Skuffa og engstelig

Anili

Forelsket i forumet
Er skikkelig nedfor nå. Ei uke over termin, og nettopp kommet hjem fra overtidskontroll på sykehuset. Endte opp med bare å få ultralyd siden jeg av en eller annen grunn ikke var booket inn på time til poliklinikken etterpå (fødselslege etc). Så ble sendt hjem med ny time i morgen:(
Og i tillegg viste UL et stort barn med estimert vekt 4500 g:eek: Skrekk og gru, strevde virkelig nok med å få ut forrige som var litt over 4 kg...

Så nå sitter jeg her og må bare vente enda mer, og med stadig større skrekk for fødselen...

Noen som vet om det kan bli snakk om keisersnitt når barnet er såpass stort?

Er skikkelig nedfor nå. Ei uke over termin, og nettopp kommet hjem fra overtidskontroll på sykehuset. Endte opp med bare å få ultralyd siden jeg av en eller annen grunn ikke var booket inn på time til poliklinikken etterpå (fødselslege etc). Så ble sendt hjem med ny time i morgen:(
Og i tillegg viste UL et stort barn med estimert vekt 4500 g:eek: Skrekk og gru, strevde virkelig nok med å få ut forrige som var litt over 4 kg...

Så nå sitter jeg her og må bare vente enda mer, og med stadig større skrekk for fødselen...

Uff for en kjedelig opplevelse, og dumt du ikke var booket inn. :-(

Husk at det er veldig vanskelig å måle barna nå, når de er så "store"..
Hvis du fødte en over 4 kilo sist, vil ikke 4,5 bli noe som helst problem for deg vil jeg tro :-) Allerede en som har banet vei, og noen hundre gram fra eller til spiller ingen rolle har jordmoren min sagt :-) Da er det barn som er laget for deg :-)

4,5kg er jo innenfor normalen, så tror ikke keisersnitt er løsning de vil anbefale her.

Ikke tenk for mye på vektestimeringen, prøv å gjør noe hyggelig nå mens du venter :-) (Lettere sagt enn gjort - jeg veeeet)...

Ønsker deg lykke til i morgen ❤️

Håper timen i morgen veier opp for dårlig oppfølging i dag. Og at du får betryggende svar på alle spørsmål.
Jeg har født barn fra 3495g til 4554g
Ingen problem. Og hode på største var 39cm en kraftig plugg. Er utrolig hva kroppen kan få til ;)
Jeg merket ikke forskjell for å si det sånn ;) Merket forskjell på hode når det sto i åpningen, og jeg ventet på rien som skulle la meg presse da :) Men ut uten problem som de andre som var mindre i hodet ;)

Uff for en kjedelig opplevelse, og dumt du ikke var booket inn. :-(

Husk at det er veldig vanskelig å måle barna nå, når de er så "store"..
Hvis du fødte en over 4 kilo sist, vil ikke 4,5 bli noe som helst problem for deg vil jeg tro :) Allerede en som har banet vei, og noen hundre gram fra eller til spiller ingen rolle har jordmoren min sagt :) Da er det barn som er laget for deg :)

4,5kg er jo innenfor normalen, så tror ikke keisersnitt er løsning de vil anbefale her.

Ikke tenk for mye på vektestimeringen, prøv å gjør noe hyggelig nå mens du venter :) (Lettere sagt enn gjort - jeg veeeet)...

Ønsker deg lykke til i morgen ❤️
Takk for oppmuntring, skal prøve å tenke sånn:) Føler meg uansett litt bedre til mote nå enn rett etter sykehusbesøket, prøver bare å få dagen til å gå slik at det kan bli morgen raskt:p Håper virkelig det blir greit å føde selv om hun skulle vise seg å være stor, har jo absolutt ikke noe ønske om keisersnitt. Blir veldig spennende hva de sier i morgen:)

