Nummen i hånd og tunge

Ønskebarnhjerte

Glad i forumet
Har noen opplevd dette? Jeg er veldig kvalm i dag. Først startet det i hånda som føltes ut som at den sov. Så prøvdw jeg å røre litt på den å henge den ned langs kroppen slik at den skulle få blod hvis det var det som var problemet. Det gav seg egentlig rimelig fort. Men så oppdaget jeg at jeg hadde samme følelse på tunga. Det er litt rart...

Jeg har det slik med foten, den sovner i tide og utide.. Har vært til lege, som har sendt meg til røntgen (før jeg ble gravid). De finner ikke ut av det, tror bare at kroppen er sliten.

Det skjedde på nytt igjen i går. Jeg mista følelsen i tunga og fikk ikke til å snakke.
Når jeg hev innpå 1/2 liter med vann gav det seg.

Tenker enten at det er migrenen min som reagerer annerledes nå som jeg er gravid, eller evt å få sjekket blodsukker. Siden det kan virke som om at det kommer når jeg har lite næring i kroppen

Kan nesten høres ut som du har noe som ligger i klem et sted. Jeg har opplevd dette 3 ganger tidligere, men da samtidig med en smell i nakken. Da har det vist seg at noe i nakkepartiet har liggi i klem.

Kan nesten høres ut som du har noe som ligger i klem et sted. Jeg har opplevd dette 3 ganger tidligere, men da samtidig med en smell i nakken. Da har det vist seg at noe i nakkepartiet har liggi i klem.
Det kan hende. Jordmor ønsket jeg skulle snakke med lege om det, men på grunn av at det går fort over med mat og drikke, kunne det også ha med migrene å gjøre :)

Det høres ut som typiske migrenesymptomer, særlig om du ellers er plaget med migrene.

Det med daue armer hadde jeg ofte om morgenen med første, og har hatt det et par ganger nå og. Skikkelig ubehagelig, men tror ikke det er noe farlig, vi har jo veldig økt blodvolum nå, så regner med det er sammenhengen.

Men hadde kanskje hørt med lege om det skjer igjen med tungen, det er jo litt verre...

Jeg har det sånn når jeg har migrene med aura. Fikk mange migreneanfall med aura i uke 12. Hadde lavt blodtrykk. Jeg kan bli nummen i halve kroppen, men det var værst i hånda og tunga.
Høres ut som du har det slik hvis du allerede har migrene fra før.

Jeg har det sånn når jeg har migrene med aura. Fikk mange migreneanfall med aura i uke 12. Hadde lavt blodtrykk. Jeg kan bli nummen i halve kroppen, men det var værst i hånda og tunga.
Høres ut som du har det slik hvis du allerede har migrene fra før.
Det høres ut som typiske migrenesymptomer, særlig om du ellers er plaget med migrene.
Jm tror det er migrenen.
Hvordan "kurerer"dere det?
Jeg får ikke ta annet enn evt en paracet.

Jeg har ikke slike symptomer, jeg får synsforstyrrelser. Men samboeren min og noen familiemedlemmer har slike plager i forbindelse med migreneanfall; prikking/nummenhet i halve ansiktet, halve tunga, i armen eller i fingrene på den ene siden av kroppen. Noen ganger også problemer med å snakke. For de fleste av dem hjelper ingenting annet enn å vente, men det skal jo ikke vare i mange timer.

Jeg har ikke slike symptomer, jeg får synsforstyrrelser. Men samboeren min og noen familiemedlemmer har slike plager i forbindelse med migreneanfall; prikking/nummenhet i halve ansiktet, halve tunga, i armen eller i fingrene på den ene siden av kroppen. Noen ganger også problemer med å snakke. For de fleste av dem hjelper ingenting annet enn å vente, men det skal jo ikke vare i mange timer.
Dette med nummenhet er helt nytt for meg og var rimelig skummelt..
Jeg hadde ikke aura eller nummenhet over lang tid, men formen er rimelig slapp og utslitt som om jeg har migrene. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

Nummenhet i hender kan også komme av Carpal Tunnellsyndrom (usikker på skrivemåte), noe som er veldig vanlig under graviditet. Hjelper å sove med skinner, til de som sliter med det :-)

Back
Topp