Utflukt med familien

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
I dag skal vi dra til dampsaga bad. Det blir første gang vi drar til badeland med hele gjengen,så d blir spennende!:D jeg skal straks begynne å pakke til 8 stk (mannen og tenåringen er på fjellet å ser etter sau), så jeg er spent på om jeg får med alt:p

Hva er planene deres i dag?:)

Overnattet hos i sommerhuset til/med svigers:) Skal snart kose oss med krabber (jeg skal ha eggerøre da ;) )

Imponert - åssen gikk det? :)
Har mer enn nok med å få med alt til mine 3, pluss mannen jeg:p
Hvor gamle er barna dine?

Imponert - åssen gikk det? :)
Har mer enn nok med å få med alt til mine 3, pluss mannen jeg:p
Hvor gamle er barna dine?
D gikk utrolig bra!:) Mye å følge med selvsagt:p men så lenge barna har d fint,har vi d også fint:) barna 10,8,5,3 og 3 mnd:) han på 15 ville være alene hjemme;)

D gikk utrolig bra!:) Mye å følge med selvsagt:p men så lenge barna har d fint,har vi d også fint:) barna 10,8,5,3 og 3 mnd:) han på 15 ville være alene hjemme;)
Viktigst at barna har det bra - så får vi samle krefter en annen gang:p
Imponert over at du hadde kontroll på alle jeg;)

Hørtes koselig ut!:) Kan man ikke spise krabbe når man ammer?:p
Jeg trodde lille kunne få magevondt av skalldyr? Har kanskje lest feil:) lille har så vondt i magen om kvelden fra før så har ikke turt å prøve meg frem på forskjellige utsatte matvarer. Også er jeg mer glad i reker, så var ikke så farlig. Men er veldig god stemning ved et skalldyrmåltid syns jeg!:)

Jeg trodde lille kunne få magevondt av skalldyr? Har kanskje lest feil:) lille har så vondt i magen om kvelden fra før så har ikke turt å prøve meg frem på forskjellige utsatte matvarer. Også er jeg mer glad i reker, så var ikke så farlig. Men er veldig god stemning ved et skalldyrmåltid syns jeg!:)

Man trodde det før, men med mindre det er påvist allergi er det kun noen matvarer som kan påvirke barn http://www.ammebloggen.no/blog/2015/03/kan-mors-kosthold-gi-babyen-vondt-i-magen.html så du kan trygt spise krabbe neste gang :) Stort sett handler magevondt i sammenheng med amming om tilfeldigheter og umodent fordøyelse hos barnet, med mindre det er en påvist allergi da :)

http://matportalen.no/matportalen/rad_til_spesielle_grupper/tema/ammende/#tabs-1-4-anchor disse matvarene skal du dog ligge unna :)

Man trodde det før, men med mindre det er påvist allergi er det kun noen matvarer som kan påvirke barn http://www.ammebloggen.no/blog/2015/03/kan-mors-kosthold-gi-babyen-vondt-i-magen.html så du kan trygt spise krabbe neste gang :) Stort sett handler magevondt i sammenheng med amming om tilfeldigheter og umodent fordøyelse hos barnet, med mindre det er en påvist allergi da :)

http://matportalen.no/matportalen/rad_til_spesielle_grupper/tema/ammende/#tabs-1-4-anchor disse matvarene skal du dog ligge unna :)
Åja! Takk! :) gjelder dette jordbær og reker også? Jm på sykehuset sa man skulle være forsiktig med det:/

Åja! Takk! :) gjelder dette jordbær og reker også? Jm på sykehuset sa man skulle være forsiktig med det:/

Jepp, spis det du vil, er kun de tingene i blogginnlegget man vet kan påvirke, andre ting er kun ved påvist allergi. De fleste barn har vondt i magen til tider uansett (umodent system), og vi mennesker har da en tendens til å ville se sammenhenger og skylda havner da ofte på det mor sist spiste eller lignende, men det er ytterst sjeldent det faktisk henger sammen. Det er noen unntak, men jordbær og reker er blant det du trygt kan kose deg med så lenge en av dere ikke er allergikere :)

D vet jeg faktisk ikke:) men greit å holde seg unna da ja:) ja,d er noe spesielt med skalldyr måltid:)

I dag skal vi dra til dampsaga bad. Det blir første gang vi drar til badeland med hele gjengen,så d blir spennende!:D jeg skal straks begynne å pakke til 8 stk (mannen og tenåringen er på fjellet å ser etter sau), så jeg er spent på om jeg får med alt:p

Hva er planene deres i dag?:)
Fint sted. Storfrøkna ble med tanta og søskenbarna dit på fredagen. Så ikke likt Tel å være med med minstefrøkna da ho er så veldig urolig for tida, men snart ☺

Back
Topp