Skravletråd juli 2016

Det er helt typisk:P
Ting går aldri etter planen desverre...
Helt sant, men vi er ganske greit igang sålangt i dag, sånne typiske "småting" som vi utsetter, få takboks på bilen, feste hundeburet (og hey, han fikk plass til selve vogna mener han :-)) er i alle fall gjort. Bleievasken er snart tørr så jeg skal pakke bleiene når ungene er i seng, for min del gjenstår å ta med bikinien i tilfelle sol, samt alt av toalettsaker og medisiner for hele familien da. (jeg drar ikke uten febermål, paracet og ibux-erstatningen (flytende, kan doseres til barn i alle størrelser) kortisonsalve, fete kremer og det som må til. I tillegg til faste allergimedisiner og astma selvsagt.)

Flott at dere får med vogna. Så har du ferien til å samle nye krefter til å rydde hus. Er lillesøster frisk og rask igjen?
Hun er heldigvis frisk ja. Litt krevende, vil ikke ligge alene, og litt dill med soningen i dag. Spent på morgendagen, hennes første langtur i bil. Vi skal stoppe ofte, amme og ha med grøt, men spent er jeg, sover hun eller hyler hun?

Akkurat nå hater jeg å dra på ferie

Vi må pakke, det er greit. Handle, ordne med vanning av blomster, reelt sett anta at de tørker halvt til døde, og det plager meg. Vi forlater et rotete hus som vanlig, og kommer følgelig igjen til det samme.
Lista over ting å gjøre er lang. For lang til å inkludere "og rydde huset så det ser trivelig ut". Inkluderer boklevering på biblioteket, helst uten at ungene låner nytt, og handling av mat og noe medisiner. Kaffi og kake hos naboen (bursdag) og tømming av kjøleskap, boss og kompost.

Jeg er stresset over skuldrene et sted og liker slett ikke å dra på ferie.

Målet er å være så klare i dag at vi ikke skal spise lunsj hjemme i morgen. Vi er alltid 1-2 timer senere en jeg håper.
Mamma vil vi skal stoppe på campingen for ammesstopp og kos for dem før vi drar. Det er 40 minutter herfra. Vi skal kjøre ca 45 mil.
Og jeg klarer ikke bestemme meg for hva vi skal ha med av bleier. Vet ikke hvilken vogn vi har plass til å ha med. Hater at plantene mine tørker i hel. Liker ikke å skulle på ferie.
:(
Men kan du ikke lage sånna vanning-stasjoner til de planter du liker best? Kjøp ett tykkere tau/snor og fyll en pet-flaske med vann, putt ene enden av snoren ned i flaska og den andre i jorden. Da skal planten overleve ferien.
Ang bleier. Om hun tåle engangs, bare bruk det så er du ferdig med å tenke på det? Da slipper du styre med å vaske alle tøybleier når du e på ferie.
Si til mor di at dere har fryktelig langt å kjøre, og kan ikke driv å stoppe i "hytt og pine", dere må få kjøre på helt til dere MÅ stoppe for å amme/gå på do/skifte bleie. Og om de bor på camping regner jeg med at de har ferie? Da kunna vel de ha kjørt seg de 40 minuttene for å hilset på dere isteden?
Håper du får en herlig ferietur nå, det føles som at du trenger det ❤️

God dag
Håpet alle får en fin dag

Her er det mye på planen i dag..

Pakke
Hente to pakker
Sende to pakker
Tur til Hadeland glassverk
Kjøpe gave til mamma
Vaske klær
Levere hund tilbake
Det var mye på planen ja! :)
Godt med ferie? ;)

Ingen venner eller naboer som kan vanne litt?:)
Det er ikke mange jeg slipper inn i dette rotet. Ikke naboene. Vi skal treffe dem igjen. Min bror. Men de skal også reise. Min far evt. Men de er ikke i nærheten akkurat. Vi får se hva jeg lander på.

