Slimproppen

Minimarmor

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2025 ❄️
Jeg tror kanskje slimproppen min er gått:nailbiting:
Er 23+2 på vei
Noen som har opplevd dette så tidlig i svangerskapet?
De sier på sykehuset at det er såpass tidlig, at de ikke gjør noe med det nå.
Lurer bare på om noen har erfaringer med noe lignende??

Har ingen erfaring men hva mener de med ikke gjør noe med det? Hva sa de om hva slags betydning det har for svangerskapet videre da?

Er det blod? Hvis ikke er alt ok. Den kommer tilbake :)

Hvis det er slik at den har gått, så KREV å få komme inn til sjekk! På meg gikk den 26+2 sist, tok kontakt med føden og fikk beskjed om at det ikke var noen indikasjon på at fødselen var nærme, men jeg fødte to dager senere... Bedre at de sjekker at det ikke er noe på gang!

Har ingen erfaring men hva mener de med ikke gjør noe med det? Hva sa de om hva slags betydning det har for svangerskapet videre da?
At hvis fødsel starter nå, så vil de ikke forsøke å redde barnet:( men hvis det ikke skjer noe, så kan jeg vel regne med å gå frem til termin? hvis j skulle få rier nå, vil de ikke prøve å stoppe de heller. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre selv. Skal jeg holde meg i ro, skal jeg ligge å slappe av mest mulig, eller skal jeg bare fortsette som før, og bare se hva som skjer.

Hvis det er slik at den har gått, så KREV å få komme inn til sjekk! På meg gikk den 26+2 sist, tok kontakt med føden og fikk beskjed om at det ikke var noen indikasjon på at fødselen var nærme, men jeg fødte to dager senere... Bedre at de sjekker at det ikke er noe på gang!
Huff, så skummelt! Kanskje jeg skulle ta en priv UL, vil jeg kunne få svar der på om alt er ok?

At hvis fødsel starter nå, så vil de ikke forsøke å redde barnet:( men hvis det ikke skjer noe, så kan jeg vel regne med å gå frem til termin? hvis j skulle få rier nå, vil de ikke prøve å stoppe de heller. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre selv. Skal jeg holde meg i ro, skal jeg ligge å slappe av mest mulig, eller skal jeg bare fortsette som før, og bare se hva som skjer.
Er det ikke 23+0 som er den magiske dagen for når de skal prøve å redde da? Er vel det vi teller ned til på en annen tråd her.
Har ikke noen gode råd til deg, desverre, annet enn at du burde ringe føden å høre. Bedre å få sjekket en gang for mye.

Jeg vet at slimproppen kan gå men at den dannes igjen men ville ha fulgt rådet til Lihsj over her og krevd at føden tar deg inn. Den "magiske" grensen for at de prøver å redde er vel uke 23 sånn som jeg har fått med meg, så ring føden og krev å få komme inn visst ikke så drar du bare til føden og krever å få en sjekk. Selvom de kanskje ikke kan gjøre noe så kan de vel streng talt ikke nekte å ta deg imot.

Jeg tror kanskje slimproppen min er gått:nailbiting:
Er 23+2 på vei
Noen som har opplevd dette så tidlig i svangerskapet?
De sier på sykehuset at det er såpass tidlig, at de ikke gjør noe med det nå.
Lurer bare på om noen har erfaringer med noe lignende??

Hvordan går det med deg?

Hvordan går det med deg?
Det går greit altså, vil ikke ta sorgene helt på forskudd. var bare veldig i sjokk akkurat når det skjedde.
Har sagt fra på jobber at jeg ikke kommer dit i helgen, så skal prøve å ta det helt med ro. Vil hvertfall ikke fremprovosere no fødsel. Også må jeg bare håpe at det går bra. Tenkte å dra til legen i morgen, og se om han kanskje henviser meg for undersøkelse. hadde vært veldig deilig å bare få vite om alt er bra eller ikke, så slipper jeg å gå å vente på det værste.

Det går greit altså, vil ikke ta sorgene helt på forskudd. var bare veldig i sjokk akkurat når det skjedde.
Har sagt fra på jobber at jeg ikke kommer dit i helgen, så skal prøve å ta det helt med ro. Vil hvertfall ikke fremprovosere no fødsel. Også må jeg bare håpe at det går bra. Tenkte å dra til legen i morgen, og se om han kanskje henviser meg for undersøkelse. hadde vært veldig deilig å bare få vite om alt er bra eller ikke, så slipper jeg å gå å vente på det værste.

