Høy seng til 2-åring?

Januarmamma87

Elsker forumet
Januarlykke 2016
Vi holder på å pusse opp rommet til jenta på snart 2 1/2, og må snart velge seng. Valget står mellom en enkel lav (70×160) fra IKEA eller en halvhøy (70×160) fra Hoppekids. Den fra Hoppekids er jo klart dyrere, men fordi den er halvhøy kan hun leke under den, noe som kan være greit når rommet ikke er større enn 6,5kvm ;-) Så spørsmålet er vel egentlig, er det noen som har erfaring med halvhøye senger til så små? Hun sover for øyeblikket i sprinkelseng, så hun har ikke mye erfaring med å sove i store senger heller. Hva tror dere, lav eller høy seng? :-)

Jeg ville ikke hatt høy seng til så små. Her fikk eldste høy seng i fjor sommer, da var han 6.
Han lå i køyeseng fra han var 4 hos besteforeldre, det var greit.

Ikke erfaring med 2 år, men vesla fikk høyseng da hun fylte 3 år. Det var en stor suksess:)

Jeg ville ikke hatt høy seng til så små. Her fikk eldste høy seng i fjor sommer, da var han 6.
Han lå i køyeseng fra han var 4 hos besteforeldre, det var greit.
Nei, jeg ble usikker selv. Tenker at hun ikke ville hatt noe problem med å komme seg opp og ned, hun er høyt og lavt ellers, det er vel heller hva hun kunne funnet på når hun våkner midt på natten eller når hun er veldig trøtt eller sint. Men kom jo på at jeg selv hadde samme typen seng da jeg var på den alderen, og jeg klarte meg fint, så må kanskje spørre mamma hvordan de gjorde det;-)

Ikke erfaring med 2 år, men vesla fikk høyseng da hun fylte 3 år. Det var en stor suksess:)
Hadde det ikke vært for at lillesøster øyeblikk trenger å overta sprinkelsenga hadde vi gjerne ventet, men hun har vokst fra vugga og trenger å overta og da må neste hun på 2 1/2 få ny seng ;-) Har nok mest lyst på halvhøy, men er redd hun er litt liten, så da er det greit å høre at det gikk fint med din 3-åring:-) Tipper hun hadde syntes det var stor stas:-)

Min frøken fikk halvhøy (den fra Hoppekids) da hun fylte 3. Gikk som en drøm, og hadde garantert gått fint et halvt år tidligere også - hun lærte den stigen på to forsøk :-).

Du kjenner jo ditt eget barns ferdigheter best så litt vanskelig å si hva som er greit for akkurat dere. Men jeg kjenner flere som har vært godt under 3 år når de har fått halvhøy seng, og det uten problemer.

Back
Topp