Vannavgang

Rog90

Glad i forumet
Dere som startet fødselen med vannavgang, hvor lenge gikk det fra vannet gikk til riene startet? Og hvordan var oppfølgingen på sykehuset? Vannet gikk i natt kl 01:30, altså 11 timer siden, ikke fått rier ennå, bare fortsatt med vannavgang og litt koagler. Fått time på sykehuset i morgen tidlig, håper det skjer noe innen den tid :)

Med første gikk vannet mitt kl 21 om kvelden. Fikk beskjed om å komme opp om morgenen hvis jeg ikke fikk skikkelige effektive rier. Riene startet umiddelbart etter det, men baby kom ikke før 30 timer etterpå. Lang tid fra 2-6 cm. Fikk den gang beskjed om at de hadde satt meg på drypp så og så mange timer etter vannavgang om den ikke hadde kommet i gang av seg selv pga infeksjonsfare.

Ja, regner med de kommer til å gjøre det i morgen tidlig om jeg ikke får rier, men synes det var litt lenge å vente, blir 30 timer etter vannavgang.

Får håpe riene dine setter igang! Også har de vel bedt deg være obs på feber ol. Masse lykke til!

Får håpe riene dine setter igang! Også har de vel bedt deg være obs på feber ol. Masse lykke til!
Ja, det har de sagt :) Men lurer litt på nå, er det best at jeg hviler og lader opp eller kan aktivitet føre til at riene kommer raskere?

Vannet mitt gikk ca kl 23, etter 2,5 time startet riene med 5 min mellomrom og 4 cm åpning.

Sniker fra september. Vannet mitt gikk klokka 0400 om morgenen. Riene startet ikke før 22 timer senere om natten. Tok seg opp utover morgenen. Dro på kontroll klokka 0900 og kl. 10 fikk jeg fødestue og hadde 3-4 cm åpning.

Sniker fra september. Vannet mitt gikk klokka 0400 om morgenen. Riene startet ikke før 22 timer senere om natten. Tok seg opp utover morgenen. Dro på kontroll klokka 0900 og kl. 10 fikk jeg fødestue og hadde 3-4 cm åpning.
Da er det bare å smøre seg med (enda mer) tolmodighet :D Gjorde du noe spesielt fra vannet gikk til riene startet? Vekslet du mellom aktivitet og hvile eller bare hvilte du eller var i mye aktivitet?

Ja, det har de sagt :) Men lurer litt på nå, er det best at jeg hviler og lader opp eller kan aktivitet føre til at riene kommer raskere?

Si det, du trenger jo energi til fødselen. Tenker at riene starter om de har tenkt å starte uansett. Men aktivitet er jo aldri skadelig, kan jo føre til fortgang.

Si det, du trenger jo energi til fødselen. Tenker at riene starter om de har tenkt å starte uansett. Men aktivitet er jo aldri skadelig, kan jo føre til fortgang.
Får lytte til kroppen og hvile litt nå, og være aktiv når jeg føler jeg har litt mer energi :) Kanskje ikke så lurt å slite seg ut heller, men har ikke lyst til å bli satt i gang heller :)

Får lytte til kroppen og hvile litt nå, og være aktiv når jeg føler jeg har litt mer energi :) Kanskje ikke så lurt å slite seg ut heller, men har ikke lyst til å bli satt i gang heller :)

Ja jeg personlig ville nok hvilt og sovet så lenge ingenting er på gang (spesielt hvis du er litt trøtt/sliten nå - det _kan_ hende kommende natt blir helt uten søvn!) , og heller holdt meg på beina når det begynner med litt rieaktivitet/murringer etc.

Min forgje fødsel startet med at vannet gikk kl.05.00. Var inne på føden til kontroll kl.08.00 og hadde 4cm åpning uten rier. Fikk være på sjukehuset og gikk trapper! 4 etasjer opp og ned :) Slappa av litt innimellom da. Riene ble regelmessige 15.30 og han var ute 22.06 :D
Fekk og beskjed om ikkje riene starta av seg sjølv innen 18timer etter vannavgang skulle eg settes i gang...

En kombo av hvile og aktivitet er nok bra. :)

Lykke til!

Da er det bare å smøre seg med (enda mer) tolmodighet :D Gjorde du noe spesielt fra vannet gikk til riene startet? Vekslet du mellom aktivitet og hvile eller bare hvilte du eller var i mye aktivitet?

Vi dro på sykehuset ved 11-tiden samme morgen vannet gikk, bare på en kontroll. Og ellers så var vi bare hjemme og slappet av. Laget taco (var en fredag :D) Så ventet vi i spenning! Og det var virkelig spennende, hehe. "Er dette rier?" "Okei, dette MÅ være rier" osv :D

Vi dro på sykehuset ved 11-tiden samme morgen vannet gikk, bare på en kontroll. Og ellers så var vi bare hjemme og slappet av. Laget taco (var en fredag :D) Så ventet vi i spenning! Og det var virkelig spennende, hehe. "Er dette rier?" "Okei, dette MÅ være rier" osv :D
Ja, sånn jeg sitter nå, men er nok bare murringer, som mensensmerter, og litt i korsryggen men ikke så veldig vondt. Men jeg har ingen peiling på hvordan det skal kjennes ut. Nervepirrende dette ja :D

Min forgje fødsel startet med at vannet gikk kl.05.00. Var inne på føden til kontroll kl.08.00 og hadde 4cm åpning uten rier. Fikk være på sjukehuset og gikk trapper! 4 etasjer opp og ned :) Slappa av litt innimellom da. Riene ble regelmessige 15.30 og han var ute 22.06 :D
Fekk og beskjed om ikkje riene starta av seg sjølv innen 18timer etter vannavgang skulle eg settes i gang...

En kombo av hvile og aktivitet er nok bra. :)

Lykke til!
Så godt å komme inn med 4 cm uten rier da :) Da er en jo ganske godt påvei. Blir spennende å se på sykehuset i morgen, men virker ut som de ikke vil sjekke åpning når vannet har gått pga infeksjonsfare?

Ja, sånn jeg sitter nå, men er nok bare murringer, som mensensmerter, og litt i korsryggen men ikke så veldig vondt. Men jeg har ingen peiling på hvordan det skal kjennes ut. Nervepirrende dette ja :D
Haha, nei ikke sant. :D
Men når man må begynne å fokusere på pusting og når det kjennes vondt ut så er det nok rier i mild form og verre blir det. Vi har jo gått i ni måneder og ikke hatt rier så når det er noe på gang så kan det ikke være noe annet. :D Husker jeg måtte sitte oppreist og sove på natten fordi jeg ikke klarte å ligge. Mannen sov sammen med meg på sofaen. :D

Ønsker deg MASSE lykke til!! ♡♡

Sist ble jeg satt igang ca 31 timer etter vannet gikk.

Back
Topp