Skravletråd juli 2016

Det er nok lurt ja:)
Jeg må vente til minstemor våkner :p
Tok opp og la utover i formen slik at de tiner fortere.
Er ikke så farlig om de ikke er helt tint.
Dersom de ikke er det så setter jeg dem bare inn på ca 120 grader, lar dem stå der til de er tinte.
Drypper litt ekstra olje over (slik at de ikke blir tørre), tar på krydder og lime og inn på 190 grader i 12 minutter

Legger torskefileer i en ildfast form.
Har salt, pepper, limeskall, limesaft og litt kajennepepper oppå.
Setter i ovnen på 190 gradet i en 15 minutter.

Steker frosne grønnsaker i en panne med smør og passende krydder til de er møre og serverer til.

Er ganske enkelt, men orker ikke noe mer avansert i dag siden jeg er syk
Det hørtest veldig godt ut

Tok opp og la utover i formen slik at de tiner fortere.
Er ikke så farlig om de ikke er helt tint.
Dersom de ikke er det så setter jeg dem bare inn på ca 120 grader, lar dem stå der til de er tinte.
Drypper litt ekstra olje over (slik at de ikke blir tørre), tar på krydder og lime og inn på 190 grader i 12 minutter
Da går det nok bra her også:)
Vi går for torsk i dag:)

AUUUUUUUUUU!!!!!!!!!

Sendte mannen av gårde for å kjøpe Klinex og Otrivin.
Han kom hjem med Otrivin med mentol, pytt-pytt tenkte jeg og tok den.
Nå gjør det så vondt inni nesen at jeg er redd den skal falle av

Ja, men nå slipper jeg husvask og slike ting etter fødsel ;)
Svigers og mannen fikk jo nesten sjokk sist når jeg ikke hadde hjelp eller fikk hjelp for det var vist kjempe viktig i minst 40 dager etter en fødsel så antar det vil hjelpe ;)
Stemmer det, du får jo hushjelp:P

Stemmer det, du får jo hushjelp:p

God gammel tradisjon som man godt kunne tatt litt mer vare på i samfunnet. Barselskvinner. Som kunne fått hvile litt mer og styre litt mindre.

Sitter i sofaen med strikketøy på dagtid, ikke veldig vanlig. Tdf på tv'n, tre unger som leker, men mellomste kommer og sier at det ikke er noe gøy, for guttene (det er eldste og en kompis) leker bare ninjago eller chima, sånne gutteting, sier hun. Nabojenta er på lekeland, så hun har ingen å leke med....

Men her sitter jeg og gjesper og nesten sovner. Jeg var virkelig for sent i seng i går, begynte å se noe på tv når jeg skulle lagt meg. Lillejenta sov for all del i strekk fra sånn litt etter ett til noe rundt seks, men det var da også alt jeg sov, for hun våknet altså da jeg gikk på badet så jeg ammet da jeg la meg og sov til hun våknet. Det ble bare ikke mange nok timer.

Back
Topp