Gravid og kattunge

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Er det noe sjakktrekk å skaffe seg en ny kattunge når man er gravid? :p
Bør man vente til etter fødsel eller går det greit? :)
Hva hadde du gjort?

Jeg ville nok ventet, en liten kattunge krever litt mer enn de fleste skulle tro, de skal være inne frem til de blir sterilisert/ kastert, luftes evt i bånd ute før det, og som innekatt trenger de ekstra stimuli og mye oppmerksomhet. :)

Også må man huske på at man ikke skal tømme dokassen og være nøye med å vaske henda etter kos når en er gravid :)

Edit: vi hadde voksen katt npr vi fikk frøkna, men etter kort tid ble hun flyttet til svigers siden vi rett og slett ikke klarte å gi ho den oppmerksomheten som ho trengte lengre etter vi fikk frøkna. Har også hund så da ble det rett og slett for mye for oss, nå lever hun som ei prinsesse verdig og lever livets glade dager med full oppmerksomhet og masse kos :)

Eg syns ikkje da hadde gjort noko å få seg ein liten søt kattunge, så lenge du har energi nok til å ta deg av den. Det einaste er at det kan finnast tokoplastma i kattabesj, og nokon kattunge besja rundt i heila huset til dei er husreine, om det er du så er heima då er det du som må ta det vekk.. Kan jo evt bruka hanska.. . Samt ikkje alle små katta er heilt reinslige i begynnelsen, så litt besj kan henga igjen i pelsen og kosa du med den uten å veta det, kan ein få i seg besj. MEN alle katta har ikkje tokoplastma, så det går nok heilt fint.
Eg tenker det er fint for katten å komma i hus før babyen kjeme, då blir det meir lydar osv. Så blir den kjent med huset og dåka fyst, og kan bli kjent med babyen gjennom å liggaoppå magen din å føla bevegelsen dar. Kanskje den vil motta babyen bedre då?! Berre ein tanke eg hadde..
Eller så er det jo mange kattar i alle aldrar som trenger eit nytt heim frå dyrebeskyttelsen osv. Nokon av dei er vant med barn!
Me har katt på 9 år og har alltid vore vår lille bebi, so blir spennandes å sjå kossen ho reagera når bebi kjeme. Men ho har låge ein del på magen min, og rekna med ho kjenne liv inni dar
Lykke te med bebi og pus!!

Vi har tre katter og ingen problem å hatt de med babyen :-) Hygiene og doen er viktig å huske på så går det nok så bra så :-)

Katter får vel ikke toxo før de går ute, siden de må spise mus som er infisert, så kattunge inne burde gå greit ihht den biten. Sosialisering og aktivisering kan kreve litt da.

Jeg ville nok ventet, en liten kattunge krever litt mer enn de fleste skulle tro, de skal være inne frem til de blir sterilisert/ kastert, luftes evt i bånd ute før det, og som innekatt trenger de ekstra stimuli og mye oppmerksomhet. :)

Også må man huske på at man ikke skal tømme dokassen og være nøye med å vaske henda etter kos når en er gravid :)

Edit: vi hadde voksen katt npr vi fikk frøkna, men etter kort tid ble hun flyttet til svigers siden vi rett og slett ikke klarte å gi ho den oppmerksomheten som ho trengte lengre etter vi fikk frøkna. Har også hund så da ble det rett og slett for mye for oss, nå lever hun som ei prinsesse verdig og lever livets glade dager med full oppmerksomhet og masse kos :)
Være inne til de er kastrert/sterilisert? Hva med de som aldri kastrerer katten sin, må den katten være inne hele livet? Har heller aldri sett noen lufte en katt i bånd :p

Være inne til de er kastrert/sterilisert? Hva med de som aldri kastrerer katten sin, må den katten være inne hele livet? Har heller aldri sett noen lufte en katt i bånd :p

Ja jeg (og heldigvis en god del andre, men desverre ikke nok) mener det. Jeg synes ikke noe om alle de som lar kattene sine fly rundt og parre seg i hytt og pine uten noe mål og mening med parringen. Er mange mange løskatter etter uvettige eiere desverre.

Back
Topp