Skravletråd juli 2016

Håper dere blir i bedre form <3
Heldigvis bare hun som er syk, jeg har mye mer utholdenhet og tålmodighet med en syk baby når jeg selv er frisk

Men hun er varm. Veldig varm. 39,7 ble paracet, og 38,8 en time senere... Ellers grei form da

En time senere, da skal den være absorbert og i effekt

38,8

(målt pga behov for bleieskift. Ikke tisset i bleien, men bæsjet seg ut)

Genialt med tøybleier, jeg sjekket innlegget fra undersiden, helt tørt. Ikke tiss
Huff ikke helt nede der hvor man vil da :(

Huff ikke helt nede der hvor man vil da :(
Nei. Er ikke det.

Også er hun jo så lita at vi kan ikke kombinere med ibux, som ellers er løsningen når feberen er stri.

Nå er jo ikke feber i seg selv farlig, og hun er ellers i grei form. Men jeg skulle gjerne sett at hun responderer bedre på paracet

Ja, også misliker jeg at det infrarøde pannetermometeret vi har ikke funker på henne, og har forhandlet meg frem til å kontrollere rektalt på eldstemann neste gang han er syk.

Det viste 37,5, rektalt 39,7
Det viste 36,7, rektalt 38,8

I går viste det stort sett 37,7-38 når hun var 39

Nei. Er ikke det.

Også er hun jo så lita at vi kan ikke kombinere med ibux, som ellers er løsningen når feberen er stri.

Nå er jo ikke feber i seg selv farlig, og hun er ellers i grei form. Men jeg skulle gjerne sett at hun responderer bedre på paracet

Ja, også misliker jeg at det infrarøde pannetermometeret vi har ikke funker på henne, og har forhandlet meg frem til å kontrollere rektalt på eldstemann neste gang han er syk.

Nei lite annet valg enn paracet også ringe eventuelt legevakt om den blir mye høyere til kvelden som jo er risikoen, utrolig kjedelig når hun da ikke responderer bedre nå.
Og høres ikke helt bra ut med termometeret! :(

Nei. Er ikke det.

Men kan ikke pannetermometer ofte vise en grad feil?

Nei lite annet valg enn paracet også ringe eventuelt legevakt om den blir mye høyere til kvelden som jo er risikoen, utrolig kjedelig når hun da ikke responderer bedre nå.
Og høres ikke helt bra ut med termometeret! :(
Den gikk heldigvis ikke særlig opp i går kveld, litt opp. Men ikke høyere enn formiddagen. Den bare hadde gått ned i mellomtiden (uten paracet)

Jeg håper den fortsetter å gå ned nå. Får måle igjen om et par timer, men dumt at jeg må kle av henne
Så greit med det på panna så kan jeg måle sovende unger eller generelt uten å måtte ta av bleien.

Men. Rektalt er og blir sikrest da. Jeg hadde bare fått en oppfatning på de andre ungene av av den viser kanskje ikke helt det samme. Men avviket et bare desimaler, ikke så viktig om det egentlig er 38,3 eller 38,6 liksom. Men når det avviker er grad eller to...

Trolig var feberen på vei allerde i går morges selv om vi ikke oppdaget den før på formiddagen.

Jeg kom nemlig på at jeg målte panna i går morges. Det gjør jeg jo ikke bare for gøy, jeg har nok reagerer på at hun var varm. Men den viste feberfri, så jeg tenkte ikke mer over det...

I går kveld responderte hun bra og lenge på paracet. Normalt synes jeg den virker innen en time, og virker i ca fire timer, men hennes var satt ca 1830-19 tiden og feberen var helt borte når vi målte når vi sjekka den praktisk sett tørre bleia klokken 23 og fortsatt kjølig hud kl 2, det var først 3.30 hun begynte å kjennes varm ut.

Kjennes litt klam og kjølig ut nå, så kanskje det er bedre

Men hun halvsover på puppen. Ikke aktuelt at jeg kler av for å måle.

Men kan ikke pannetermometer ofte vise en grad feil?

På de eldste ungene sjekket jeg da vi kjøpte det og det var somregel ikke over en halv grad feil. I dag et det altså to grader. Det er ganske mye

Herreguuud så dyre dyreparken billettene var :eek: har det alltid vært så dyrt? Har ikke vært der på mange år! Men 419kr tror jeg det kosta pr pers. Lille kommer jo gratis inn siden hun er så liten. Men djeeez for noen priser :eek:
Ja alltid vært dyrt

Dette går ikke helt rett vei

Paracet gitt.
d242d23a314145e9ad374cc70c3a26b4

Så får vi håpe den går ned.

Den gjorde det i går kveld, hun ble feberfri av paracet i går kveld, frem til den kom tilbake i tretiden i natt når paraceten ikke lenger virket.
UFF da
God bedring fortsatt

Back
Topp