Vannet gikk. Hva nå?

Svaneprinsessen

Snart sommermamma
Sto på badet i stad, plutselig rant en del vann ut ca 2-3 dl vil jeg tro. Ringte føden og skulle se om det kom mer i bindet! Er litt spent, for jeg skal ha planlagt ks neste uke, og må ha hasteks om riene starter!

Noen som har lignende erfaring? Hvor lenge gikk det før riene begynte?

Vannet mitt gikk, riene startet ikke før dagen etter men hodet var ikke festet så måtte rett inn og ligge i ro i 24 timer [emoji14]

Vil tro at riene starter eller ikke :) er det vannet så vil du jo lekke mer, og da må du vel inn på føden pga ks? Du sa ifra at du har planlagt ks og grunnen når du ringte? Det er jo litt viktig at de vet! :)
Masse masse lykke til!

Nei, hun spurte ikke om hodet var festet nei, men trodde de hadde gått bort fra at det var farlig å bevege seg om hodet ikke var festet?

Nei, hun spurte ikke om hodet var festet nei, men trodde de hadde gått bort fra at det var farlig å bevege seg om hodet ikke var festet?
Jeg har fått streng beskjed om å legge meg rett ned når vannet går, ringe føden, så vil de sende ambulanse som kan hente meg. Nå ligger min i seteleie. Men tror det skal være samme prosedyre for de som ikke har hodet festet. Greia er at navlestrengen kan komme til å dette ut og det er kritisk. Ville ringt igjen jeg, hvis jeg var deg!

Jeg har fått streng beskjed om å legge meg rett ned når vannet går, ringe føden, så vil de sende ambulanse som kan hente meg. Nå ligger min i seteleie. Men tror det skal være samme prosedyre for de som ikke har hodet festet. Greia er at navlestrengen kan komme til å dette ut og det er kritisk. Ville ringt igjen jeg, hvis jeg var deg!
Eg fikk beskjed om å bare ringe på føden om vannet gikk(hodet er ikke festet) jordmor sa at så lenge lillegutt låg med hode ned så var det ikke sånn lengre at vi skal legge oss rett ned når vannet går.. Men ser det er forskjellige beskjeder som er blitt gitt her..

Ja var det jeg kom til å tenke på, at det kanskje har endret seg. Da jeg fødte i 2012 ble man bedt om å ta det helt med ro og dra rett til føden, men det kan jo være at de vet bedre nå.

Det jeg har lært er at ved seteleie må man ringe og så ligge ned, mens hvis det er hodeleie er det ikke lenger noen regel om å ligge ned (selv om det ikke er festet). Risikoen for at navlestrengen skal falle ned og komme i klem er så liten, det er ved seteleie at den er en issue.

Takk for svar! Var sikkert bare en av fosterhinnene som sprakk for det har ikke kommer mer. Noen som har opplevd at bare litt har kommet?

Takk for svar! Var sikkert bare en av fosterhinnene som sprakk for det har ikke kommer mer. Noen som har opplevd at bare litt har kommet?

Jeg har trodd det noen ganger, men funnet ut at det må være utflod. Til tross for mengden. Kan visst være vanlig med mer "vann"lignende utflod på slutten. :-)

Vist baby ligger dypt i bekkenet var det ikke farlig sa jordmoren min. hodet på lillemann kom ikke til og feste seg sa hun. 2 gangs fødende. men hun sa han låg så dypt at jeg kunne være oppe og gå om vannet gikk..

Back
Topp