Spesielt

Dette var skikkelig spesielt altså! Han kan jo ikke være riktig nagla. Tror nesten jeg hadde tatt testen bare for å bevise at han er tulling, og så nektet å ta i mot pengene! Men jeg kan være skikkelig trassen innimellom da :P

Da hadde nok vi bare gitt beskjed at VI var jo sikre, og barna kom til å bli oppdratt som hans barnebarn uansett, så sært hvis han skulle ha en genetisk garanti for å gi penger. Betyr det at hvis dere adopterer nr 3, får ikke den noe? Nei, det blir for dumt. Hvis noen vil arve barna penger må de bare gjøre det, men det betyr ikke at de kan stille krav til oss. En gave er en gave.

Hørtes meget spesielt ut, men personlig hadde jeg tatt testen for å sikre ungen penger og latt det være med det :P Hadde ikke orket å gjøre en stor sak ut av det selvom jeg skjønner at det var sårende og ikke bli trodd på en måte.

Jeg hadde sagt at jeg ikke har noe å skjule så de må gjerne ta test. Om du sier nei så kan det vel hende at de tror at det er en grunn til det.

Kan ikke bf skrives opp som far til barnet før vi får svar på testen? Noen som vet? Ah, dette er så unødvendig med stress

Det gjøres når man fyller ut fødselsattesten, og selvsagt på helsekortet (uten at sistnevnte har noen rent bindende funksjon). Man må jo ikke ha dna-test for å sette opp far på fødselsattesten, selv om man selvsagt kan finne på å lyve der. Uansett kan ikke bestefar kreve noe slikt, en mulig barnefar kan derimot kreve dna-test i forhold til krav om barnebidrag og slikt.

Høres ut som en fyr med ekstrem behov for kontroll. Da hadde jeg krevd at bestefaren leverer DNA-test om han er den biologiske faren til samboeren din. Også hadde jeg sagt skikkelig ifra om hva jeg syntes om dette, han får jo deg til å føle deg skikkelig liten! Ikke noe særlig å ha sånne folk som påvirkning på babyen.

Høres ut som en fyr med ekstrem behov for kontroll. Da hadde jeg krevd at bestefaren leverer DNA-test om han er den biologiske faren til samboeren din. Også hadde jeg sagt skikkelig ifra om hva jeg syntes om dette, han får jo deg til å føle deg skikkelig liten! Ikke noe særlig å ha sånne folk som påvirkning på babyen.
Denne likte jeg! Krev DNA test fra bestefaren ja!! :p

Jeg syns han kommer med et helt urimelig krav, og hvis dere går med på det, forteller det ham at han bare kan fortsette med sånn oppførsel. Sannsynligvis blir vel ungen såpass lik pappaen sin at selv ikke farfaren kan trekke det i tvil ;-)
Hvis dere nekter og han går helt i vranglås, kan det kanskje gå an å dele pengene eldstemann får på begge barna? Det er uansett en stor pengegave å starte livet med :-)

Ja, jeg sa jeg skulle ta testen. Ingen problem med det. Men jeg følte meg sikkelig såra på en måte, hvorfor vil han ha noe sånt.. Å la det på en måte gå utover barnet
Skjønner deg veldig godt! Det går jo faktisk ut over det ufødte barnet deres... Men da ville jeg oxo krevd at de andre måtte ta DNA-tester oxo... Likt skal jo være likt... :mad:

Han sa grunnen til at hun andre ikke måtte ta var fordi hun bodde hjem til de når hun ble gravid, å var inne hele tiden.
Ah, blir oppgitt. Selv om jeg ikke sitter inne 24/7 hjem til de betyr det ikke at jeg er utro fordi. Hallo?!

Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt fra at hvis det er sånn det skal være trenger han ikke å ha kontakt med verken det kommende barnet eller barnet dere har fra før. Og jeg hadde gitt blanke i de pengene, hadde vært en bismak å bruke de pengene når man først har fått de fordi det ligger mye dritt bak. Penger er alltid roten til de værste familiefeidene så ville ikke starta livet til babyen min med pengestyr og krangel. Selv om det er mye penger som sikkert kommer godt med. Hvis han vil være bestefar kan han vise det på en ordentlig måte, man kan ikke og bør ikke få lov til å kjøpe seg den tittelen.

Jeg skjønner, men føler når nr 1 har fått burde nr 2 få å. Disse pengene kan ingen røre før de er 18 år så blir vanskelig å splitte opp.. Men han vet selv at jeg klikker å han sa unnskyld osv, men jeg er enda forbanna. Men også for kjæresten min sin del går jeg med på testen å lar det være.. Jeg vil ikke nekte barna mine å være med bestefar og de er ikke å møtes så ofte uansett pga han er syk.. Men hadde det vært bare meg hadde jeg sagt hade bra lett

Ja, det er ikke en lett situasjon. Du får ha lykke til videre men du får prøve og ikke tenke for mye på dette og heller slappe av og kose deg med familien din du har rundt deg i eget hjem :)

Føler med deg... Vet ikke helt hva jeg ville gjort... Jeg hadde uansett vært sur og fornærma i årevis!

Back
Topp