Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Accreta 75% increta 20% og percreta 5% av tilfellene. Den siste er også sammengroing med andre organer som blære osv. Increta er sammengroing i hele veggtykkelsen.Mener du placenta accreta?
Jeg har ingen erfaringer med det, men jeg er veldig nysgjerrig.
Hvordan stilte de diagnosen? Var du på flere ultralyd?
Hvis du har placenta previa totalis, og placenta accreta, er du jo garantert keisersnitt, og da trenger du jo ihvertfall ikke bekymre deg for blødninger og komplikasjoner som kunne oppstått ved vaginal fødsel.![]()
Forliggende morkake ved UL24 nærliggende ved UL18 .
Ble ved UL31 sonograf sa bare at saken vil bli diskutert i plenum.
UL33 fikk vi anntydning om sammengroing og MR henvisning
UL35 igår ble det sagt Increta og samme dagen MR.
Vi får svar på mandag, dagen før keisersnitt om resultatet av MR undersøkningen og alvorlighetsgraden.
Increta er mere alvorlig enn accreta har jeg oppfattet
Tusen takk for svar.Ah, skjønner.
Hadde bare hørt om "accreta," og trodde det var fellesbetegnelsen, uansett alvorlighetsgrad.
Dette går sikkert bra skal du se! De har jo fulgt deg opp nøye, og de legger nok en god plan for dere.
Prøv å tenke på at dette er noe de har gjort mange ganger, og at dette er de eksperter på.
Hvis de ikke er det, finner de noen som kan det bedre enn seg.
Jeg var livredd for keisersnitt selv, helt til det ble sånn at han plutselig måtte ut den veien.
(Det endret seg i siste liten, men dog.)
Først var jeg helt ødelagt, fordi jeg hadde innstilt meg på vaginal fødsel.
Så tok fornuften over, og sa at "det viktigste er at babyen kommer ut trygt, og at du nå får ham/henne i armene."
Under fødselen, var jeg ikke redd i det hele tatt, selv om jeg visste at det kunne gå mot keisersnitt, da fødselen dro ut og dro ut.
Heldigvis ble jeg godt ivaretatt av jordmødre og leger.
Pass på å spørre om alt dere lurer på, skriv det gjerne ned i forkant, og ikke gå derfra før du føler at du vet hva som skal skje, hvordan og hvorfor.
Sender deg gode tanker! <3
Huff da, det hørtes skummelt ut. :/Tusen takk for svar.
Keisersnittet er ikke det mest skremmendw, men de må vurdere om livmoren må fjernes
Takk for omtankenHuff da, det hørtes skummelt ut. :/
Krysser fingrene for at de ikke trenger det! <3
Forliggende morkake ved UL24 nærliggende ved UL18 .
Ble ved UL31 sonograf sa bare at saken vil bli diskutert i plenum.
UL33 fikk vi anntydning om sammengroing og MR henvisning
UL35 igår ble det sagt Increta og samme dagen MR.
Vi får svar på mandag, dagen før keisersnitt om resultatet av MR undersøkningen og alvorlighetsgraden.
Increta er mere alvorlig enn accreta har jeg oppfattet
Haukeland SykehusJeg har også forliggende morkake og har inntrykk av at det ikke er noen rutine på at sykehusene sjekker ytterligere opp om man har accreta. Hvilket sykehus hører du til?
Hei hvilket sykehus tilhører du?Jeg har også forliggende morkake og har inntrykk av at det ikke er noen rutine på at sykehusene sjekker ytterligere opp om man har accreta. Hvilket sykehus hører du til?
Hei hvilket sykehus tilhører du?
MR viste bedre resultater enn forventet.
Uten å ha fortalt oss sjekket de om morkake hadde grodd igjennom livmor or invadert blæren.
Det hadde den ikke, så nå har de bestemt seg til å beholde livmor selv om de da forventer større blødninger på den måten.
Glad det er bare 1 dag igjen.
De sa at alle som hadde morkake som er lavtliggende eller dekker utgangen skal sjekkes for dette. I tillegg om den er plassert på vakre vegg var det vanskelig for UL til å få ett klart bilde.Masse lykke til
Jeg har 2 tidligere keisersnitt og føler jeg er i risikogruppen, men etter flere kontroller/ultralyder av morkaken så har jeg ikke inntrykk av at de sjekker om morkaken kan ha grodd seg fast eller igjennom livmoren. På forrige ultralyd spurte jeg, men da sa hun som tok ultralyd at det er så skjelden folk har accreta. Jeg fikk en følelse av at de bare må ta det som det kommer når de har åpnet opp.
Du er heldig som har blitt undersøkt ordentlig på forhånd.