Lystgass

Har hatt lyst på badekar hver gang, aldri fått. Så regner ikke med at jeg får det denne gangen heller, siden det er midt på sommeren :o
Hæ? Sommer? Den var ferdig i juni;) Dessuten er vi nå kommet til august og tror (kanskje) at der ikke er restriksjoner på åpne badekar osv? Krysser fingrene for at du får det i hvertfall!:)

Hæ? Sommer? Den var ferdig i juni;) Dessuten er vi nå kommet til august og tror (kanskje) at der ikke er restriksjoner på åpne badekar osv? Krysser fingrene for at du får det i hvertfall!:)
Hehe ;) håper også jeg får det. Når jeg fødte for 8 år siden på sommeren, fødte jeg på innskrivingsrommet i en undersøkelsesstol :p var fullt.. Ble sendt rett på gangen for å ligge der noen timer. Ikke noe luksus med andre ord :o

Vet ikke om de har oppe på sus. Men nede har de iallefall. Der har de et rom med badekar og. Ser for meg badekar og lystgass. Hihi.
Bare ett rom nede med badekar?
Jeg fødte nå i juli, supte vel på lystgass fra tre om natten til halv tolv på dagen :p med noen runder badekaret. Veldig grei kombinasjon igrun!

Hadde ingen smertelindrende effekt på meg men brukte det allikevel da epiduralen ikke virket og det var min eneste option.. Fikk det ikke med nr 2 siden Ullevål ikke har det og må si at jeg syntes det var bedre uten. Var jo helt fjern i min egen verden langt borte med gassen. Selv om det var vondt så følte jeg at jeg hadde mer kontroll og kunne ta del av min datters fødsel på en annen måte uten lystgass.

Jeg har brukt lystgass-masken under alle fødslene, men i de to siste har det bare vært oksygen i den. Synes det hjelper meg veldig med å holde et godt fokus på pustingen.
Jordmødrene stiller inn på hvor stor dosen med lystgass skal være, så tipper det er en viktig grunn til at mange opplever det så forskjellig.

Hehe ;) håper også jeg får det. Når jeg fødte for 8 år siden på sommeren, fødte jeg på innskrivingsrommet i en undersøkelsesstol :p var fullt.. Ble sendt rett på gangen for å ligge der noen timer. Ikke noe luksus med andre ord :o
Eh...ble plutselig glad for at jeg skal føde i 1. og ikke på fødeloftet i 7H:p

Det var helt folketomt på føden på mandag. Personellet satt og slappet av og det var ikke en eneste gravid å se. Det var i første etasjen. Så ikke hvordan det var i syvende :)

Bare ett rom nede med badekar?
Jeg fødte nå i juli, supte vel på lystgass fra tre om natten til halv tolv på dagen :p med noen runder badekaret. Veldig grei kombinasjon igrun!
Hehe hørtes veldig greit ut :) Jeg vet ikke om det er flere rom med badekar. Har bare observert at det er badekar i et av rommene.

For noe tull at kk ikke tilbyr det.
Hadde vi bodd litt nærmere Voss hadde vi dratt der. Min svigerinne bor på Osterøy og har født to av tre på Voss. Jaja.. Får klare oss uten:-)
De kan ikke tilby om utluftningen er for dårlig. Lystgass er ikke farlig av og til, men skadelig å puste i den hver dag for de som jobber der.

Tok voss selv med 1,5 timers reisevei og hadde termin rett etter raset gikk :-P
Men var verdt det for de var fantastiske der oppe :-)

Jeg var førstegangs og fødte 21. Juli. Brukte lystgass og syns det var veldig kurant. Tok toppene av riene og gjorde at jeg fokuserte veldig godt på pusten gjennom riene. Anbefales :)

Jeg vil gjerne ha lystgass :D Evigheter siden jeg har hatt den følelsen :p

Back
Topp