Bæresele/sjal

inaxoxo

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Hva er egentlig lurest å ha i begynnelsen - bæresjal eller sele? Har sett på ergobaby hybridsjal og ergobaby bæresele med spedbarnsinnlegg. Blir veldig glad hvis noen vet mer enn meg om dette, og evt har erfaringer :)

Jeg har bæresjal og ergobaby 360 m/nyfødtdelen. Tenkte å bruke bæresjalet i begynnelsen og så gå over til 360:)

Jeg har kjøpt begge deler, ergobaby 360 m/spedbarnsinnlegg og moby wrap (dog d siste fra ebay):)

Jeg hadde bæresjal sånn man må knyte selv og Ergobaby med spedbarnsinnlegg.

Ergobaby likte jeg ikke i det hele tatt med det innlegget, følte ikke babyen fikk en trygg og god stilling. Brukte den mye da han ble eldre, også brukt den etter han har lært å gå :-). Bæresjal var gull for begge, men den jeg hadde syntes jeg var slitsom å sette på. Denne gangen skal jeg prøve babybjørn babysele.

ImageUploadedByBV Forum1468785593.549054.jpgjeg har denne, og elsker den! Har brukt den masse. Baby k'tan heter den

Jeg har begge deler, bæresjal som jeg tenker bruke med en gang (hud mot hud) og mest inne/hjemme. Og ergobaby (har også spedbarnsinnlegg) etterhvert ute på tur ❤️

Takk for alle innslag ❤️ Har egentlig mest lyst til å bestille 1 av hver... :p

Jeg satser på elastisk sjal den første tiden, brukte det med førstemann. Går over til sele og vevde sjal etterhvert.

Det finnes mange elastiske sjal, noen er helt eller delvis "ferdigknytt". Jeg har et Aldoria bambus (det må knytes).

Anbefaler Norsk Bæregruppe på Facebook for de som vil sette seg inn i det store utvalget som finnes av bæretøy til babyer og småbarn :-)

Vi har babybjørn bæresele. Men den ble ikke mye brukt sist. Syns det var så knodete med alle selene og innlegg osv.

I tillegg hører man "over alt" blant bærekyndige at Babybjørn ikke er ergonomisk bra for hverken bærer eller baby. Dog lurer jeg på om jeg har hørt at den nyeste modellen er bedre - men jeg har aldri sett den i bruk eller prøvd den selv.

I tillegg hører man "over alt" blant bærekyndige at Babybjørn ikke er ergonomisk bra for hverken bærer eller baby. Dog lurer jeg på om jeg har hørt at den nyeste modellen er bedre - men jeg har aldri sett den i bruk eller prøvd den selv.
Det kan jeg igrunnen tenke meg. Den er helt feil ergonomisk. Babyen henger langt ned på ryggen eller magen og du får en lut bærestilling. Kanskje jeg får se etter noe nytt hvis behovet skulle melde seg.

Det kan jeg igrunnen tenke meg. Den er helt feil ergonomisk. Babyen henger langt ned på ryggen eller magen og du får en lut bærestilling. Kanskje jeg får se etter noe nytt hvis behovet skulle melde seg.

Det er også noe med stillingen på barnets hofter som jeg har hørt er feil, babyen henger mer enn den sitter. Veldig mange seler som er bedre i alle fall :-)

Det er også noe med stillingen på barnets hofter som jeg har hørt er feil, babyen henger mer enn den sitter. Veldig mange seler som er bedre i alle fall :)
De gamle babybjørnene er sånn ja. Vi har babybjørn one, og den er ergonomisk riktig :-)

Vi kjøpte bæretube (slik som denne: http://www.jordmorbutikken.no/products/baretube) da vi var på fødselsforberedende kurs, så tenkte å bruke den helt i starten. Og så endte vi plutselig opp med Ergobaby 360 med spebarnsinnlegg i tillegg når det nettopp var på salg til under halv pris hos babyshop =D

Bæretube tror jeg er supert til nyfødte, men det er en litt annen type bæretøy. Det egner seg ikke til å bære over tid, det er mer for å lettere kunne holde babyen har jeg inntrykk av. Jeg har dog aldri prøvd det selv, så skal ikke være for skråsikker. Men elastisk sjal og bæresele kan man jo i prinsippet bruke i flere timer så sant det brukes riktig og er komfortabelt for dere begge. Bæretube egner seg ikke på den måten, men er nok suverent til kort hjemmebæring og på barsel! :-)

De gamle babybjørnene er sånn ja. Vi har babybjørn one, og den er ergonomisk riktig :)

Ja har hørt at de nye er bedre, men har aldri prøvd den eller sett den i bruk. Vi har dessuten allerede en angelpack fra førstemann så skal ikke kjøpe noe ny sele tror jeg. Men blir nok noen nye sjal etterhvert :-). Bæring er gull, og ser for meg det blir enda mer sentralt i en verden som allerede inneholder en treåring som skal ha sitt hehe :-)

Jeg har mei tai fra førstemann, brukte den fra han var nyfødt, til 2 år.
Bar ikke mye, men innimellom. Super å bruke på flyplasser og der vi ikke kunne ha vogn. Og når jeg var på besøk til folk som bodde i blokk uten heis... :)

Jeg har ikke så greie på det, men har kjøpt en Stokke 3 in 1 Carrier :)

Back
Topp