen, som forøvrig var pga stressa overbekymret foreldre siden jenta dems var syk og skalv, og etter ca en time der så reiser vi hjem med en resept på paracetamol til barn!
De får det gratis om de har det på resept så derforResept?
Paracetamol til barn selges da som stikkpiller, flytende og smeltetablett i minst to merkenavn , reseptfritt?
Skjønner.De får det gratis om de har det på resept så derfor![]()
Ibuprofen hadde de allerede, så skal kombinere de for å unngå høy feber.
Legene her liker å skrive resept på alt av legemiddel da, mange som kommer på apoteket med resept på det mest utroligste![]()
Her har vi også en del ulike preparater med paracetamol, håper legen skrev ut flytende! Det glemte jeg å si!
Var mest for å si at det var ikke spesielt alvorlig men pga stressa foreldre av vi reiste inn, fikk jo nesten ikke sagt noe til de. Men crp på under 1 og hadde fått feber fra morgenen så ikke overraskende at vi ble sendt hjem med paracetamol og ikke noe annet![]()
det var detUff da stakkars deg![]()
JaaaWohoo!
Ja sverige.Skjønner.
Litt annet opplegg da. Du er i Sverige, sant?
Her er det jo ikke gratis med mindre det er blå resept og da skal det være et kronisk behov. Det finnes de som får paracet på resept. Sånne store esker og gjerne sterkere (så normalidosen er 1 i stedet for 2, sparer plass)
Men ikke for en unge med feber.
Det må jo føre til unødvendig mange legebesøk om alle skal til legen for å få gratis paracet?
Det selges jo reseptfritt nettopp for å.spare helsevesenet for de legetimene som er helt unødvendige. Barn får paracet mot feber og blir friske før behovet for legetime![]()
Ja, bare å kle på seg nåPlutselig ble det bare høst...
Hva skjedde med seinsommeren liksom ?Ja, bare å kle på seg nå![]()
Den kommer nokHva skjedde med seinsommeren liksom ?
Ja får nok detDen kommer nok![]()
Men du får bare spare penger til varme klær som du får plass til en voksende mage i![]()
Avisa påsto i går at den skal vi få neste uke.Hva skjedde med seinsommeren liksom ?
Er jo lov å håpe, men må si håpet er liteAvisa påsto i går at den skal vi få neste uke.
Sensommeren får vi oftest ettet skolestart, så vi venter i spenning.
Men jeg tror jeg må lete frem sokker om jeg skal ut og trille i dag. Det har jeg ikke hatt på veldig, veldig lenge.
Det blir jo bare forskjøvet til neste liste ;-)Liste menneske jeg også men blir nesten små gal om jeg ikke får gjort alt![]()