Vogn og bilsete

Førstegang

Betatt av forumet
Hva kan dere anbefale? Første baby her i huset, har null snøring på hva som er best og mest brukervennlig.

Håper det kanskje finnes en vogn som kan brukes både med bag og sittedel, eventuelt om det finnes vogner for festing av bilstol?

Hovedsak må være at den fungerer i snø! Da vi bor i nord, og det er mer snø her enn grønt gress....
 
Vil egentlig anbefale emmaljunga duo edge. Den kan du også få kjøpt bilstoladapter til, slik at du kan klikke bilstolen rett på. Svinghjul er ikke til å anbefale om du må trille i snø
 
Vil egentlig anbefale emmaljunga duo edge. Den kan du også få kjøpt bilstoladapter til, slik at du kan klikke bilstolen rett på. Svinghjul er ikke til å anbefale om du må trille i snø

Åh! D hadde jo vært perfekt.
Takk for tips! Skal sjekke den ut, og holde oss unna svinghhul :D
 
Stokke trailz! Med Stokke izi go bilstol som kan klikkes rett på understellet uten adapter. Synes den vogna er perfekt bortsett fra at barnet sitter i "vinkel" i sportsdelen og ikke har muligheten til å ligge helt utstrakt.
 
Hva kan dere anbefale? Første baby her i huset, har null snøring på hva som er best og mest brukervennlig.

Håper det kanskje finnes en vogn som kan brukes både med bag og sittedel, eventuelt om det finnes vogner for festing av bilstol?

Hovedsak må være at den fungerer i snø! Da vi bor i nord, og det er mer snø her enn grønt gress....

Jeg er også i nord, og har vurdert den der snøproblematikken ;) Har tenkt at jeg vil ha låsbare hjul, for bedre framkommelighet også i butikker etc. Mye å sette seg inn i...
 
Simo Kombi (vogn,) og Maxi Cosi cabriofix (bilsete). :)
 
Har ikke emmaljunga svinghjul som kan låses? Slik at de ikke svinger?
De kan låses, men personlig erfaring tilsier at de hjulene mye lettere fylles med snø, enn de litt større lufthjulene. Ble til at man bare skjøv vognen på låste hjul liksom, veldig tungvint. Men det er jo mye snø her nord, lettere der det ikke blir mye snø
 
Jeg bor i nord, og har Bugaboo Buffalo. Den har svingbare framhjul som kan låses, og det er INGEN problem på snø. Helt fantastisk vogn gjennom hele året, i terreng og på kjøpesenter. Har bilstoladapter til den og maxi cosi bilstol.
 
Jeg er også førstegangs og har bestemt med for emmaljunga mondial duo med deluxe understell da den er fantastisk på snø og slapsføre med de digre hjulene :) legger ved et bilde av vognen vi skal ha :) 2016-07-20 10.39.18.png
 
De kan låses, men personlig erfaring tilsier at de hjulene mye lettere fylles med snø, enn de litt større lufthjulene. Ble til at man bare skjøv vognen på låste hjul liksom, veldig tungvint. Men det er jo mye snø her nord, lettere der det ikke blir mye snø
ImageUploadedByBV Forum1469006988.576858.jpg
Jeg hører folk skryter av dette understellet på snø!
 
Bilsete med nr 1 så hadde vi avta graco logicho (elske noe sånn) var veldig fornøyd med det... Nå vurderer jeg er mountain buggy sete. Men fult mulig vi også bAre kjøper en ekstra base til det eksisterende seter vi har...
 
Vi har maxicosi cabriofix (bilstol) etter første. Men har og god erfaring med besafe sine bilstoler (vi har besafe som stol nr 2, ville ha besafe sin babystol også, men hadde ikke isofix i bilen da derfor ble det maxicosi). Også har vi emmaljunga edge duo :) men sikler også litt på babyjogger City elite :D den er lett og god å trille :) lykke til med valget :)
 
Vi har Maxi cosi cabriofix og Emmaljunga Mondial Delux! Veldig fornøyd med denne, stor bag og store hjul som kommer frem på all slags føre. Ulempen er at den er noe stor og tar hele bagasjen;)
Vurderer veldig å kjøpe en bugaboo donkey duo i tillegg:)
 
Tusen takk for mange tips og råd :) Vi har heldigvis enda noen mnd å lese gjennom alle og kanskje få testet noen og hørt om erfaringer :)
 
Den har vi vurdert og! Men hvordan er det å få plass i bagasjerommet tro! Et den ikke veldig stor?
Jo den er stor, men vi har en skoda superb så for oss så blir det ikke noe problem :) venninna mi som har samme vogna har en Toyota avensis har ikke noe problem med å få plass de heller ☺
 
Vi har maxi cosi pebble familyfix (eller hva det nå heter) og da kan du bruke opp igjen basen på sete nr 2 (pearl 2way). Så det blir litt billigere når sete 2 skal kjøpes inn. Sete kan og brukes fremovervendt.
Også har vi emmaljunga duo Edge. Og brukte adapter for å ha bilsete på understellet. Veldig lettvint. God vogn å trille og babyen har plass i bag'en en stund. Men den tar stor plass i bilen. Nå har vi en Ford Mondeo og da er ikke plass et problem, men hadde en BMW 3 serie stasjonsvogn i begynnelsen og da var det kun plass til vogna og ikke noe annet :p
 
Back
Topp