Mage?

Mymlen

Glad i forumet
Har dere fått mage enda? Hvor langt er du/var du når magen begynte å vokse? Jeg er mye oppblåst så klarer ikke se om det bare er luftmage eller om det er en gravidmage der også :p Tips/triks til hvordan man ser forskjell? :D Jeg er 15+3 i dag og begynner å bli litt utålmodig, hehe!!

Da er vi to som lurer på det samme. Er selv 15 uker på vei, veldig oppblåst og bølgete mage. I stad sett på insta en som er like langt på vei og den fine magen at begynner å lure her. Hehe
Men når blæra er full og ligger på ryggen kan kjenne litt ;)

Jeg synes også dette var vanskelig... Frem til ca. 14+0 følte jeg magen kom og gikk som den ville i løpet av dagen. Den var virkelig tilstede på kveldstid, og rundt uke 12 og 13 slet jeg også mye med forstoppelse, så jeg var usikker på hvor mye av magen som var på grunn av det, og hvor mye som faktisk var livmor og baby! ;)
Plutselig en dag rundt 15+0 følte jeg at noe var annerledes, og magen var der gjennom hele dagen. Den føles hardere og er ikke øm (slik som den ofte er når man sliter med forstoppelse og luft!)
Nå trer jeg inn i uke 17 i morgen, og magen er helt klart annerledes og vokst mye de siste ukene.
Så mitt tips vil kanskje være at hvis magen er der hele dagen så er det nok gravidmage, men hvis den kommer og går, så er det nok mye luft. :-)

Hadde litt ekstra på magen før jeg ble gravid, magen min føles enda litt mjuk ut, men når jeg har på meg stramme klær ser jeg ganske gravid ut. Har egentlig ikke lyst å fortelle de til så mange før vi har vært på oul. Men begynner å bli veldig vanskelig å skjule :p

Jeg eg 15+6 og synes magen har kommet mye i løpet av den siste uken. Kanskje litt kombinasjon av baby og luft, men føler meg ikke oppblåst. Magen er fortsatt ganske myk da, så jeg er litt usikker selv. Begynner i alle fall å se ut som jeg har lagt litt på meg i løpet av sommeren :p

Har nok litt, men til dels ser jeg mer gravid ut enn jeg er fordi jeg ikke lengre klarer å stramme inn magen, slik man jo gjør naturlig. Har litt ekstra på magen fra forrige svangerskap også. Men livmora har jo kommet litt opp, kjenner den godt, så selv om jg ikke ser babymagen har den jo begynt å dytte opp det andre i magen :p

Jeg har et godt lag med spekk på magen fra før av. Så ser ofte mer gravid ut enn hva jeg er. Men er helst etter jeg har spist eller vært i aktivitet at magen liksom blåser seg ut ;P

Har nok litt, men til dels ser jeg mer gravid ut enn jeg er fordi jeg ikke lengre klarer å stramme inn magen, slik man jo gjør naturlig. Har litt ekstra på magen fra forrige svangerskap også. Men livmora har jo kommet litt opp, kjenner den godt, så selv om jg ikke ser babymagen har den jo begynt å dytte opp det andre i magen :p

Jeg heller klarer ikke å holde magen inn lengre, men den er fremdeles veldig myk, og jeg hadde litt mage før graviditeten også. Men kjenner livmora/at det er hardt nederst i magen så den er vel på vei opp. Er så lei av å få spm om magen har begynt å poppe, føler meg bare halvfeit :p

Jeg eg 15+6 og synes magen har kommet mye i løpet av den siste uken. Kanskje litt kombinasjon av baby og luft, men føler meg ikke oppblåst. Magen er fortsatt ganske myk da, så jeg er litt usikker selv. Begynner i alle fall å se ut som jeg har lagt litt på meg i løpet av sommeren :p

Hehe, er ikke lett å si med denne luften altså. For min del tror jeg det er mye luft og lite babymage enda. Den kommer vel om noen uker tipper/håper jeg :p

Hadde litt ekstra på magen før jeg ble gravid, magen min føles enda litt mjuk ut, men når jeg har på meg stramme klær ser jeg ganske gravid ut. Har egentlig ikke lyst å fortelle de til så mange før vi har vært på oul. Men begynner å bli veldig vanskelig å skjule :p

Jeg klarer ikke holde inn magen jeg heller og utover dagen så vokser den jo mer og mer :p Men vi har fortalt det til de fleste vi kjenner. Har bare ikke lagt ut på sosiale medier så sånn sett trenger jeg ikke stresse med å holde magen skjult hvertfall :p men litt kjipt at magen forsvinner i løpet av natta igjen da, heheh

Jeg synes også dette var vanskelig... Frem til ca. 14+0 følte jeg magen kom og gikk som den ville i løpet av dagen. Den var virkelig tilstede på kveldstid, og rundt uke 12 og 13 slet jeg også mye med forstoppelse, så jeg var usikker på hvor mye av magen som var på grunn av det, og hvor mye som faktisk var livmor og baby! ;)
Plutselig en dag rundt 15+0 følte jeg at noe var annerledes, og magen var der gjennom hele dagen. Den føles hardere og er ikke øm (slik som den ofte er når man sliter med forstoppelse og luft!)
Nå trer jeg inn i uke 17 i morgen, og magen er helt klart annerledes og vokst mye de siste ukene.
Så mitt tips vil kanskje være at hvis magen er der hele dagen så er det nok gravidmage, men hvis den kommer og går, så er det nok mye luft. :-)

Det er nok mye luft hos meg enda. Kjenner meg ikke igjen i det du skriver hvertfall og magen kommer og går og vokser i løpet av dagen :p kjenner det er hardt nederst i magen da så den kryper vel opp etterhvert her også :)

Ja, det opplevde jeg også, alt blir dyttet utover. Nå føler jeg at jeg blåser ut magen mye mer, ikke med vilje, det bare blir sånn når er står. I uke 16 følte jeg at magen kom som ordentlig gravid-mage:)

17+0 nå og jeg har hatt mage i 1-2 uker. Fremdeles ganske liten om morgenen og jeg blir fort oppblåst (IBS) så alt varierer litt egentlig :) Igår da jeg våknet feks var magen helt skjev haha... Men da måtte jeg veldig på do..

Har begynt å få litt mage ja :P er 13+0 idag. I første svangerskap fikk jeg ikke mage før etter uke 20 :P

Fått litt mage og er 15+6 i dag, den begynte vel å komme for 1-2 uker siden :)

Jeg er 16+1 idag. Magen kom vel litt for 2 uker siden,og den har blitt større siden da, men ikke mye. Er utålmodig selv :p

Magen er her, og storkoser meg med at den synes:p fikk tidlig mage i første svangerskapet også, men denne gangen hadde så og si alle sett jeg var gravid før jeg sa det. Ville holde igjen da forrige sv. endte i SA.

Er 17+2 og det har først siste par dagene begynt å komme litt mage. Har blitt generelt større enn før graviditeten, men har holdt meg "tønneforma" :P Mest tydelig mage på kvelden etter en hel dag med lagring av mat, kun en liten antydning til mage på morgenen.

uke 17 + 3 idag, og får flere kommentarer nå på at magen syntes godt :) Folk gratulerer meg uten at de faktisk vet, og det er jo litt spesielt :) Hatt mage hvertfall 2 uker, men jeg var veldig tynn før graviditetet, så kan jo ha en sammenheng :) Men uke 15 hadde jeg også en bitteliten babykul på magen :)

Back
Topp