Ang søknad foreldrepenger

Thessaniya

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Det står at en skal legge ved lønnsslipper.
Er det noen som vet hvor mange lønnsslipper? Altså, hvor langt tilbake skal en gå?

Og; Når man "beregner foreldrepenger" skal man fylle uti de tre siste årenes innkomst, samt sist månedslønn, er det noe sammenheng mellom den beregningen og de lønnsslipper en skal sende inn?

NAV Foreldrepenger skriver dette på Facebook. Så hvis du ikke har søkt enda ville jeg bare bedt arbeidsgiver om å sende inn inntektsopplysninger :)

Vis vedlegget 189860
Oi det var rart!!
Når jeg var inn og påbegynte søknaden elektronisk i går sto det at jeg skulle legge ved skjema om inntekt (den arbeidsgiver skal fylle uti), lønnsslipper, timelister samt bekreftelse på graviditet.

Jeg har problemer med å få tak i den bekreftelsen fra jordmor, så det hadde jo vært topp å sendt inn en kopi av helsekortet isteden!! Men når det står som det står på nav.no blir jeg nervøs at jeg forsinker behandlingstiden ved å ikke legge ved akkurat det de spør etter....?

Ok, så da ser det ut som om det stemmer, da? At det holder at arbeidsgiver sender inn inntektsopplysninger? Jeg blir helt svett av dette her :confused:

Når man søker elektronisk, kan man da scanne inn bekreftelse på graviditet/termin fra jordmor eller lege og legge ved? Eller må det sendes original per post?

Ok, så da ser det ut som om det stemmer, da? At det holder at arbeidsgiver sender inn inntektsopplysninger? Jeg blir helt svett av dette her :confused:

Når man søker elektronisk, kan man da scanne inn bekreftelse på graviditet/termin fra jordmor eller lege og legge ved? Eller må det sendes original per post?
Det sto skanne det og legge ved eller ta bilde av den med mobiltelefonen :) så du trenger ikke å sende per post.
Blir og svett av det her føler jeg! Synes ikke å huske at det var så mye med det sist gang jeg søkte :P

Jeg snakket med min HR-kontakt idag og fylte ut skjema med henne. Nå sender de inntektsopplysninger for meg, men hun sa at i merknadsfeltet til slutt var det lurt å skrive "dersom flere opplysninger ønskes, bes disse etterspørres snarest". Da sier man at man har mer info (lønnsslipper eller for min del opplysninger om prematur fødsel) og da kan nemlig ikke NAV komme unna med å slurve med søknaden i første omgang og først senere si at de manglet noe, for da er ballen spilt over til dem.

Jeg snakket med min HR-kontakt idag og fylte ut skjema med henne. Nå sender de inntektsopplysninger for meg, men hun sa at i merknadsfeltet til slutt var det lurt å skrive "dersom flere opplysninger ønskes, bes disse etterspørres snarest". Da sier man at man har mer info (lønnsslipper eller for min del opplysninger om prematur fødsel) og da kan nemlig ikke NAV komme unna med å slurve med søknaden i første omgang og først senere si at de manglet noe, for da er ballen spilt over til dem.
Hva slags opplysninger i forhold til prematur fødsel tenker du på? :)

Hva slags opplysninger i forhold til prematur fødsel tenker du på? :)

At det trolig blir en periode med pleiepenger først, og at startdato for permisjon derfor ikke blir lik fødselsdato. HR-damen siterte til meg, veldig kjekt! Så jeg skrev i merknadsfeltet at det ble planlagt prematurt keisersnitt, men dato ikke var klar, at det trolig ble en periode med pleiepenger og at ytterligere opplysninger kunne innhentes.

Edit: jo, og så skrev jeg at far kom til å ta ut de fem ekstra permisjonsukene etter fødsel. Var visst greit å sette det på det, selv om far ikke får søkt om å få de ukene før fødselen har funnet sted.

Det var lurt!

Så da kan jeg la være å legge ved lønnsslipper og slikt, og håpe at saksbehandler ikke trenger det senere? :-P
Egentlig :)
Men så tenker jeg at det er jo ikke så vanskelig å bare legge ved det med det samme, sånn i tilfelle at de faktisk vil ha det...
Og ettersom jeg sliter med å få tak i graviditetsbekreftelsen fra jordmor har jeg plenty med tid å ordne med lønnsslipper og ev timelister (hva nå det er for noe) :P

Egentlig :)
Men så tenker jeg at det er jo ikke så vanskelig å bare legge ved det med det samme, sånn i tilfelle at de faktisk vil ha det...
Og ettersom jeg sliter med å få tak i graviditetsbekreftelsen fra jordmor har jeg plenty med tid å ordne med lønnsslipper og ev timelister (hva nå det er for noe) :P
Problemet mitt er at arbeidsgiveren min gjør ting på sin måte, så det er først for et par måneder siden at det sto på hva jeg tjener og hvor mange timer jeg har. Så lønnsslippene er liksom ikke til så stor hjelp :-P

Vi har ikke timeliste engang på vår jobb for alt det med timer går automatisk hos leder. Derfor måtte jeg bare skrive at det ikke kom fordi jeg ikke har tilgang på det. Nå er jeg redd for at saken blir forkludret og ødelagt pga det. Har jo aldri gjort dette før:dead:

Jeg har ikke sendt inn lønnsslipper eller noe slikt selv. Eneste jeg har sendt inn selv er terminbekreftelse og jobben har sendt inn Inntektsopplysning og min søknad er innvilget...

Brukt den settningen jeg og nå når jeg sendte inn :) den var bra!

Back
Topp