Vognvalget

Solsikkespiren

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Vi skal ha Emmaljunga, så e d store valget.. Edge eller mondial?

Tenkte duo vogn, så får vi setebagen med på kjøpet.. Noen som har erfaring med hva de er fornøyd med? Tenkte classic understell eller de luxe understell. Men synes classic kanskje blir finere når vi setter setebagen på..
Forskjell på disse understellene når det er vinterføre?

Er det noen med erfaring når det gjelder disse svinghjulene? Hvordan de er å bruke? :)
 
Jeg hadde mondial duo med classic understell. Skal bruke samme vogna denne gangen også.
Er så fornøyd! Vi bor på bygda, så den vogna har klart seg veldig fint gjennom vintre med mye tung og slapsete snø. Ville ikke hatt noen annen vogn.
Synes de med snurrehjul på er mindre gode å bruke om vinteren, men kjekt på kjøpesentere og asfalt da. Husker venninnen min forbannet seg veldig på sin Edge duo med sånne snurrehjul på når vi trillet om vinteren.
 
Her blir det Edge Duo med classic understell igjen :) veldig fornøyd med romsligheten osv. Brukte samme modell på datteren min som er født på vinteren :)
 
Vi har kjøpt edge duo med sport understell :) Kjøpte den brukt. Hjulene kan låses :) Veldig lett og håndterlig vogn!
 
vi har edge duo med classic understell. Er kjempefornøyd med den og blir å bruke den til mikro. Funker på alle føre og kommer seg fint frem over alt :)
 
Er det noen som vet hva som er forskjellen på Edge Duo og Super Nitro?
Vi ble anbefalt Super Nitro og synes den virker bra, men når alle snakker om Edge Duo blir jeg litt usikker :p
 
Er det noen som vet hva som er forskjellen på Edge Duo og Super Nitro?
Vi ble anbefalt Super Nitro og synes den virker bra, men når alle snakker om Edge Duo blir jeg litt usikker :p
Vi har en Edge duo fra førstemann, nå har vi kjøpt oss super nitro. Forskjellen er at super er litt mindre og lettere. Baggen er ikke så mye kortere men den er litt smalere. Så det er mer håndterlig! Har jo ikke prøvd den nye vogna annet enn ute hos oss på grusen og inne, men jeg er meget fornøyd!
 
Vi har kjøpt Mountain buggy Urban jungle, 2015-modellen med et slukt "mellomsete". Var tilbud på den (4800), så slo til. Ser småting jeg skulle ønske var annerledes, men får vente å se når den blir tatt i bruk. :)
 
Vi har en Edge duo fra førstemann, nå har vi kjøpt oss super nitro. Forskjellen er at super er litt mindre og lettere. Baggen er ikke så mye kortere men den er litt smalere. Så det er mer håndterlig! Har jo ikke prøvd den nye vogna annet enn ute hos oss på grusen og inne, men jeg er meget fornøyd!
Så flott med noen som kjenner begge modellene!
Er det forskjell på understellet? Forstår det slik at man kan velge mellom en del ulike til Edge Duo, så det er mulig man i praksis kan få samme understell på dem?
Tenker her mest på vekt, svingbare hjul og demping. :)
 
Så flott med noen som kjenner begge modellene!
Er det forskjell på understellet? Forstår det slik at man kan velge mellom en del ulike til Edge Duo, så det er mulig man i praksis kan få samme understell på dem?
Tenker her mest på vekt, svingbare hjul og demping. :)
Man kan vel ikke få like mange understell til super nitro. Jeg har ikke sjekket det ut, fordi jeg visste at jeg ville ha det med svingbare og lufthjul. Jeg har sportsunderstell på edge også, men alle 4 hjul er faste. Jeg synes at classic understell ser litt stivt ut, men jeg har ikke hatt slik understell selv, så det er bare noe jeg ser for meg!:) dempingen virket lik på både Edge og super, så det er bra!:)
 