Håper timen i morgen veier opp for dårlig oppfølging i dag. Og at du får betryggende svar på alle spørsmål.
Jeg har født barn fra 3495g til 4554g
Ingen problem. Og hode på største var 39cm en kraftig plugg. Er utrolig hva kroppen kan få til ;)
Jeg merket ikke forskjell for å si det sånn ;) Merket forskjell på hode når det sto i åpningen, og jeg ventet på rien som skulle la meg presse da :) Men ut uten problem som de andre som var mindre i hodet ;)
Godt å høre andre sine erfaringer, nei er kanskje ikke så stor forskjell å føde barn med ulik vekt. Er mest redd for skuldrene, hun siste (på 4 kg) var ganske bredskuldret og jeg måtte jobbe litt for å få presset ut kroppen etter at hodet var ute.
Spent på hva de sier i morgen ang evt igangsetting eller ikke. Vet ikke helt hva jeg vil selv, men kjenner det ikke er så fristende å gå så mye lengre når hun er så stor...:eek:

Uff, så kjipt når ikke de kan gjøre som planlagt. Håper alt går fint i mrg! Og du, min nr 2 var 4500-gikk som en drøm. Hun på 3400 var mye verre.

Masse lykke til i morgen :) Husk at vekstestimering kun er en estimering, og de kan fort bomme med 500 gram. Skal selv på overtidskontroll i morgen tidlig og er veldig spent på eventuell igangsettelse. Er stressa selv, men prøver å roe meg selv ned. Uansett er det hele snart over og vi har de små hos oss for «alltid» :)

Masse lykke til i morgen :) Husk at vekstestimering kun er en estimering, og de kan fort bomme med 500 gram. Skal selv på overtidskontroll i morgen tidlig og er veldig spent på eventuell igangsettelse. Er stressa selv, men prøver å roe meg selv ned. Uansett er det hele snart over og vi har de små hos oss for «alltid» :)
Ja det er sant:) Masse lykke til du også

Jeg hadde en drømmefødsel med jenta mi på 4045g i fjor ❤️

Da har jeg vært på resten av kontrollen. Fikk velge om jeg ville vente til lørdag eller settes i gang en av de nærmeste dagene, og litt under tvil valgte jeg å settes igang i morgen:nailbiting:
Pga stor baby sa legen at de ville ha lav terskel for keisersnitt dersom det blir dårlig fremgang i fødselen. Hun anbefalte også at jeg fikk epidural fra 3-4 cm åpning slik at jeg fikk god smertelindring.

Følte meg veldig ivaretatt og venter nå spent på morgendagen...klarer ikke skjønne at jeg snart skal få holde lillejenta mi:)

Da har jeg vært på resten av kontrollen. Fikk velge om jeg ville vente til lørdag eller settes i gang en av de nærmeste dagene, og litt under tvil valgte jeg å settes igang i morgen:nailbiting:
Pga stor baby sa legen at de ville ha lav terskel for keisersnitt dersom det blir dårlig fremgang i fødselen. Hun anbefalte også at jeg fikk epidural fra 3-4 cm åpning slik at jeg fikk god smertelindring.

Følte meg veldig ivaretatt og venter nå spent på morgendagen...klarer ikke skjønne at jeg snart skal få holde lillejenta mi:)

Masse lykke til ❤️

Lykke til!! ❤️

Heier på deg ❤️

Jeg veide selv 4600gram og mamma hadde da gått 6 dager over tida. Tror ikke de fokuserte så mye på det i den tida, og synes det er synd at de informerer om høy fødselsvekt uten å fortelle i detaljer hva det innebærer. Nå skal det sies at mamma var en liten tynn dame og hun sier at fødselen hun hadde med meg som var så stor gikk mye smidigere enn første gang med søster mi som veide nesten en kilo mindre! :) Det er nok veldig individuelt.

Masse lykke til! :)

Både jeg, søster og søskenbarn har født barn opp mot 4,5 og nærmere 5 kg og det har aldri vært snakk om keisersnitt. Vekten på ungen har ikke noe å si for fødselen så lenge barnet ligger med hodet ned ☺️ det går så bra☺️ lykke til

Back
Topp