Synes dere

BabyLykke2014&2017

Elsker forumet
Julibarna2014
At det er "feil" å ønske seg ett kjønn litt mer enn det andre? Ble litt inspirert av en tråd jeg leste på et annet forum

Synes ikke det er noe "feil" i det. Vet mannen min ønsker seg en gutt, men vet han blir like glad i ungen om det blir ei jente☺️

Kommer litt an på syns jeg :P om det er sånn at man blir sur om det ikke er det man ønsker og kan skape avstand pga det så er det jo veldig synd. Det finnes desverre de som reagerer sånn...Men sånn som her hadde jo vi ei jente, og håpte på en gutt så vi ville ha en av hver. Det fikk vi jo, men hadde jo vært like glad om det var jente! Nå har vi en av hver, og håper vel egentlig ikke på hverken det ene eller andre, for vi har jo en av hver.. Men gutt hadde jo vært gøy for minsten igjen da, siden han er gutt og de blir nærmest i alder. Men igjen, det spiller ingen rolle; er like glad i baby uansett :)

Er ikke noe feil i det:) Så lenge det ikke er det som betyr noe i lengden og man aksepterer det om det ikke ble det man ønsket. Tror det er mange som går rundt og ønsker seg ett spesielt kjønn, mannen min vil ha gutt, men blir nok ikke skuffet for jente fordetom! :p

Eldste min ønsker seg en bror. Han har 2 søstre fra før. Men magefølelsen min sier at vi får en søster til :-P

Samboer har jo gutt fra før så blir det jente så blir det jo en av hver :)
Jeg forstår det veldig godt.
Men han blir ikke skuffet om det blir gutt. Førsteønske er sunn og frisk baby :)

Selv kjenner jeg at jeg er litt likegyldig til kjønnet. Eller, ikke likegyldig, men det er liksom ikke det som er det viktigste :) håper i det lengste at barnet er friskt. Men jeg kjenner at gutt er litt "ukjent farvann" :p har en jente fra før. Hadde vært gøy med en av hver, men er liksom lettest å forestille seg en jente til for det er det eneste jeg kjenner til ;p

Når du ser på den lille babyen så tenker man ikke over om det er gutt eller jente. Tenker det er lov å ha lyst på et kjønn,men ikke å dra det så langt..

Det er ikke feil, så lenge man ikke blir skuffet om det blir det motsatte :) man blir jo like glad i barnet uansett!❤️

Selvsagt er det lov! Såfremt man ikke blir skuffa eller får negative følelser om at det er "feil" kjønn. Da bør man ikke få barn. Jeg har en gutt fra før så hadde vært gøy med ei lita jente, men det viktigste er en frisk, levende baby. Blir verdens lykkeligste uansett kjønn.

Jeg ønsker meg ei jente, har 2 gutter fra før. Jeg blir nok litt skuffet om det viser seg at vi venter nok en gutt, på samme måte som jeg ble skuffet over at vi kun venter én og ikke tvillinger. Derfor vil jeg vite kjønnet på forhånd, slik at jeg får tid til evnt å omstille meg før fødsel. For jeg vet at jeg kommer til å elske dette barnet hemningsløst uansett om det blir jente eller gutt!

Selvsagt er det lov! Såfremt man ikke blir skuffa eller får negative følelser om at det er "feil" kjønn. Da bør man ikke få barn. Jeg har en gutt fra før så hadde vært gøy med ei lita jente, men det viktigste er en frisk, levende baby. Blir verdens lykkeligste uansett kjønn.
Mener akkurat det samme som deg:-)

Sambo ønsker en gutt.. Tror det har noe med at han har serbiske gener og der nede ønsker mange gutt som første barn. Jeg heller mer mot jente. Men som sagt helsen forran alt! Vi bryr oss ikke om hvilket kjønn som befinner seg i magen bare det er friskt :)

Har tre nydelige jenter og blir kjempeglad om den fjerde også blir jente. Men klart det hadde vært ekstra stas med en gutt, det synes jeg må være lov å si :-)

Enig med resten her. Det er helt normalt og greit å ønske seg en av delene, men det er noe helt annet å ikke ville ha det motsatte.
Her har vi en av hver og jeg håper litt på jente fordi de yngste i slekta på begge sider (og som da blir nærmest i alder) er jenter. Ut fra kvalmenivået tror jeg derimot at det er en gutt :)

Jeg har utrolig vanskelig for å klare å tenke hva jeg eventuelt skulle ønske meg mest av kjønnene.. jeg er helt i bobla om at så lenge det går bra med barnet :)

Men jeg skjønner at noen kan ønske er kjønn mer enn det andre -men slik er oddsen i dag - at man kan få jente eller gutt, uten å bestemme det selv :)

Jeg tenker at folk må få lov til å ønske det de vil og håpe på det de vil uten at resten skal synse og mene noe :)

Jeg bryr meg kun om meg selv og oss og for oss spiller det ingen rolle hvilket kjønn det er ❤️

Back
Topp