Spent på nye rutiner!?!

Linnsi86

Glad i forumet
God Morgen. Nå om dagen har jeg nesten faste rutiner på mat,søv og gjøremål. Det blir spennende og se hvilken rutiner vi får når prinsessa kommer. Hvor mye av dagen/natten som blir snudd opp ned. Hele livet blir vel snudd opp ned når man får et barn.❤️ jeg håper vi med tiden får inn gode faste rutiner på det meste, er viktig for barnet og meg. Gubben reiser en mnd av gangen, så meg og prinsessa får finne våres rutiner, så får han hive seg på:-)

God Morgen. Nå om dagen har jeg nesten faste rutiner på mat,søv og gjøremål. Det blir spennende og se hvilken rutiner vi får når prinsessa kommer. Hvor mye av dagen/natten som blir snudd opp ned. Hele livet blir vel snudd opp ned når man får et barn.❤️ jeg håper vi med tiden får inn gode faste rutiner på det meste, er viktig for barnet og meg. Gubben reiser en mnd av gangen, så meg og prinsessa får finne våres rutiner, så får han hive seg på:)

Ja rutiner kommer nok på plass etterhvert, men de første par månedene er det nok best å bare være forberedt på å go with the flow - i alle fall når det kommer til babyens døgnmønster (eller mangel på sådan). Mange er jo heldige og får barn som sover om natten, men det er nok litt tilfeldig akkurat når på døgnet de sover. Med førstemann var det ganske opp-ned; hun var våken utover natten og sov på morgen/formiddagen og utover dagen - så da gjorde jeg det også :-). Siden hun er født i november ble det med andre ord lite dagslys på oss i starten. Husker vi prøvde å ta en daglig trilletur etter at vi hadde stått opp og spist litt mat, og det var som regel på et tidspunkt hvor det var i ferd med å bli mørkt hehe :)

Så - denne gangen håper jeg på en som klarer å plassere de lange soveøktene litt nærmere de vi andre kaller for natt :). Men jeg er som deg, spent på hvilken grad av døgnkaos det blir når babyen kommer! :)

Jeg lurer veldig på hva slags rutiner vi skal ha. Klarer liksom ikke helt å se det for meg nå, men håper det kommer naturlig :) Redd for å isolere meg her i hus med puppene på tørk halve dagen... :o

Jeg er utrolig spendt på det her også.
Vi har jo ei på snart 2 år som enda sover dagen. Og våkner grytidlig på morningen.
Håper jeg på en eller annen måte klarer, og samkjøre nettet, og dag hvilen deres sånn at jeg får sovet litt jeg også :o
Tiden vill jo vise :p

Er og spent på rutiner, her må jeg opp tidlig uansett da jeg har to skolebarn. Heldigvis bor vi så nært skolen at hun minste kan gå sammen med storesøster (hun skal begynne I 1.kl). Så håper han blir flink å sove om natten.

Har to som er samkjørte ift rutiner og alltid har vært det. Håper tredje blir likedan☺️ Mine har sovet om natten, klart det da er lettere å lage faste rutiner på dagtid da. Har også en hund som må luftes, barna skal i bhg og på skole, så dagen blir styrt av klokken uansett om man vil eller ikke. Husker det var vanskeligere med første, da vi gjerne ikke hadde så mye å rekke og slikt. Måtte da ta meg litt i nakken og tvinge oss opp og ut. Mannen jobbet mye borte da, så da trengte jeg litt andre faste ting.

Er og spent på rutiner, her må jeg opp tidlig uansett da jeg har to skolebarn. Heldigvis bor vi så nært skolen at hun minste kan gå sammen med storesøster (hun skal begynne I 1.kl). Så håper han blir flink å sove om natten.

Heldigvis er det jo gjerne sånn at babyen sover endel i løpet av dagen også, så man kan jo gå hjem igjen og legge seg etter at de største er levert på skole.

Jeg lurer veldig på hva slags rutiner vi skal ha. Klarer liksom ikke helt å se det for meg nå, men håper det kommer naturlig :) Redd for å isolere meg her i hus med puppene på tørk halve dagen... :eek:

Den der beskrivelsen av å være isolert med puppene på tørk halve dagen, er nok kanskje noe man må være litt forberedt på i starten. Men trøsten er at det BLIR bedre - de første ukene er litt spesielle for de fleste.

Back
Topp