Pakke klær

Trine1988

Blir kjent med forumet
Hei
Jeg får ikke føde her jeg bor, og må derfor ut å fly to uker før termin...
Hvor mye klær pakker jeg med til babyen?

Vet ikke hvor lenge jeg blir værende i Tromsø, og synes det er vanskelig da jeg ikke vet hvilken str babyen kommer til å bruke eller om det blir mye gulping..

Hei! Jeg ville tatt med mest i størrelse 50. Det er det de fleste babyer bruker i begynnelsen med mindre de er oppunder 5 kg. Ville tatt med 3 sett og 2-3 pysjer. De fleste sykehus tilbyr også å bruke deres klær, så er nok ikke krise om du mangler litt tøy heller.

Sykehuset i Tromsø har klær du kain bruke mens du e der. Altså t ugen. Men som forje skreiv så ta str. 50-56. Må spørre katti ska du føde? eller katti ska du inn på sykehuse? Æ må å føde i tromsø så drar dit den 25 juli. ☺

Joda, vet de har klær man kan bruke... de er bare så himla store... fødte der for 3 år siden og, men har vel litt inntrykk av at denne gangen blir det både fullt og kaos der (fikk eldstemann i januar)...

Drar og til Tromsø 25.juli ☺ termin er 9.august, forhåpentligvis finner babyen veien ut mellom de to datoene

Kult. Skal du være på pasienthotellet da? Kor du bor? Du træng ikkje svare ves du ikkje vil. Hehe. Blei berre litt nyskjerri.

Hei
Jeg får ikke føde her jeg bor, og må derfor ut å fly to uker før termin...
Hvor mye klær pakker jeg med til babyen?

Vet ikke hvor lenge jeg blir værende i Tromsø, og synes det er vanskelig da jeg ikke vet hvilken str babyen kommer til å bruke eller om det blir mye gulping..

Jeg har nettopp vært i Tromsø, og det de har av babyklær der er str huuuuuge! Var helt ubrukelig på babyen min som var 47cm. Så ville pakket med det du trenger for hele oppholdet egentlig, jeg var overlykkelig over at jeg hadde tatt med meg klær ihvertfall. Hadde heldigvis også med endel ubehandla ull, det trenger man ikke vaske, så holdt med en pysjamas og to heldresser for meg, så luftet jeg bare klærne mellom.
Er også dårlig med bodylotion der (til deg selv) så det anbefaler jeg også å ta med! Ble knusktørr av den tørre sykehuslista der.. Og shampo og balsam, det eneste de har er sånn 3in1 såpe..:/
Masse lykke til! Bare gled deg, de som jobber der er bare helt fantastiske! :) :)

Kult. Skal du være på pasienthotellet da? Kor du bor? Du træng ikkje svare ves du ikkje vil. Hehe. Blei berre litt nyskjerri.

Har en bror der, så skal heldigvis bo privat ☺

Jeg har nettopp vært i Tromsø, og det de har av babyklær der er str huuuuuge! Var helt ubrukelig på babyen min som var 47cm. Så ville pakket med det du trenger for hele oppholdet egentlig, jeg var overlykkelig over at jeg hadde tatt med meg klær ihvertfall. Hadde heldigvis også med endel ubehandla ull, det trenger man ikke vaske, så holdt med en pysjamas og to heldresser for meg, så luftet jeg bare klærne mellom.
Er også dårlig med bodylotion der (til deg selv) så det anbefaler jeg også å ta med! Ble knusktørr av den tørre sykehuslista der.. Og shampo og balsam, det eneste de har er sånn 3in1 såpe..:/
Masse lykke til! Bare gled deg, de som jobber der er bare helt fantastiske! :) :)

Eldstemann var 51 cm og klærne var kjempestore på han og... det jeg må ha med til meg selv har jeg kontroll på... er bare vanskelig å pakke når man ikke vet hvor lenge man blir der..

De som var der når jeg fikk i Jan 13 var fantastiske, og håper jeg møter enkelte av de igjen... god veiledning og hjelp til amming... under fødselen brydde jeg meg fint lite om de som var på jobb hadde lystgassen i den ene hånda og var strålende fornøyd med det

Kan jeg spørre hvorfir dere må til tromsø?:-)

For min del er fødeavdelingen stengt her jeg bor (harstad), så da hadde jeg måttet reist til et annet sted (Narvik/Tromsø). Men så skjedde ting så fort at jeg ikke rakk å dra noe annet sted, så da fødte jeg i Harstad likevel! Selv om det var stengt fikk de ringt etter jordmødre på vakt, og så var legen som har fulgt meg gjennom hele svangerskapet på jobb den dagen:) Barnelege med kuvøseteam ble fløyet inn med helikopter fra Tromsø siden jeg fødte prematurt, så de stod parat når jeg fødte også:)

Regner med endel av de som skal til Tromsø tilhører lokalsykehus. Der har de som oftest ikke barnelege, så hvis det er et risikosvangerskap eller seteleie etc, så må man til et større sykehus med litt mer ekspertise:)

Æ må t Tromsø før at de tar ikkje overvektige på Stokmarknes sykehus. I tilfelle det blir komplikasjoner. Fikk da velge mellom Tromsø og Bodø. Siden æ har født mine andre 2 i Tromsø og æ har familie og vænna i nærheita vælgte æ seff Tromsø da.

Jeg må og til Tromsø pga overvekt.. hvis fødselen skulle starte før jeg når å dra dit blir jeg sendt med ambulansefly.. bor 12 minutter unna sykehuset her, så er litt ergerlig, men denne gangen visste jeg at jeg måtte dit.. forrige gang leste jeg i avisen at det var kommet nye regler ift bmi og fødsel..

Back
Topp