Noen som har gitt dette og vil dele erfaringer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vår eldste gikk på vallergan en lengre periode. Men da som allergimedisin, og neppe det du tenker på?
Tenkte på søvn. Finnes mange andre allergimedisiner enn Vallergan som gir mindre søvnighet, så hadde jeg ønsket allergimedisin bare (ikke kløestillende) så hadde jeg valgt en annen![]()
Mini fikk en periode da han var rundt året. Hadde noe effekt, men han kjempet hardt imot for å ikle sovne. Og sov ikke så altfor lenge av det (han våknet vanligvis minst en gang i timen hele natten så alt over en time var jo luksus)
Brukte lang tid på å sovne og våknet minst hver time gjennom hele natten, så jeg var desperat av søvnmangel (var alene med han). Så ga i håp om at det skulle gi litt lengre søvn de første timene av natten iallefall, og at dermed søvn ville avle søvn.Hvor ille var søvnproblemet før dere bestemte dere for å gi Vallergan? Vi bruker 1-3 timer på å legge han hver kveld, har prøvd alt utenom skrikekur (er i mot). Så vurderer å gi han det i en uke for å se om han sovner lettere og så trappe ned. Sover hele natten til mellom 7 og 10 om morgen.
Hvordan doseres den da?Valergan er en utrolig tung sovemedisin. Det er ikke kun for innsovning, den henger igjen veldig lenge. Må taes mellom 18.00-20.00 om barnet skal ha sovnet innen 22.00 men må regne med og ha '' hangover'' til langt etter kl 11-1200 på dagen. Du får aldri hentet deg inn siden du må ta nye få timer etter den er ut av kroppen. Jobber med brukere av denne type medisin anbefaler deg virkelig heller en innsovnings tablett som kun virker for og få til og sovne. Nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet er eller situasjonen, men den er veldig veldig tung.
Helt enig med deg!Hvis han bruker 1-3 timer på å sovne men sover hele natten og helt frem til mellom 7og 10 ville jeg sett på rutiner fremfor medisiner. Når legger han seg? For tidlig/sent? Hvor mange timer sover han totalt på natt. Sover han på dag? Evt hvor lenge?Mye som kan spille inn. Har ikke erfaring med sovemidler, men god erfaring med barn som ikke sovner/våkner for tidlig, og våkner på natten.
Valergan er en utrolig tung sovemedisin. Det er ikke kun for innsovning, den henger igjen veldig lenge. Må taes mellom 18.00-20.00 om barnet skal ha sovnet innen 22.00 men må regne med og ha '' hangover'' til langt etter kl 11-1200 på dagen. Du får aldri hentet deg inn siden du må ta nye få timer etter den er ut av kroppen. Jobber med brukere av denne type medisin anbefaler deg virkelig heller en innsovnings tablett som kun virker for og få til og sovne. Nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet er eller situasjonen, men den er veldig veldig tung.