Amming, pumping og barneromsbygging!

Frukasp

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Deilig å endelig komme hjem, var hjemme seent mandagskveld og som sagt så var jo ingenting klart :O men nå har vi fått lagt dør inn fra gang til tidligere tvstue (takk pappa:D) og amming er i gang, sår som fy :( føler puppene står i spreng 24/7, og det pumpes, nå er jeg så heldig og ha mye melk, pumpes ca 100ml hver 3-4 time, prøver og amme innimellom men det står så på spreng og frøken bruker laaang tid på å spise (2 timer i dagmårres) noen tips til lettere amming og mindre såre bryster? Har kjøpt det plasteret de skrøyter av og smører med morsmelk, lufttørker og smører med krem.. Ønsker så gjerne å amme på fulltid så sant så jeg kan! :)

Så godt å ha kommet hjem!

Pumpinga vil stimulere til økt produksjon (og opprettholde problemet), jeg ville heller ha håndmelka vekk bare den verste sprengen, sånn at brystet ikke er steinhardt. Bruk Cottermans grep for å mykne opp rundt brystknoppen, da får baby bedre tak og mindre sjangs for å bli sår. Masse god hjelp på Ammehjelpen sine nettsider.

Så godt å ha kommet hjem!

Pumpinga vil stimulere til økt produksjon (og opprettholde problemet), jeg ville heller ha håndmelka vekk bare den verste sprengen, sånn at brystet ikke er steinhardt. Bruk Cottermans grep for å mykne opp rundt brystknoppen, da får baby bedre tak og mindre sjangs for å bli sår. Masse god hjelp på Ammehjelpen sine nettsider.

Takk for tips! Ja, var inne på ammehjelpen og leste tidligere, tenkte å prøve heltømming og intervallamming fra i morgen av, se om det kan hjelpe! :)

Back
Topp