Bakegal

Herregud, jeg KAN IKKE bake, og det eneste jeg har hatt cravings på i svangerskapet er søt gjærbakst! :p denne tråden førte til sikling, æresord!

Det så kjempegodt ut :) blitt lite baking på meg pga sv.skapsdia, men prøvd meg på noen få oppskrifter med kunstig søtning..
Tenkte å bake litt forskjellig gjærbakst til å ha i fryseren til barseltiden og noe til å ha med på sykehuset som niste til samboer og evt meg :)

Ja det blir litt kjæsj med bare sukrin.. Pleier å smake meg frem, litt sukrin, sukrin gold, noen ganger sukrin melis og honning. Noen ganger bytter jeg ut halvparten eller noe av sukkeret, og kompenserer med kunstig søtning. Hvitt sukker er jo best... ;) sucker for sukker
Så godt ut. Greit å ha noe på frysen til det kommer besøk etter babis er født :)

Har du funnet noen bra oppskrifter med Sukrin gold? :) Jeg har også eksperimentert litt med Sukrin siden jeg må passe nøye på blodsukkeret og har funnet flere gode oppskrifter på www.levmeddiabetes.no :)

Så godt ut. Greit å ha noe på frysen til det kommer besøk etter babis er født :)

Har du funnet noen bra oppskrifter med Sukrin gold? :) Jeg har også eksperimentert litt med Sukrin siden jeg må passe nøye på blodsukkeret og har funnet flere gode oppskrifter på www.levmeddiabetes.no :)
Har egentlig ikke noen oppskrifter, ekspriminterer litt selv bare.. Prøver meg frem :p ser det ble linket til en side her. Veldig kjekt å ha ting i fryseren! Men det er sjeldent det havner der da det blir spist opp så fort, ooops.

Herregud, jeg KAN IKKE bake, og det eneste jeg har hatt cravings på i svangerskapet er søt gjærbakst! :p denne tråden førte til sikling, æresord!
Jeg og har hatt sykt cravings på søt gjærbakst! Var mer tidligere i svangerskapet, har roet seg litt nå.. Litt ;)

Herlighet for noen fine bakverk dere har laget! Jeg har alvorlig cravings på søt gjærbakst, så jeg må bare la være å handle inn bakevarer.

Har egentlig ikke noen oppskrifter, ekspriminterer litt selv bare.. Prøver meg frem :p ser det ble linket til en side her. Veldig kjekt å ha ting i fryseren! Men det er sjeldent det havner der da det blir spist opp så fort, ooops.
Jeg er ikke så flink til å eksperimentere :p Ja, kjedelig å fryse ned når man har stått og strevd, men sikkert veldig greit å ha noe på lur :)

Har alltid elsket å bake, og nå er det ekstra kos synes jeg. Jeg har virkelig meg-tid når jeg står på kjøkkenet, også når jeg lager mat. Prøver å velge litt sunnere varianter, og å bytte ut sukker med stevia eller honning. Disse ble akkurat tatt ut av ovnen, hadde så mye epler i hus. (Finner jo alltid en unnskyldning til å bake)
6581ce8fee4729e71880333cfb325847
65ad2fed14ccf9b8e804a73d09b9d9de

Gleder meg til dåp, så jeg kan bake masse forskjellig! Håper bare jeg har energi til å holde på :)
De så deilige ut!! Baker du og hiver i frysen? Jeg lurer på om jeg skal gjøre det sånn på nyåret; for i april blir det både dåp og konfirmasjon her i huset, hehe

De så deilige ut!! Baker du og hiver i frysen? Jeg lurer på om jeg skal gjøre det sånn på nyåret; for i april blir det både dåp og konfirmasjon her i huset, hehe
Ja noen ganger legges det i fryseren, men ofte blir det spist opp før jeg rekker å tenke tanken ;) skal bli flinkere på det nå, slik at jeg bare kan ta opp når vi får besøk :)

Ja noen ganger legges det i fryseren, men ofte blir det spist opp før jeg rekker å tenke tanken ;) skal bli flinkere på det nå, slik at jeg bare kan ta opp når vi får besøk :)
Hvor lenge ligger det i frysen da? Det har vel en viss levetid, eller?

Hvor lenge ligger det i frysen da? Det har vel en viss levetid, eller?

Om man pakker godt (og ikke spiser litt av det hele tiden) så holder det lenge ;) Her forsvinner gjærbaksten også fort. Hvor kaldt det er i fryseren (og stabil temperatur) har litt å si også men inntil 8 mnd

Så godt det så ut, blir nok bakegal etter fødsel, nå er det ikke så mye jeg kan spise pga svangerskapsdiabetes så da blir ikke baking like gøy :D Gleder meg til å fråtse i alt slags godsaker :D

Den der bakegalskapen burde jeg fått et snev av også, men det er sjelden gitt... Her ender det som regel med at strikke- og sygalskapen får utløp hehe.

Så har med andre ord lite på lur til å servere gjester som kommer på babybesøk. Men de kan jo få kaffe mens de får beundre bunkene med hjemmelaga bodyer og tepper hahaha :-)

Back
Topp