Og Blæ. Jeg glemte ammeinnlegg. Jeg har jo sluttet med det. Men etter dette amme-maratonet med feberbaby har jeg fått definitivt økt produksjon, med spreng og lekkasjer!
Så her sitter jeg med våte flekker på toppen :-(

For lenge siden
c9c081264a7c66aa3bd76504b0aa5690
Hehe, tøffe!! ;)

Utrykket er gammelt, men i normal bruk.

Jenta mi er heldigvis frisk nå. Prikkene er der enda, men feberen borte (fjerde barnesykdom regner vi med)
Åh sånn ja... Huff da, utrivelig med utslett! Men godt om hun er bedre i formen allikevel da :)

:(
Men kan du ikke lage sånna vanning-stasjoner til de planter du liker best? Kjøp ett tykkere tau/snor og fyll en pet-flaske med vann, putt ene enden av snoren ned i flaska og den andre i jorden. Da skal planten overleve ferien.
Ang bleier. Om hun tåle engangs, bare bruk det så er du ferdig med å tenke på det? Da slipper du styre med å vaske alle tøybleier når du e på ferie.
Si til mor di at dere har fryktelig langt å kjøre, og kan ikke driv å stoppe i "hytt og pine", dere må få kjøre på helt til dere MÅ stoppe for å amme/gå på do/skifte bleie. Og om de bor på camping regner jeg med at de har ferie? Da kunna vel de ha kjørt seg de 40 minuttene for å hilset på dere isteden?
Håper du får en herlig ferietur nå, det føles som at du trenger det ❤️
Jeg har noen tanker for plantene, skal se hva jeg har av Oasis. Tykke tau og sånne ting utgår, bla pga at jeg ikke skal handle i kveld.

Bleier, hun tåler engangs sånn mer eller mindre , men det er sykt mye søppel å lage hos svigermor da. Og jeg fordrar dem virkelig ikke. Det stinker når det er tisset i dem (noen merker mer enn andre) og hele meg avskyr konseptet så da hun hadde en måned med papir var jeg så lei av å bytte bleier at jeg ikke hadde lyst å gjøre det....
Vi tar med tøy. Det har vi alltid gjort med de andre også. Men vi tar også med en pakke papir som backup. Brukt et par av dem i dag fordi vi vasker alt av bleier til turen.

Mamma vet at vi skal langt. Men har ikke sett ungene på to uker, tror jeg det er. Pga at hun er syk har vi ille besøkt så mye som vanlig. De har ferie ja. Den er vel slutt nå, men de 25 min mellom deres hus og campingen er langt nok for henne nå. Da er hun utslitt. Derfor kom de seg ikke på ferie. Og vil se ungene før vi drar, vi møtes jo heller ikke underveis da sånn planen var, siden de ikke drar noe sted (og pappa måtte begynne ferien før planlagt da hun ble utskrevet fra sykehuset, så da er ferien slutt uti neste uke tror jeg) så vi stopper sikkert der. Bare ikke så lenge.

Ferie er ikke så ille som jeg får det til å virke. Men likevel er det det. Jeg er fornøyd om jeg kommer over halvveis før jeg begynner å telle ned dager til vi skal hjem. To uker er egentlig for lenge. Ti dager er rundt max før jeg begynner å bli tynnslitt. Vi får se hvor lenge vi blir. Opp mot 15 dager... Gjerne mindre for min del.

Endelig ferdig med buksa :D må bare klippe tråder og montere knapper. Men har ikke nok knapper, så må handle i morgen.
Hva er deres planer for helgen damer? :)
Så bra :D
Her har vi ikke mange planer, mest at vi skal kose oss, også at mannen skal være den som løper etter snuppa og ikke jeg ;)

Begynt å pakke litt..
Men bør egt ligge på sofaen mener mannen ,slo hodet mitt for snart tre timer siden, fortsatt svimel og kvalm..

Back
Topp