Kynnere og nedpress? Noen andre?

Håpefull10

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Jeg er 17+2 og har de siste dagene fått kynnere, ikke vonde- men ubehagelige, mange ganger om dagen. Har også begynt å føle et slags press nedentil, og må avogtil innom toalettet for å bare sjekke at det ikke ligger en hånd ut nedentil (for det er akkurat slik det kjennes ut...). Merker det ekstra godt når jeg er på jobb, eller går tur.
Tok en u-stix i dag, og den er negativ.

Er det noen andre som også har det slik?? Blir jo litt bekymret...

Har forresten hatt en hard turnusuke med tre nattevakter, for så 2 tidligvakter og seinvakt i dag. Mye gåing og tunge pasienter, så vet ikke om dette bare er kroppen som sier i fra at jeg trenger ro? :(

Har hatt masse kynnere fra uke 10. Mest pga stress. Så ble sykemeldt og det har roa seg litt. Nå vet ikke jeg om du har vært gravid før, men er også vanlig med oftere og sterkere kynnere om man har vært gravid før :)

Har hatt masse kynnere fra uke 10. Mest pga stress. Så ble sykemeldt og det har roa seg litt. Nå vet ikke jeg om du har vært gravid før, men er også vanlig med oftere og sterkere kynnere om man har vært gravid før :)

Har ikke vært gravid før:) uff, fra uke 10 allerede! Sliter du også med nedpress? Kjenner det er det jeg er mest bekymra for..

Synest du skal ta kontakt med legen/jordmoren din jeg, og sjekke om det er bra at du går sånn?

Er nok som de andre skriver, du må ta det med ro. Hadde det slik sist svangerskap. Utrolig slitsomt.

Hadde egentlig ikke kynnere jeg kjente til før slutten sist jeg, men ville tatt en tur til jormor/lege for å få sjekka dette nedpresset. Om du må ta det med ro med løfting osv :)

Dere har vel rett... Jordmortime i morgen, så får vi se hva hun sier! Satser på det bare er kroppen som trenger ro, selv om det er vanskelig i kombinasjon med lite folk på jobb. Tusen takk for svar, alle sammen:)

Ja, ikke like mye nedpress som sist, men har endel kynnere. Sist hadde jeg begge deler, trudde jeg skulle føde og ha sixpack. Det hadde jeg alltså ikke:p

Uff... Godt du har det bedre dette svangerskapet! Litt godt å høre også, da dette nedpresset bekymrer meg. Meeeen en sixpack hadde jeg ikke klaga på :P

Er i uke 14 i morgen og kjenner også svake kynnere. Hadde min første kynner i uke 11 allerede. Var plaget med kynnere fra ca uke 18 sist.

Uff... Godt du har det bedre dette svangerskapet! Litt godt å høre også, da dette nedpresset bekymrer meg. Meeeen en sixpack hadde jeg ikke klaga på :P
Hehe ikke sant? Deilig det hadde vært å kommet topp trent ut av et svangerskap. Tror du kan ta det helt med ro, men om det gjør vondt må du kontante lege:)

Sliter både med kynnere og nedpress, har gjort det i vel en ukes tid nå. Tok kontakt med legen min som sa at det var helt normalt, men om jeg skulle få store smerter skal jeg kontakte legevakt/legen igjen med en gang. Han spurte også om jeg hadde vært stressa i det siste, noe jeg har vært. Jeg fikk beskjed om å lytte til kroppen og ta det med ro. Kan høres ut som at du stresser litt for mye. Skal det ikke bli bedre, ville jeg tatt kontakt med legen for å få en skikkelig sjekk.

Er i uke 16 nå, og får press nederst i magen når jeg stresser veldig, eller må krangle med treåringen. Hadde mye kynnere fra uke 20 sist. Regner med at de ekstra belastningene jeg har nå trigger frem kynnere og press tidligere enn sist.

Sniker fra november. Startet med masse kynnere i uke 20, hadde da i forkant hatt nedpress en uke. Nedpress var visst veldig normalt i følge jordmor. Trykkfølelsen skyldes som regel økt blodvolum nedentil. Men kjenner på bekymringa di, særlig når jeg fikk en haug med kynnere i tillegg. Hjelper med litt ro..

Jeg har en del kynnere og også litt nedpress til tider. Jeg har fått mer for hvert svangerskap og de har kommet tidligere og tidligere. Sist trodde sykehuset jeg hadde rier hver gang de satte på meg en CTG. For på papiret så det ut som rier. Men var bare kraftige kynnere :D

Back
Topp