Man kan vel ikke få like mange understell til super nitro. Jeg har ikke sjekket det ut, fordi jeg visste at jeg ville ha det med svingbare og lufthjul. Jeg har sportsunderstell på edge også, men alle 4 hjul er faste. Jeg synes at classic understell ser litt stivt ut, men jeg har ikke hatt slik understell selv, så det er bare noe jeg ser for meg!:) dempingen virket lik på både Edge og super, så det er bra!:)
Takk for svar :) det blir nok en Super Nitro på oss også. 2017 modellen i blått med skinndetaljer står øverst på ønskelisten ;) en slik blåfarge mener jeg går til både gutt og jente.
 
Jeg jobber i barnehage så har testet ulike vogner året rundt .vi har kjøpt emmaljunga mondial duo med deluxe understell :)store hjul og solid bremse:)men det er jo en jungel av stilige og praktiske vogner der ute så ikke så lett å velge:)
 
Ser veldig på denne jeg også.. er den god på skogstur? Grus og litt stier?

Ja vi har hatt den både på grus, skog og stier, sn og slafs. Eneste er at den på is/glatt snø kan de punkteringsfrie hjulene være litt glatte, men jeg har en 2012 mod, det er vel kommet nye hjul/hjulvalg siden den tiden ;)

størrelsemessig kontra edge/mondial er baggen litt mindre, trur den er 3-5cm, og bagen er også litt smalere nederst. men per nå har det ikke vært ett problem for meg.

Jeg er liten og for meg var vekt/høyde på vogna, samtidig som sikkerhet og praktisk var kriteriene mine.
Edge/mondial hadde blitt for tunge for meg å få inn/ut av bilen.
 
Ja vi har hatt den både på grus, skog og stier, sn og slafs. Eneste er at den på is/glatt snø kan de punkteringsfrie hjulene være litt glatte, men jeg har en 2012 mod, det er vel kommet nye hjul/hjulvalg siden den tiden ;)

størrelsemessig kontra edge/mondial er baggen litt mindre, trur den er 3-5cm, og bagen er også litt smalere nederst. men per nå har det ikke vært ett problem for meg.

Jeg er liten og for meg var vekt/høyde på vogna, samtidig som sikkerhet og praktisk var kriteriene mine.
Edge/mondial hadde blitt for tunge for meg å få inn/ut av bilen.
Skal bære helt ærlig og si at jeg ikke liker de store tunge vognene til emmaljunga. Men falt litt for den city cross :) ser litt liten og nett ut.. Men høres jo veldig bra ut. . De fleste vogner vil vel være litt glatte på snø og is..:) det høres veldig bra ut dette:) da skal jeg kikke litt mer. . Skal kjøpe brukt uansett :)
 
Skal bære helt ærlig og si at jeg ikke liker de store tunge vognene til emmaljunga. Men falt litt for den city cross :) ser litt liten og nett ut.. Men høres jo veldig bra ut. . De fleste vogner vil vel være litt glatte på snø og is..:) det høres veldig bra ut dette:) da skal jeg kikke litt mer. . Skal kjøpe brukt uansett :)

Dette er den mest solgte vogna til Emmaljunga, kommet best i i test flere ganger, og også i sikrehetstester.
Jeg syns ikke at jeg savner noe med den vognen kontra eks edge/mondial. Sittedelen er samme på alle disse vognene.

Flere av mine venninner har kjøpt lik som meg, og de har brukt dem til flere barn, uten at de ser stygge ut, ikke vært noe feil med dem heller på alle disse årene.

Om du bor i nærheten av sverige, så kan katties i strømstad anbefales. Da vi kjøpte vogna vår i 2011, så sparte vi 5000,- kr på å kjøre de 2 timene til sverige :) (se katties på face også)
Fikk med masse utstyr, utrolig fornøyd. De bestilte inn ønsket vogn i ønsket design til ønsket hentedato.
 
Back
Topp