Skravletråd juli 2016

For et teit svar.
Jeg bruker A-Derma Exomega på frøkna som tidvis sliter litt med atopisk eksem, men den har du sikkert prøvd.
Har hørt at d-vitamintilskudd kan hjelpe noe. Jeg fikk hvertfall mindre tørr hud etter jeg begynte med det.

XXX for at et blir bedre etterhvert
Prøvd uttallige kremer, men ingen har effekt. Prøvde en av de han sa de ofte skriver ut om det er eksem. Den ble jeg bare tett i øra av da det er en feit salve som størkner inni øret

Tar vitaminer fra før :/

Ah. Prematur her og. Men ikke dysmatur. Hun hata vogna og senga si i flere mnd. Men rundt 6-7 mnd alderen endret det med vogna seg. Da bytta vi til sportsdel og hun synes det var gøy å få se litt av verden og kunne endelig sovne i vogna

Hun sov oppå oss hele døgnet de første mnd. Og sover enda med oss hver lur og halve natta. Men sovner i egen seng når det er tid for natt:)

Hun har og vært var for inntrykk og ble lett sliten og overstimulert om det ble for mange folk mot henne eller for mye som skjedde på en gang.
Er nok et kjent fenomen blandt de som er litt mer "utsatt" vil jeg tro. Hun er veldig glad i senga si, men det tror jeg har med nestet å gjøre, siden hun hadde det på sykehuset også. Men finner ikke ro der selv, vi legger henne ned etter hun sovner på pappa :-) Men våkner hun der kan hun ligge å slappe av litt og skravle litt før hun vil opp. Kommer over til meg på morningen for å sove litt til. Men vogna liker henne ikke :-/ Vi ser også frem til å bytte til sittedelen, slik at hun kan følge med, hun er veldig nysgjerrig :-) Men vil fort opp på armen om det blir for mye. Og tenker at det er helt greit. Merker at lyd plager henne om dagen, og hun blir så utrolig overstimulert av det og vanskelig å roe ned. Men man får bare ta de hensyn som trengs da, frem til verden blir lettere for henne :-) Hvor tidlig kom din lille?

Bare hyggelig :-) Nå er hun hele 5,2 kg og 58 cm. Glad i mat :-) Satser på å nå 5,5 ved 5 måneder, med den økningen hun har nå.
Så bra hun er glad i mat :)
Har akkurat begynt med mat her også og hun liker grøt veldig godt :)
Skal prøve litt grønnsaksmos fremover nå.

Er nok et kjent fenomen blandt de som er litt mer "utsatt" vil jeg tro. Hun er veldig glad i senga si, men det tror jeg har med nestet å gjøre, siden hun hadde det på sykehuset også. Men finner ikke ro der selv, vi legger henne ned etter hun sovner på pappa :-) Men våkner hun der kan hun ligge å slappe av litt og skravle litt før hun vil opp. Kommer over til meg på morningen for å sove litt til. Men vogna liker henne ikke :-/ Vi ser også frem til å bytte til sittedelen, slik at hun kan følge med, hun er veldig nysgjerrig :-) Men vil fort opp på armen om det blir for mye. Og tenker at det er helt greit. Merker at lyd plager henne om dagen, og hun blir så utrolig overstimulert av det og vanskelig å roe ned. Men man får bare ta de hensyn som trengs da, frem til verden blir lettere for henne :-) Hvor tidlig kom din lille?
Hun kom i uke 36. Vekta var god, men fikk gulsott og var så slapp at hun spiste ikke. Ei heller klarte hun sugeteknikken så ble sprøyte i munnviken med mm. Amming klarte vi aldri. Pumpe og flasken ble løsnings etter noen uker b

Hun er enda sånn at om fremmede eller noen hun veldig sjelden ser kommer litt for nært (1-2 meter unna) så blir hun redd og vil krype opp til meg og klyper rundt meg for trygghet.

Mi er verdens mest nyskjerrige jente som skal ha med seg alt, men finner aldri roen selv. Så der må vi enda hjelpe

Ikke gøy når barna er syke :( Håper det begynner å bli bedre! Har dere hatt fint vær?
Ganske kjedelig ja.. Har hatt feber av og på i 2 uker nå..
Har veldig fint vær, så vi prøver å være litt ute når minstemor sover i vogna si:)

Så bra hun er glad i mat :)
Har akkurat begynt med mat her også og hun liker grøt veldig godt :)
Skal prøve litt grønnsaksmos fremover nå.
Ja, heldigvis. Selv nå ammer jeg minst hver 2. time, så fint å kunne gi litt grøt. Da har hun litt lengre pauser. Men godt at de er matglade når de trenger litt boost i vektoppgangen da :-D
Det er spennede å prøve seg frem med mat synes jeg. Se hva de liker, og hva som kommer i retur. Og ikke minst å lage selv, trives med det :-) Hvor gammel?

Ja, heldigvis. Selv nå ammer jeg minst hver 2. time, så fint å kunne gi litt grøt. Da har hun litt lengre pauser. Men godt at de er matglade når de trenger litt boost i vektoppgangen da :-D
Det er spennede å prøve seg frem med mat synes jeg. Se hva de liker, og hva som kommer i retur. Og ikke minst å lage selv, trives med det :-) Hvor gammel?
Ja, veldig greit med matglade babyer. Har hatt godt matvett hele veien her :)
Håper hun liker det meste hun får servert, det gjorde i alle fall søstra.
Hun er 6,5 mnd:)

Hun kom i uke 36. Vekta var god, men fikk gulsott og var så slapp at hun spiste ikke. Ei heller klarte hun sugeteknikken så ble sprøyte i munnviken med mm. Amming klarte vi aldri. Pumpe og flasken ble løsnings etter noen uker b

Hun er enda sånn at om fremmede eller noen hun veldig sjelden ser kommer litt for nært (1-2 meter unna) så blir hun redd og vil krype opp til meg og klyper rundt meg for trygghet.

Mi er verdens mest nyskjerrige jente som skal ha med seg alt, men finner aldri roen selv. Så der må vi enda hjelpe
Ah, den gulsotten er noe herk :-/ De blir så fjerne stakars.. Slet med det her og, men noen timer i lys første uka fikk det unna. Pumping og flaske er så bra det og. Mat er det viktigste :-) Min lå på sonde, slik at vi la henne til hver gang hun fikk mat for å kombinere følelsen av å bli mett med pupp. Det fungerte, men vi trengte 3 uker øving på sykehuset. Hadde det ikke vært for det, så hadde det ikke vært noe amming her heller. Eneste fordelen med oppholdet. Vi får bare hjelpe de med det vi kan for at de skal få ro og fred når de trenger det :-) Det jeg synes er vanskelig er å få andre til å forstå det. Opplever ofte at jeg føler meg sær utfra reaksjonen til andre. Men min datter er viktigst såklart.

Ja, veldig greit med matglade babyer. Har hatt godt matvett hele veien her :)
Håper hun liker det meste hun får servert, det gjorde i alle fall søstra.
Hun er 6,5 mnd:)
Deilig om man ikke får kresne små :-P Er søstra fortsatt glad i mat?

Da får du fart på beina kan jeg si deg :p LJ går for full maskin nå. På senteret springer hun fra meg kjapt om hun vil :p
Hoho din kan gå allerede :D vi gikk på senteret i går med J mellom oss i hendene. Hun løøøp :p

Back
Topp