Noen med prøverørs-spire i magen?

Vimseline2017

Blir kjent med forumet
Hei hei.
Prøvde å lete etter en tråd om dette men fant ingen så valgte å opprette en selv..
Lurer på om det er flere der ute som er gravide etter ivf/icsi el.lignende?

Selv er jeg 16 uker på vei etter 2. ferskforsøk (pluss ett fryseforsøk imellom)

Kunne vært fint å dele litt erfaringer og tanker med noen som har samme forhistorie til svangerskapet. :)

Jeg er gravid med en IVF spire :D
Har vært en lang og kronglete vei, men endelig var det vår tur! Er 16+4 i dag :)

ICSI her, 1 ferskforsøk og satt på tredje fryseforsøk <3
Har termin 29.12, men håper på 1.1. ;)

Åh så gøy at det er fler av oss :) (eller, selvfølgelig er det flere men jeg har aldri pratet med noen andre i samme situasjon før). Hvilke sykehus/klinikker har dere brukt? Jeg var på rikshospitalet.

Åh så gøy at det er fler av oss :) (eller, selvfølgelig er det flere men jeg har aldri pratet med noen andre i samme situasjon før). Hvilke sykehus/klinikker har dere brukt? Jeg var på rikshospitalet.
Jeg var på klinikk hausken i Bergen :) veldig flinke og hyggelige :)

Vi var i porsgrunn. Veldig fornøyde! De var hyggelige, effektive og flinke :)

Tredje innsett her (første frys) :) Var på Riksen - de er helt fantastiske!

Er i dag 16+5 uker på vei med ei lita jente :Heartpink

Har en liten icsi-spire jeg også. 2 ferskforsøk etter SA i uke 6 på første. Var i Porsgrunn. Syntes de var helt fantastiske der:Heartred

Synes prosessen har vært tung og utmattende, mest pga kraftige reaksjoner på medisiner.

Uff, jeg har ikke opplevd SA men har allikevel vært livredd for det når det endelig gikk bra.. selv om vi har vært veldig heldige og lykkes etter 2 ferskforsøk har det vært veldig tøft psykisk.. flere som har hatt litt vanskelige følelser i starten av graviditeten? Jeg har ikke klart å begynne å glede meg skikkelig over det før nå i uke 15-16... venter og grugleder meg til ultralyden i uke 18.. håper alt står bra til inni der.. (har hørt hjertelyden 2 ganger og det er ingenting som tilsier at det ikke skal være bra inni der men tar ingenting som en selvfølge lenger)

IVF her også. 15+2 i dag. Har hatt ett fersk og to fryseforsøk. Vært gjennom overstimulering og ett forsøk der jeg ble gravid men uten utvikling på foster. Superspent på om det fortsatt lever noe inni her. Har ikke OUL før helt på slutten av august!

Jeg var på klinikk Hausken i Bergen :-)
Jeg syns også det har vært litt vanskelig i starten. Kjempe redd for at det ikke skulle gå bra, for det er så mye man må gjennom igjen hvis det skulle gå galt! Sprøyter osv.. Jeg gleder meg, men klarer ikke slippe jubelen helt løs enda.. Men Jo lengre man kommer, jo bedre er det jo :-)

Jeg var i Porsgrunn og er veldig fornøyd med de! Helt fantastiske mennesker der, og de har vært en god støtte underveis.

Har vært til behandling siden begynnelsen av oktober 2014.
Jeg har pco, og vi starter derfor med 2 IUI, hvor jeg ble gravid på den 2. Mistet desverre i uke 6 ca, rakk aldri tidlig ul :( Og de tror det var 2 spirer, da det tok 3 uker før alt var ute.

Etter det hadde vi 1 ferskforsøk sommern 2015, fikk satt inn et egg på dag 3, og resten ble forkastet. Ble ikke gravid.

Så ble det nytt ferskforsøk i oktober 2015, ble overstimulert, så fikk ikke innsett. Alle ble fryst, 10 stk, 2 dagers embryo. Ble innlagt på sykehuset pga OHSS, lå der i 5 dager med væske i buken og enorme eggstokker. Veldig vondt!

Fikk så fryseforsøk i desember. De dyrket embryo til blastocyst, og jeg ble gravid, men mistet IGJEN i uke 8 ca.

Så fikk jeg fryseforsøk i mars, siste levedyktige embryo , ble ikke gravid.

Fikk så under tvis begynne på nytt ferskforsøk 07.04 :D
Fikk ut 3 egg den 20.04, og bare 1 overlevde til dag 5, og det ble satt inn 25.04. Testet positivt allerede 30.04, og er nå snart halvveis :) :)

Hvor involvert var deres familie og venner i prosessen? Foretrakk dere å holde det hemmelig eller fortalte dere om hvert forsøk og resultatene fortløpende?

Back
Topp