Piggsvinn

Boblefrua

Forumet er livet
De nydelige her 2016-07-02-09-10-54-1651168322.jpeg..

Har dere det i hagen?

Før var det mange her vi bor, nå er de nesten utryddet i området:/
Har ikke sett ett på mange år:(

Der hvor jeg bodde tidligere(andre siden av byen) vekslet det mellom grevling år og piggsvin år. Grevlingen spiser piggsvin, så om det var mange av de et år var det usannsynlig å se noen av de små. Men de årene grevlinger var fraværende, var de jaggu meg overalt. ❤

Lenge siden jeg har sett. Vi hadde masse i hagen der vi bodde tidligere :-) De er så søte!

Har dessverre aldri sett noen her :(

Men dere som har; ikke gi de melk! Kan ikke nevnes ofte nok..

Vi hadde det når jeg bodde hjemme:)
Ikke sett noe etter jeg flyttet ut.

Nei, har dessverre aldri sett noen her.

Hadde det der vi bodde før. La ut litt mat til den innimellom(aldri melk!). Går og kikker her og, ikke bodd her så lenge, så vet aldri. :)

Har sett mange i nabolaget vårt ja. Kjører ekstra forsiktig på kveldene også. De er så kjappe å få under dekka :( Klart å unngå å treffe de. Men man ser de nesten ikke før det er for sent.

Her i området er det mange av dem og greit er det med alle brunsneglene! Dessverre blir de stadig overkjørt.

De er så søte. For fire år siden fant jeg en som var syk:/ tok den med til dyrlegen, men den døde i armene mine mens vi venta. :(

Vet det har vært litt der hvor foreldrene mine bor men ikke sett særlig til dem der jeg bor

Så ett rett nede i veien her, fikk lyst å bære det opp i hagen ;-)

Men rørte det selvsagt ikke

Har bare sett en foreløpig i år.

Er noen år siden jeg så et sist. De er så søte! Og her kryr det av snegler så de hadde hatt det godt her. ;)

Pinnsvin er vel ein av dei få dyrene eg ikkje har hatt på besøk i hagen. Kyr, sauer, hest, gris, rev osv derimot er ikkje uvanlig. Bu på bygda er kjekt. ;-)

Har ikke sett på mange, mange år. De er vel utrydningstruet, så det er visst ikke så mange igjen av de.

Back
Topp