Trillekoffert barn

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Skal til syden i sommer og lillegutt på 2,5 år må ha seg en trillekoffert. Noen som anbefaler noen? Eller er det bedre med en bag? Han kommer verken til å dra eller løfte selv :p

Last edited:
Jeg ville gått for en trillekoffert som er lett å trille. Da kan du eller mannen bytte på å trille den samtidig som dere triller deres egen.

Bedbox fra JetKids (barnombord.no) er super, både som trillekoffert (min 7-åring på 30 kg satt på den gjennom flere flyplasser) og som seng. Den triller veldig mye bedre enn feks Trunki. Men den er jo relativt dyr da!

Jeg ville ærlig talt hatt en større koffert til barn enn de jeg har sett til nå, for spesielt ved innenlandsturer så har jo selv små barn mye greier de skal ha med seg, og kanskje uteklær osv. Mange skift selv om plaggene er små, osv. Samt at en del av de små koffertene er vanskelige å trille eller bære for en voksen. Har en barnekoffert til frøkna som knapt har egnet seg som weekendbag, og selv da må man gjerne ha med en pose med yttertøy. Så det er jo noe å vurdere, hvordan skal bagasjen brukes og hvem må dra på det?

Vi kjøpte Trunki til vår gutt, og kan ikke anbefale det. Joda, grei å sitte på/bli kjørt rundt med på flyplassen - men mange flyplasser har egne traller tilrettelagt for barn. De rommer jo så veldig lite..

Vi kjøpte Trunki til vår på 2 år, da vi reiste i Mai. Den ligger nå ute til salgs. Helt ubrukelig for oss.
Syns det er kjekkere med sekk til barna.

Vi kjøpte Trunki til vår på 2 år, da vi reiste i Mai. Den ligger nå ute til salgs. Helt ubrukelig for oss.

Synes også Trunki er heeeelllttt ubrukelig. Gidder ikke engang å bruke den når vi kjører bil til hytta.

Vi har bare vanlige kofferter til våre ;-)
Frøkna på 4 har den minste av de 4 vi har, men jammen er den full den og.
En trunki hadde ikke rommet halvparten av det hun hadde trengt for ei uke.

Liker trunki. Men enig i at den rommer altfor lite. Her blir det stort sett til at det kofferten for mini sine leker. Så har vi hennes klær i vår koffert :)

Er ikke Trunki bare til leker? Den kan fx ikke sendes under fly...

Vi har en barnekoffert fra en reisebutikk og den er blitt brukt siden han var 4 år

Synes også Trunki er heeeelllttt ubrukelig. Gidder ikke engang å bruke den når vi kjører bil til hytta.
Alt bare detter ut når du åpner den også. Og før og etter lange flyreiser, trenger våre barn å bevege på kroppen. Vår er i boden og på slagsside:p

Er ikke Trunki bare til leker? Den kan fx ikke sendes under fly...

Hm, da liker jeg rykksekk bedre, tror jeg. Frøkna har en veldig fin elsa-sekk mannen kjøpte til henne på pokertur til spania, den kunne faktisk vært brukt på småtrinnet, men er ikke noe særlig vannavstøtendeeller i sånn solid stoff. Har vært super til flyturer og roadtrips, får plass til mange tegnebøker og leker i den :)

Ikke kjøp trunky ihvertfall! Vi fikk til dåpen til lillebror, men er ikke plass til noen ting. Sist han var hos mamma en helg, måtte jeg pakke alt yttertøyet i en pose utenom. Kjøp en vanlig trillekoffert eller pakk i en stor sekk :)

Begge jentene våre fikk trunki da de var rundt 2 år, de er supre, går også fint som håndbagasjen ;) Koffertene har nå nesten vært verden rundt, og de blir fortsatt brukt av jentene på 6 og 8 år

Helt enig! Det er det største tullet vi har kjøpt! Ha den med på flyet med leker ol? Er jo ikke mulighet til å få slått den opp på den trange plassen.

Helt enig! Det er det største tullet vi har kjøpt! Ha den med på flyet med leker ol? Er jo ikke mulighet til å få slått den opp på den trange plassen.
Angrer så veldig på at jeg kjøpte den. Irritert på meg selv :p

Back
Topp