Trøtt og sliten.... sykemelding?

Marun1990

Forelsket i forumet
Jeg har de siste par ukene virkelig kjent at energien har nådd bunnivå. Sover utrolig lite om nettene da jeg har en toåring som er våken flere ganger hver natt og jeg bruker lang tid på å sovne igjen hver gang. Hjelper ingenting at mannen har ansvaret annenhver natt, for våkner av guttungen uansett... også er det de obligatoriske doturene:p

Jeg jobber 100% i en psykisk svært krevende jobb og nå kjenner jeg at jeg sliter veldig med å holde meg fokusert.

Føler at trøtt og sliten er en sykemeldingsgrunn som er veldig på kanten, men føler virkelig ikke at jeg fungerer sånn som ting er nå, og det går spesielt ut over sønnen min:(

Hva er deres tanker rundt sykemelding med bakgrunn i å være sliten (da tenker jeg når du er gravid og ikke nødvendigvis 100%)?

Tenker at det er en virkelig grunn! Det krever mye å gå gravid, og for å klare å ta vare på seg selv og familien må man bare lytte til kroppen. Tror legen din vil vise stor forståelse! Og når man er så sliten at man kanskje ikke får fokusert og gjort jobben like bra lengre heller, da er det på tide å få ta litt pause! Kanskje til og med 100% for å få hentet deg litt inn igjen også. Så går det jo an å se an etterhvert! Ta en tur til legen, ikke slit deg helt ut!:) det er hva jeg tenker!:) og lykke til!!

Det er mye bedre å ta en gradert sykemld nå, enn å gå helt på veggen å ende opp 100 mener nå jeg :) Jeg er 30% sykemldt pga at jeg sover dårlig, er utslitt og får kynnere når jeg blir sliten. Og jeg har ikke barn fra før engang. Bestill deg en legetime med god samvittighet du :)

Tenker at det er en virkelig grunn! Det krever mye å gå gravid, og for å klare å ta vare på seg selv og familien må man bare lytte til kroppen. Tror legen din vil vise stor forståelse! Og når man er så sliten at man kanskje ikke får fokusert og gjort jobben like bra lengre heller, da er det på tide å få ta litt pause! Kanskje til og med 100% for å få hentet deg litt inn igjen også. Så går det jo an å se an etterhvert! Ta en tur til legen, ikke slit deg helt ut!:) det er hva jeg tenker!:) og lykke til!!

Jeg anbefaler å starte redusert. Selvom man kun skal tenke på seg selv, så prøver i hvertfall jeg å tenke at det er en jobb jeg skal tilbake til etter svangerskapet. Mye bedre å begynne litt redusert og hvis du fortsatt merker at du er sliten så sykemelder du deg 100 prosent. Da vet i hvertfall både du og arbeidsplassen at du har prøvd å tilrettelegge:)

Jeg anbefaler å starte redusert. Selvom man kun skal tenke på seg selv, så prøver i hvertfall jeg å tenke at det er en jobb jeg skal tilbake til etter svangerskapet. Mye bedre å begynne litt redusert og hvis du fortsatt merker at du er sliten så sykemelder du deg 100 prosent. Da vet i hvertfall både du og arbeidsplassen at du har prøvd å tilrettelegge:)
Jeg pratet med sjefen min før jeg dro til legen, tidlig i svangerskapet. Han anbefalte meg 100% og så se det an. Men da hadde jeg jo allerede fått tilrettelagt så godt det gikk først da:) hør med sjefen og legen, så finner de nok den beste løsningen for deg. Jeg trengte 4 uker sykmelding, så har det gått fint etterpå:) med et barn fra før i krevende alder, skal sies;)

Takk for fine tilbakemeldinger:happy: skal til jordmor på onsdag og tenker å spørre henne litt til råds også. Tenker jeg må snakke med legen om å sykemelde meg noen prosent i hvert fall, så får jeg se om det hjelper. Liker jobben min, så kjenner det sitter langt inne, men jobber med mennesker som fortjener at jeg er oppegående når jeg er på jobb:shy:

Lytt til kroppen din. Jeg var to uker halvt sykemeldt i uke 5 og 6. synes det var vel tidlig, men jeg var helt kaputt... bare sov etter jobb og hadde tross alt en gutt på 10 som skulle følges opp også. legen var gravid selv og forstod godt hva jeg mente med å være utslitt.

Back
Topp