Halsbrann av nye dimensjoner

Skogenskongle

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Sliter sånn med halsbrann. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Blitt mange våkennetter i det siste på grunn av den helsikkes halsbrannen. Om jeg er så heldig å få sove, vokner jeg mellom 3 og 5 for at jeg har sånn halsbrann at jeg hoster til jeg nesten kaster opp. Har det også jevnt over hele dagene. Har brukt en del benegast redoflux, titralac, vann med natron, gaviscon, link, love hearts osv. Føler jeg har prøvd alt nå, jeg blir gal snart.
Er det noe legen kan skrive ut til meg for å slippe dette marerittet? Skal ta en telefon i morgen, men regner egentlig med å bare få ett "du må bare holde ut" svar. Dagens sytetråd kommer fra meg, men det er like før jeg setter i gang fødselen på egenhånd for å slippe dette. Litt domt i uke 33 ^^

Sliter sånn med halsbrann. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Blitt mange våkennetter i det siste på grunn av den helsikkes halsbrannen. Om jeg er så heldig å få sove, vokner jeg mellom 3 og 5 for at jeg har sånn halsbrann at jeg hoster til jeg nesten kaster opp. Har det også jevnt over hele dagene. Har brukt en del benegast redoflux, titralac, vann med natron, gaviscon, link, love hearts osv. Føler jeg har prøvd alt nå, jeg blir gal snart.
Er det noe legen kan skrive ut til meg for å slippe dette marerittet? Skal ta en telefon i morgen, men regner egentlig med å bare få ett "du må bare holde ut" svar. Dagens sytetråd kommer fra meg, men det er like før jeg setter i gang fødselen på egenhånd for å slippe dette. Litt domt i uke 33 ^^
Hørt at melk hjelper! Har null erfarig med halsbrann selv, men de siste timene har jeg hatt vanskeligheter med å pust med munn og lunger gjør lissom veldig vondt å kan ikke legge meg ned, kjennes ut som jeg blir kvalt når jeg legger meg ned.. Ringer ikke føden selv fordi jeg regner med å få høre "det er normalt, bare babyen som trykker på lungene" eller noe sånt..

Jeg føler så med deg, for jeg har det likt som deg nesten hver dag! Får heldigvis noen pauser! :-)

Jeg passer på å sitte godt opp enten om jeg sitter eller sover, skal jeg ligge på siden er det anbefalt å ligge på venstre side (mindre trykk på magesekken), også bruker jeg gaviscon, yoghurt og melk. Passer på å ikke spise noen timer før jeg skal legge meg, da det er minst mulig i magesekken :-)

Håper du får hjelp!

Sliter også veldig med halsbrann, og det eneste som hjelper er ett glass biola eller en banan. Det er fortsatt litt der, men det demper veldig! Også må jeg sove på venstresiden, for sover jeg på høyre eller rygg våkner jeg med surt oppstøt i munnen :( Ikke noe deilig!!!

Ja jeg tror jeg blir gal snart. Måtte stå opp og styrte ett glass vann med masse natron i. Smaker hest, men hva gjør man ikke for å bli kvitt dette.. jeg sovna i allefall etter det, og vokna ikke i natt heller. Får prøve det samme ikveld så ringer jeg legen om det ikke fungerer da :-)

Hva med å spørre legen om å skrive ut somac? Virker syrenøytraliserende, men vet ikke om det kan brukes av gravide.. Evt nexium.

Fikk omeprazol på resept fra legen og har sovet hver natt siden, ikke hatt halsbrann i det heletatt og hos meg var det så ille at jeg ikke fikk sove mer enn ett par timer natten.
De tablettene angriper det som lager syre i magen så man får rett og slett mindre syre. Har litt rar mage, men bedre enn halsbrann. Varer i 24 timer gjør de også, hvertfall hos meg.

Jeg går på Omeprazol og tar gaviscon. Jeg er ikke helt bra, men bedre. Og sliten kun med magesyre i øvre del av magen. Vært helt jævlig! Jeg spiser svært lite variert mat nå. Går i vann, knekkebrød, salat og ellers bare fettfattig mat. Kan ikke spise annet.

Du bør også heve ryggen i senga

Føler med deg<3 Spør legen om å skrive ut Nexium til deg. Ellers sov med hodeenden av sengen hevet. Lykke til!

Jeg har erfart at naturell yoghurt, melk og til dels brødskive med smør og gulost hjelper litt. I tillegg ligger jeg mest på venstre side, eller støtter opp og ligger på ryggen med hodet høyt.

Føler så med deg! Lykke til ♡

Merkelig nok har det gitt seg betraktelig etter jeg laga innlegget her. Om det var det store glasset med natron eller hva som gjorde det vet jeg ikke. Kjenner det litt av og til men ikke på langt nær sånn som det var. Så i dag at magen har sunket en del. Kan det være det som gjør det? Begynner å nærme seg nå :-)

Merkelig nok har det gitt seg betraktelig etter jeg laga innlegget her. Om det var det store glasset med natron eller hva som gjorde det vet jeg ikke. Kjenner det litt av og til men ikke på langt nær sånn som det var. Så i dag at magen har sunket en del. Kan det være det som gjør det? Begynner å nærme seg nå :-)

Når magen sank hjalp det hos meg og :-) Sikkert mindre trykk på magesekken , selvom det er mest hormonene som er årsaken :-)

Skikkelig halsbrann her også. Husker med de andre at det roet seg når magen sank, ja. Synes det er ganske typisk at når du tenker at dette orker jeg ikke mer, så gir det seg. Akkurat sånn er det når barnet er ute også i forhold til perioder med dårlig søvn eller økedøgn eller perioder når babyen skriker masse osv. Når du tenker at dette klarer jeg ikke mer, så roer det seg. Akkurat som om noen vet hvor tålegrensen vår går...

Håper jeg når den tålegrensen snart. Sliter helt sykt med halsbrann og gjort det siden tidlig i svangerskapet. Våkner 100 ganger i løpet av natten og brekker meg og har en forferdelig smerte i brystet/halsen. Æsj! Jeg har prøvd melk/yoghurt og gaviscon. Men syns begge deler er veldig "kortvarig lykke", så må si at det hjelper dårlig... Er selvfølgelig også verst om ettermiddagen/kvelden da jeg skal sove.

Håper jeg når den tålegrensen snart. Sliter helt sykt med halsbrann og gjort det siden tidlig i svangerskapet. Våkner 100 ganger i løpet av natten og brekker meg og har en forferdelig smerte i brystet/halsen. Æsj! Jeg har prøvd melk/yoghurt og gaviscon. Men syns begge deler er veldig "kortvarig lykke", så må si at det hjelper dårlig... Er selvfølgelig også verst om ettermiddagen/kvelden da jeg skal sove.
Jeg ble anbefalt Link av noen. Tenkte jeg skulle på apoteket på mandag å få tak i disse. Har akkurat begynt å kjenne halsbrannen jeg også :o

ImageUploadedByBV Forum1468102419.273560.jpg

Back
Topp