August 2016

Velkommen FruR. Det var veldig mange forsøk, håper virkelig det klaffer på det siste nå. Har de funnet noen grunn til at det ikke går?
Takk :-) Det håper jeg og! Nei, egentlig ikke. Kun litt lav sædkvalitet, men det har ikke noe å bety siden vi alltid har ICSI :-) Jeg har vært gravid for 5 år siden, men mistet da i uke 23. Derfor mener de at jeg skal bli gravid, men det ser dårlig ut. Nå har vi prøvd i over åtte år, litt snodig at det ikke går. Blir 30 i år, så er jo ikke akkurat opp i årene heller.

Har du hatt mange forsøk?

Jeg hører til Fertilitetssenteret og får Prednisolon så det hørtes litt rart ut.
Hadde første forsøk der nå i mai.
Jeg har også hatt ett forsøk på Riksen og der fikk jeg ikke det.

Det var jo rart ja. Hvordan gikk du fram for å få det? Vet du om det er noe spesiell grunn til at du får det i ditt tilfelle?

Det er vanskelig når det ikke er god nok forskning på slike ting, og det offentlige vil ofte ha det før de tester det. Jeg har hatt mine offentlige forsøk i Porsgrunn, deretter privat hos Hausken og Maigaarden (Danmark). Jeg har fått prednisolon fra 2. forsøk jeg hadde i Porsgrunn, og gått på det siden. Alle har anbefalt meg å ta det. Maigaarden ga kun 5 mg, fordi de mente at høyere dose ville påvirke negativt på livmoren... Det kan være at jeg får det pga embryoene ikke vil feste seg, selv om det toppkvalitet.

Det siste forsøket skal skje på Maigaarden. Skal da teste scratching igjen, selv om det er ikke er særlig godt akkurat... Har du prøvd det?

Har ikke prøvd scratching eller noe annet i det hele tatt. Kanskje fordi jeg bare har hatt to forsøk at de ikke er så ivrige på å anbefale ting for meg, men jeg skjønner ikke hva som er i veien med å prøve likevel. Jeg har jo ikke brukt prevensjon på mange år og prøvd i nærmere 2, og alt er bra hos oss begge (bortsett fra at jeg nå er 36..) Hvert eneste misslykkede forsøk er jo en grusom påkjenning. Jeg ser at du har hatt veldig mange. Det må være fryktelig tungt. Så sterk du er som har holdt ut. Kanskje dumt å spørre, for du er sikkert godt utredet og oppdatert på alt, men har du testet deg for Ureaplasma?

Sprayer på 10 dagen og ingen bivirkninger! Kontroll i morgen, så spent på når jeg skal begynne med sprøyter.

Takk :) Det håper jeg og! Nei, egentlig ikke. Kun litt lav sædkvalitet, men det har ikke noe å bety siden vi alltid har ICSI :) Jeg har vært gravid for 5 år siden, men mistet da i uke 23. Derfor mener de at jeg skal bli gravid, men det ser dårlig ut. Nå har vi prøvd i over åtte år, litt snodig at det ikke går. Blir 30 i år, så er jo ikke akkurat opp i årene heller.

Har du hatt mange forsøk?
Vi har hatt to forsøk, kjemisk på begge og ingen på frys. Bare to befruktet på siste forsøket. Jeg har endometriose, revmatisme og få egg igjen (blir 30 neste år). Mannen har nesten ingen svømmere, så det går med icsi, men vil aldri gå naturlig. Skal be om å få to egg på siste forsøket nå. Ikke sikkert de sier ja, men egga mine er jo ikke frysekvalitet, så da håper jeg de sier ja :-)

Det var jo rart ja. Hvordan gikk du fram for å få det? Vet du om det er noe spesiell grunn til at du får det i ditt tilfelle?
Jeg får nå også Prednisolon etter å ha bedt om det selv. De virket litt restriktive på det, ja, for blodfortynnende trengte jeg knapt å be om før jeg fikk, men Prednisolon måtte jeg overbevise dem litt mer om at jeg trengte :P Man bruker det vel gjerne hvis man har mistet flere ganger fordi man har en teori om at det er kroppens immunforsvar som støter fra seg spirene (og kortison demper immunforsvaret). Jeg ville uansett ha hørt med dem neste gang, for det virker som de har en god del som bruker det fortsatt, så jeg tror ikke de er fremmed for at du får prøve hvis du ber om det :)

