Joggebukse i bhg?

Vet om mange jeg som ikke vil barna sjal gå i joggebukse, ser ikke noe galt i det.
Vi er alle forskjellige :)

Absolutt. Det jeg reagerte på var at samtlige foreldrene jeg snakket med var så bastante på det, og jeg fikk da et inntrykk av at det var en allmenn holdning at joggebukser er "nei-nei" eller "harry".

Absolutt. Det jeg reagerte på var at samtlige foreldrene jeg snakket med var så bastante på det, og jeg fikk da et inntrykk av at det var en allmenn holdning at joggebukser er "nei nei".
Det er det nok ikke, mange som bare bruker joggebukse

Tommel opp for joggebukse i barnehagen :happy: her blir de sendt både i joggebukse og andre bukser.

Gutten vårres har nesten bare joggebukser i bhg :P løse, ledige og behagelige bukser å leike i :) har aldri sendt han i jeans noen gang. Kun jeans-shorts.

Vi sender helst i joggebukse eller annet mykt og behagelig stoff som f.eks tights vi da ;) Barnet skal jo utfolde seg fysisk! Ikke stå på utstilling med stive jeans og se fin ut..

Hvorfor i all verden skal ikke barn kunne ha joggebukse på i barnehagen?? Min gutt har stort sett kun gått i joggebukse til hverdagsbruk hjemme og i bhg. Hatt på olabukse når vi har vært på bytur, vært på besøk e.l.

Tenker også på det at barna kanskje skal ut og ha på yttertøy. Hvor ubehagelig er det ikke med stive bukser under dress, regntøy osv? Barna skal jo bevege seg mye mer enn hva vi gjør når vi er ute og går og må ha på ekstra tøy.

Jeg hadde nettopp en samtale med fire andre foreldre som har barn på samme avdeling som sønnen min. Vi kom inn på temaet "klær", og den ene forelderen sa at hun aldri i verden ville sendt barna sine med joggebukse i barnehagen. De tre andre var fullstendig enig.

Selv sender jeg som regel sønnen på 3 år i joggebukse eller andre behagelige stoffbukser framfor denimbukser. Stive skjorter unngås stort sett også. Selv styrer jeg unna joggebukser på jobben, men så er jo ikke jeg på langt nær så aktiv som treåringen.

Hva mener/gjør dere? Er det ok å sende barnehagebarna i joggebukse eller synes dere det er "slaskete"? :)

I vår barnehage har jeg havnet mitt i samtalen om billige vs merkeklær. For hvem kan vel kjøpe klær på HM og Cubus! Er de ikke klar over at det er barnearbeid osv osv.. Der har seg slik at mine barn har KUN arveklær og billige klær, fordi vi har IKKE 500 kr til et skjørt eller 1000 kr til ei bukse som blir brukt i 6 mnd maks.. Vi liker mat alt for godt, ja det og tak over hodet.. Folk er forskjellige, og kan mene hva de vil for min del. Men mine barn er lykkelige barn i billige, arvet og noen ganger godt slitte joggebukser :D

Dattera mi på 4 år hater dongeribukser :P Her går det i tights, joggebukse og strømpings (under kjoler/skjørt)
Barna har det jo mye bedre i bevegelige klær! :)

Eldste vår har aldri eid en joggebukse og slutter nå i bhg. Det har gått helt greit uten.
Minsten begynner i bhg nå og han eier heller ingen joggebukse.

Jeg sender mine lett i bhg i joggebukser.
Til og med sendt 1.klassingen på skola i ullundertøy....

Jeg hadde nettopp en samtale med fire andre foreldre som har barn på samme avdeling som sønnen min. Vi kom inn på temaet "klær", og den ene forelderen sa at hun aldri i verden ville sendt barna sine med joggebukse i barnehagen. De tre andre var fullstendig enig.

Selv sender jeg som regel sønnen på 3 år i joggebukse eller andre behagelige stoffbukser framfor denimbukser. Stive skjorter unngås stort sett også. Selv styrer jeg unna joggebukser på jobben, men så er jo ikke jeg på langt nær så aktiv som treåringen.

Hva mener/gjør dere? Er det ok å sende barnehagebarna i joggebukse eller synes dere det er "slaskete"? :)
Jobber i bhg. Joggebukse/ ullundertøy eller strømpis gjør seg helt klart best under regntøy/dress osv. Er klumpete, mindre varmt ig ubehagelig med olabukse/ skjørt osv under.

I vår barnehage har jeg havnet mitt i samtalen om billige vs merkeklær. For hvem kan vel kjøpe klær på HM og Cubus! Er de ikke klar over at det er barnearbeid osv osv.. Der har seg slik at mine barn har KUN arveklær og billige klær, fordi vi har IKKE 500 kr til et skjørt eller 1000 kr til ei bukse som blir brukt i 6 mnd maks.. Vi liker mat alt for godt, ja det og tak over hodet.. Folk er forskjellige, og kan mene hva de vil for min del. Men mine barn er lykkelige barn i billige, arvet og noen ganger godt slitte joggebukser :D

Haha, tror de du snakket med at merkeklær ikke er laget av blodige små barnehender i et eller annet uland?
Så naivt. :P
Du kan vise dem denne testen:
http://www.tv2.no/a/5448811/
;)

Sønnen min har ikke begynt å gå enda, han bare krabber og reiser seg opp overalt. Tights, joggebukser eller annen type tøybukser er desidert det beste (vil jeg tro). Vi har jeans og andre bukser uten stretch, og de bruker vi kun om han skal være pyntet:) De buksene han har (tights, joggebukser) er nøytrale, uten hull og ikke fillete, og jeg synes det ser stilrent og smashing ut!:) og ikke minst komfortabelt

Mine barn i bhg har kun det i sitt klesskap. De hater andre typer bukser.
Mine sa også det når de gikk i bhg:)
Tenker bare med meg selv - hvor ubehagelig og trangt det ville vært, om jeg skulle løpt rundt hele dagen, opp og ned fra trær, sitte/løpe/stå så ligge... Selv hadde jeg fåttbåde klaus og fnatt :p

Her er det kun andre klær enn joggebukse ved spesielle anledninger! I bhg her blir det byttet om til jobbebukse om barne kommer i olabukse, di er der for å leke og bli møkkete og ikke for å pynte seg :-)

Tenker også på det at barna kanskje skal ut og ha på yttertøy. Hvor ubehagelig er det ikke med stive bukser under dress, regntøy osv? Barna skal jo bevege seg mye mer enn hva vi gjør når vi er ute og går og må ha på ekstra tøy.
Når man sjal ut tar man av jeans og putter på yttertøy

Back
Topp