Men jeg tror ikke at det at slimproppen går er det som er mest risky i forhold til en fødsel for den dannes ny, det er vel verre om vannet går eller om riene begynner. Har hatt venninner som har hatt slimproppen gått flere uker i forveien og likevel opplevd å hatt en nr to slimpropp som har gått når fødsel har startet oppunder termin :-) Satser på det går greit altså men så klart å ta forhåndsregler er jo alltid bra :-)

Har ingen erfaring, men skjønner at dette er veldig skremmende. Håper du får litt bedre råd til hvordan du skal håndtere dette og litt bedre forklaring på hva det faktisk vil si hos legen i morgen. På de andre her høres det jo ut som det ikke nødvendigvis er farlig så lenge du ikke har rier eller vannavgang, men det synes jeg det er veldig dårlig at du ikke har fått ordentlig informasjon og råd når du har snakket med føden. Når man er gravid og for beskjed om at det ikke er noe å gjøre om babyen kommer, da blir man skikkelig bekymra og redd, og da bør man også få god og saklig informasjon om at det ikke trenger å være farlig og hva man kan gjøre og ikke. Håper det er helt ufarlig og at du blir tatt bedre vare på av legen din! Klem!<3

Dette stemmer ikke. Jeg blødde ikke, og likevel fødte jeg to dager etter den var gått i uke 26
Men du fødte vel ikke fordi slimproppen gikk, slimproppen gikk fordi kroppen din allerede hadde fått signaler om å sette i gang. At man går i fødsel for tidlig indikerer jo at noe er galt (desverre).
Og jo for de aller fleste som mister slimproppen så tidlig så kommer den tilbake og tommelfinger regelen er at så lenge det ikke det er blod er du helt safe. Det var svaret jeg fikk av Helena (svensk) på jordmorsenteret som jeg gikk hos sist svangerskap og mistet slimproppen 3 ganger.

Er det ikke 23+0 som er den magiske dagen for når de skal prøve å redde da? Er vel det vi teller ned til på en annen tråd her.
Har ikke noen gode råd til deg, desverre, annet enn at du burde ringe føden å høre. Bedre å få sjekket en gang for mye.

Sniker fra oktober: 24+0 er når iallefall Haukeland begynner å redde rutinemessig. Har stusset på nedtellingen til 23 - mine leger er iallefall klare på at 24 var dit vi måtte forbi.

(og selv 24+0 er ikke alltid nok - om barnet har vekstavvik og er veldig lite, så må man lengre, fordi utstyret er vanskelig å få brukt på barn under 500g).

takk for fine ord og god trøst, føler meg mye bedre i dag:) tenker som dere sier at den dannes på nytt, og så lenge jeg ikke har fått rier eller vannavgang så skal jeg nok være gravid i noen måneder til :D Og skulle noe uheldigvis gå galt, får jeg ta det da og ikke ta sorgene på forskudd. Er jo ingen tegn til at noe er galt, annet enn slimproppen. Kjenner fortsatt masse liv, og koser meg med babyen i magen :):)

takk for fine ord og god trøst, føler meg mye bedre i dag:) tenker som dere sier at den dannes på nytt, og så lenge jeg ikke har fått rier eller vannavgang så skal jeg nok være gravid i noen måneder til :D Og skulle noe uheldigvis gå galt, får jeg ta det da og ikke ta sorgene på forskudd. Er jo ingen tegn til at noe er galt, annet enn slimproppen. Kjenner fortsatt masse liv, og koser meg med babyen i magen :):)
Så bra!:)

Så bra at det har vært "bare" slimproppen og ikke noe mer og at du greier å slappe av og tenke positivt:-) Du får bruke tiden fremover til å slappe av så mye som mulig og ikke stresse mer enn nødvendig, kanskje ta kontakt med legen din og spørre om sykemelding? Da har du kun deg selv og den lille å tenke på pluss de to du har fra før av :-) Det kan hjelpe på :-) Det går nok fint skal du se men klart man blir bekymret når plutselig ting skjer :-)

Sier som flere over her, hos de aller fleste dannes det ny slimpropp :) Hvis du ikke har noen andre tegn/ smerter el. ville jeg bare tatt det litt med ro og sett an, evt. bestilt time hos Volvat hvis du er veldig bekymret :)

Back
Topp