Fødebagen

Gulo

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Har nå straks ni dager til termin, så må vel pakke denne berømte bagen straks..

Noen tips fra dere som allerede har født?

Fødte i juli, og man trenger nesten ingenting til babyen:-) Sykehuset har alt av salver, bodyer, kluter osv. Såpe fikk jeg ikke bruke i underlivet på to uker og bind og engangstruser har dem også på sykehuset.

Ved å bruke sykehusbodyene, så slipper man å vaske så mye klær når man kommer hjem:-D

Jeg fikk aldri pakket fødebaggen :p men hadde jo klær, toalettsaker, ladere og lignende, gikk for det meste i joggebukse.. Det eneste jeg savnet var en egen kroppsåpe, (hadde shampoo og balsam) ekstra håndkle, ellers følte jeg ikke jeg manglet noe :)

Fødte i juli, og man trenger nesten ingenting til babyen:-) Sykehuset har alt av salver, bodyer, kluter osv. Såpe fikk jeg ikke bruke i underlivet på to uker og bind og engangstruser har dem også på sykehuset.

Ved å bruke sykehusbodyene, så slipper man å vaske så mye klær når man kommer hjem:-D
Enig.

Husker at barnepleiere frarådet å bruke egne klær på babyen, viss de av en eller annen grunn måtte passe babyen/skifte på den kan man risikere at de tror det er sykehuset sitt og slenger det på vask og blir borte der...

Tusen takk :) ser at jeg har tenkt på noe av det samme.

Også skal jeg pakke et stort håndkle til meg selv. Jeg er en av de som dusjer med badehåndkle til vanlig, så det tenker jeg vil være godt å ha på sykehuset :)

Ja jeg også er så deilig med store badehånkler :p masse lykke til med fødselen :happy:

På de to nærmeste sykehusene til her vi bor er det kun et av de som man får låne klær til baby, så hvis noen skal føde i Kristiansand så må man ha med egne klær til baby! :)

Jeg har vel egentlig det samme som deg i bag'en min. Eneste er at jeg ikke har med pysj...har tenkt å bruke sykehuset sine med knepping foran:p Spare på klesvasken:D
Høres lurt ut, er bare litt redd for at sykehuset sine er litt for varme for min del, så tenker å ha en pysjshorts +t-shorte :)

Jeg tar med ammenattkjole med stropper og morgenkåpe til å ha utenpå :)

Dusjolje (helst uten parfyme, så babyen kan bli kjent med din lukt), Xylocainsalve (til underlivet etter fødselen), slippers (til dusjing), joggebukser, store truser til hjemreise, store(!) bind til hjemreise, vannflaske.
Ellers det man vanligvis pakker på tur; klær og toalettsaker.

Alt annet får man låne på de fleste sykehus. :)

Jeg er uerfaren så har helder skrivd litt mye :happy: hva kan/bør jeg droppe?:p
Nei den skjønner jeg :p feks pc og lesestoff tror jeg ikke du har tid til. Babyen trenger lite klær, holder med 2 bodyer og bukser og 2 pysjer. Og gull med et ullteppe. Ellers trenger ikke baby noe mer. Når det gjelder deg, så spørs det hvor kresen du er. Men jeg gikk for det meste i sykehuset sine trøyer, sov i de og hadde ellers på dagen, ligger jo mesteparten i senga uansett, holdt med en tynn og lett bukse, singlet og genser av klær til meg.

Bind, toalettpapir, håndklær og alt slikt har de på sykehuset. Men du må hvertfall huske å ta med en truse til hjemreise da. De har både giga bind/bleier og vanlige bind der. Så dette ordner seg. Husk at det er mye å bære på også når man pakker med så mye, og så får man kanskje besøk som tar med gaver, så da blir det enda mer å få med hjem :p

jeg gidder for og være helt ærlig ikke og overdrive innholdet i baggen. har med toalettsaker til meg, klær til meg og jeg har da tatt i beregning 2 skift. kameraet er fult oppladet. mobil og lypsyl. klær til lillegull og noen bleier og våtservietter og teppe. bilstol tar faren med når han kommer opp dagen etterpå. tror neppe han vil sove der.

Back
Topp