Vi har hatt to forsøk, kjemisk på begge og ingen på frys. Bare to befruktet på siste forsøket. Jeg har endometriose, revmatisme og få egg igjen (blir 30 neste år). Mannen har nesten ingen svømmere, så det går med icsi, men vil aldri gå naturlig. Skal be om å få to egg på siste forsøket nå. Ikke sikkert de sier ja, men egga mine er jo ikke frysekvalitet, så da håper jeg de sier ja :-)
Årh, håper det går veien for dere nå. Jeg krangla meg til det når jeg var i det offentlige, men i det private virker det nesten som en selvfølge når man har noen forsøk bak seg. Hvor holder dere til?

Jeg får nå også Prednisolon etter å ha bedt om det selv. De virket litt restriktive på det, ja, for blodfortynnende trengte jeg knapt å be om før jeg fikk, men Prednisolon måtte jeg overbevise dem litt mer om at jeg trengte :P Man bruker det vel gjerne hvis man har mistet flere ganger fordi man har en teori om at det er kroppens immunforsvar som støter fra seg spirene (og kortison demper immunforsvaret). Jeg ville uansett ha hørt med dem neste gang, for det virker som de har en god del som bruker det fortsatt, så jeg tror ikke de er fremmed for at du får prøve hvis du ber om det :)

Takk for svar og der fikk jeg meg en korrigering og, for nå har jeg hele tiden tenkt at Prednisolon var blodfortynnende.. Har kuppet tråden på feil grunnlag, beklager.. Feilkobling,- det var altså blodfortynnende jeg spurte Nytun om, og det han sa ikke hadde noe påviselig effekt. Men det virker det som om man får over en lav sko?

Last edited:
Årh, håper det går veien for dere nå. Jeg krangla meg til det når jeg var i det offentlige, men i det private virker det nesten som en selvfølge når man har noen forsøk bak seg. Hvor holder dere til?
Holder til på St.Olavs. Vet de er restriktive på to egg, men har lest om mange som har fått to der likevel.

Takk for svar og der fikk jeg meg en korrigering og, for nå har jeg hele tiden tenkt at Prednisolon var blodfortynnende.. Har kuppet tråden på feil grunnlag, beklager.. Feilkobling,- det var altså blodfortynnende jeg spurte Nytun om, og det han sa ikke hadde noe påviselig effekt. Men det virker det som om man får over en lav sko?
Hihi, fort å gå i surr med alle preparatnavnene :) Men hm, så rart! Jeg hadde helt motsatt erfaring, jeg. :S Selv progesteron har ikke vist 100% at skal ha noen effekt som støtte, men det gis jo ut hele tiden. Jeg ville nevnt det på nytt neste gang, jeg :) Såvidt jeg vet er det ingenting som taler imot å prøve det i alle fall.

Det var legen som foreslo det.
Jeg har en tendens til overstimulering og da et det visstnok større sjanse for at kroppen støter fra seg egget.

Da fikk jeg mensen så smått i går og startet med progynova i dag :)

Innsett av fryseegg blir nok helt helt i starten av august.
Har regnet meg frem til 2. August, men det er foreløpig umulig å si :)

Jeg må få mensen innen onsdag for å kunne begynne på sprøytene på fredag. På syklusdag 28 i dag og ingen tegn til mens. Har vanligvis 24-26 dagers sykluser, men dette er så typisk når man er i forsøk. Kom da mensen!!!

Jeg må få mensen innen onsdag for å kunne begynne på sprøytene på fredag. På syklusdag 28 i dag og ingen tegn til mens. Har vanligvis 24-26 dagers sykluser, men dette er så typisk når man er i forsøk. Kom da mensen!!!
Hehehe kjenner til den ja!! :p ta en gtest ;)

Hehehe kjenner til den ja!! :p ta en gtest ;)
Hehe, ja da kommer den nok vettu:-) Det er bortimot umulig at jeg er gravid for gutten vår havner i vår seng og sover urolig for tiden så lite tid og overskudd til den businessen der;-)

Første spray dose tatt idag. Blir lenger enn vanlig på spray. Starter ikke opp på sprøyter før 10 august. Er nå igang iallefall. :)
JUUHUU! :D Endelig i gang! :)
Er ikke såååå lenge til 10. August ;)

Back
Topp