Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Spennende![]()
Skal også på vekstkontroll i morgen, men siden min er kostholdsregulert og hun har helt normal str så tviler jeg på at de setter meg i gang. Er selv 38+1.
Har ikke peilingMen du blir vel satt i gang til termin uansett? I følge lege/og jordmor på ahus så skal ikke pasienter med svangerkaappsdiabetes gå over termin uavhengig om måten den er regulert på. Men det er sikkert forskjellig praksis på detteønsker deg masse lykke til!
![]()
Spennende!Får datoen 26.7, men blir satt i gang iløpet av den uka![]()
Hvor langt over har du gått?Ønsker alle som skal settes i gang lykke til, og må innrømme at jeg er litt misunnelig på dere. Dere slipper å vente på termin, og risikere gå over tiden
Jeg sier til meg selv at jeg har 7 uker igjen (med overtid).
Skulle ønske jeg for EN gangs skuld fikk 2 uker før, eller PÅ termin![]()
Neste kontroll er i slutten av 37. Legen nevnte for meg at jeg ikke skulle gå over uansett, men får se hva som blir sagt. Enn så lenge er det kostholdsregulert her, men har hatt noen målinger jeg ikke skjønner bæret av. Skal inn til dia sykepleier i morgen.Er derfor jeg blir satt igang, var vanlig praksis med to uker før på ahus i hvertfallhar du neste kontroll i uke 37?
er så deilig å ha noe å forholde seg til for jeg er så sliten at jeg knakk sammen hos jordmor i dag.
Spennende!Kanskje du ikke trenger ballong engang? Jeg får datoen 25.juli. planen er ca 8.august her da. Men blir 25.juli om hun ikke har vokst
![]()
Dette har de ikke nevnt for meg, regner med å få vite mer hva som skjer om en uke, greit å få en dato å forholde seg til ogsåMen du blir vel satt i gang til termin uansett? I følge lege/og jordmor på ahus så skal ikke pasienter med svangerkaappsdiabetes gå over termin uavhengig om måten den er regulert på. Men det er sikkert forskjellig praksis på detteønsker deg masse lykke til!
![]()
Ja, jeg er helt enig i det! Det er jo en feilmargin der så syntes det er greitDette har de ikke nevnt for meg, regner med å få vite mer hva som skjer om en uke, greit å få en dato å forholde seg til ogsåSkummelt å gå over selv om vekstestimeringen tilsier normal størrelse synes jeg pga det er 500 gram i feilmargin.
Når jeg har fått 7,9 på min glukosetest, betyr det at jeg heller ikke skal gå over? Eller?
Jeg fikk beskjed om at jeg ikke hadde sv dia med mindre jeg hadde over 8,5 på den testen. Jeg fikk 9Når jeg har fått 7,9 på min glukosetest, betyr det at jeg heller ikke skal gå over? Eller?
Hvor langt over har du gått?
Jeg ble satt på insulin i dag etter uker med kostholdsregulering. Godt å høre at dette er praksis på Ahus, er livredd for å få alt for stor babyJeg skal inn om èn uke, og da får jeg vel samme beskjed - skal også føde på Ahus
![]()
Kostholdsregulerte først jeg også men til slutt klarte jeg ikke det uten at jeg gjorde noe spesielt, bare blodsukkeret som skøyt i været. Du får sikkert samme beskjedfikk til og med meg et skriv om flere metoder for igangsettelse osv
masse lykke til, og hold oss gjerne oppdatert på når du blir igangsatt om du blir det!
![]()
Jeg blir satt igang også. Insulinregulert svangerskaps dia her også. Men jeg skal på kontroll nå på fredag Pga veldig liten baby og lite vekst de siste ukene. Så har fått beskjed om å ta med meg fødebag, og belage meg på å bli satt igang før tiden. For en uke siden var han bare 2000g og da var jeg i uke 36, så en liten kar som bare hadde lagt på seg 30g på 2,5 uke. Så er kjempe spent nå. Har ikke fått noen dato, men fått beskjed om at de ønsket å sette igang rundt 38-39 siden det er insulinregulert. Men ikke noe mer konkret enn det. Så blir spennende. Jeg er litt små skeptisk til å bli satt igang faktisk. Men det gåt vel veldig fint. Er mitt tredje svangerskap da, så bør gå fint å bli satt igang også. Bra du har fått en dato å forholde deg til.