Vognpose sensommer/høst

vichaa

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Er førstegangsfødende og lurer veldig på hvordan jeg skal "kle" jenta vår i vogna i høst. Har termin i begynnelsen av August. Har arvet en flott gammel ull-pose, men denne tror jeg blir aaatfor varm for henne nå - tenker den til vinteren. lImageUploadedByBV Forum1467352926.052427.jpg
Så hva anbefaler dere som har erfaring å ha i vognen nå på sensommeren og høsten? :) bor i Trondheim, så her er været aldri pålitelig! Det kan være 25 grader og sol en dag, og plutselig kan det være 14 grader og regn dagen etter... :p
 
Vi har kjøpt easygrow lite som lettere pose :) hørt om mange som er kjempefornøyd med den.
 
Vi har easy grow lite. Superfornøyd med den!
 
Jeg får tredje unge på samme tid som de to andre nå. Jeg har brukt lammeskinn i bunnen av vogna og alt fra bare teppe over (om det er varmt), til teppe og dyne over om det er litt kjøligere. Bruker dette til jeg går over til vinterposen.
 
Brukt lammeskinn og dyne eller teppe med de to første, grådig greit ift temperatursvingninger. Nå har jeg kjøpt vognpose fra Stokke, den tynne varianten. Spent på om det funker eller om jeg går over til dyne igjen☺️
 
Har kjøpt Nordlys sin mini lammeskinnspose.. Den er knall flott og virker så bra. Gleder meg til å ta den i bruk❤️❤️

Så bra!! Har ikke kjøpt enda, men så de hadde salg på Jollyroom - så burde vel slå til :)
 
Har kjøpt Nordlys sin mini lammeskinnspose.. Den er knall flott og virker så bra. Gleder meg til å ta den i bruk❤️❤️
Virker som den er like varm som den jeg har og hadde tenkt til vinterbruk..:p blir det ikke for varmt med sånne poser til babyen?? Huff, sånn er det å ikke ha noe peiling :p
 
Jeg får tredje unge på samme tid som de to andre nå. Jeg har brukt lammeskinn i bunnen av vogna og alt fra bare teppe over (om det er varmt), til teppe og dyne over om det er litt kjøligere. Bruker dette til jeg går over til vinterposen.
Funker det med lammeskinn nederst hele året? Blir det ikke for varmt for babyen på varme dager?
 
Dere som har lammeskinn, har dere vasket det? Vi har arvet ett, og har veldig lyst å vaske det siden det er brukt (og vil helst vaske det meste babyen vår skal bruke), er litt redd jeg skal ødelegge det og at det blir stivt og ekkelt.

Noen vasketips? :)
 
Dere som har lammeskinn, har dere vasket det? Vi har arvet ett, og har veldig lyst å vaske det siden det er brukt (og vil helst vaske det meste babyen vår skal bruke), er litt redd jeg skal ødelegge det og at det blir stivt og ekkelt.

Noen vasketips? :)

Jeg har kjøpt nytt, bare luftet det. Skal være selvrensende.

Hadde vasket det om det hadde vært brukt av fremmede. Da anbefaler dem vel lammeskinnsshampoo evt håndvask eller ullvask uten sentrifugering. Og så børste det opp med en katte/hunde- børste/kam etterpå?
 
Jeg har kjøpt nytt, bare luftet det. Skal være selvrensende.

Hadde vasket det om det hadde vært brukt av fremmede. Da anbefaler dem vel lammeskinnsshampoo evt håndvask eller ullvask uten sentrifugering. Og så børste det opp med en katte/hunde- børste/kam etterpå?
Jeg brukte bare ullvask på skinnet sist - tørket det inne, så luftet jeg ute om været var Ok - også brukte jeg bare hendene til å bake og kjemme det litt. Mulig det kan børstes også men det har jeg ikke tenkt på.

Skulle hatt 2 nye skinn nå men litt usikker på hvor vi bør kjøpe fra - Noen som har tips til gode, hvite langhårete skinn som ikke koster skjorta?

Tenkte å legge "bort" det gamle og spare det til barnehagebruk senere for der får det noe røffere medfart enn hjemme ;)
 
Har blant annet kjøpt Tinkafu sin lammeullspose, den kan man ta ut dyna inn så det bare blir en tynn teppepose. Ellers blir det lammeskinn i bunnen, med teppe/dyne over:)
ImageUploadedByBV Forum1467374144.215150.jpg
 
Dere som har lammeskinn, har dere vasket det? Vi har arvet ett, og har veldig lyst å vaske det siden det er brukt (og vil helst vaske det meste babyen vår skal bruke), er litt redd jeg skal ødelegge det og at det blir stivt og ekkelt.

Noen vasketips? :)
Jeg har just vasket vårt. Var ikke vasket på 2 år og ser nå ut som nytt. Jeg hadde ca 1/2 av vanlig mengde vaskemiddel ( vanlig vaskemiddel) og kjørte på 40 grader. Sen i tørketrommel på kaldluft.
 
Jeg brukte bare ullvask på skinnet sist - tørket det inne, så luftet jeg ute om været var Ok - også brukte jeg bare hendene til å bake og kjemme det litt. Mulig det kan børstes også men det har jeg ikke tenkt på.

Skulle hatt 2 nye skinn nå men litt usikker på hvor vi bør kjøpe fra - Noen som har tips til gode, hvite langhårete skinn som ikke koster skjorta?

Tenkte å legge "bort" det gamle og spare det til barnehagebruk senere for der får det noe røffere medfart enn hjemme ;)

Jeg kjøpte vårt på barnashus når det var salg, men det er ikke langhåret da. :)
 
Back
Topp