Våken=Urolig?

Lillesøster her er så "sur" når hun er våken.. Hun har et lite"vindu" på et par smil og ca 4-5min der hun kan ligge blid og fornøyd å se på/"snakke" med meg eller pappa/brødre! Men så er det non-stop kaving og skriking frem til puppen er i munnen.. Hun kan være våken i alt fra 1time til 3 timer, der alt hun vil er å amme.. Jeg har melk nok(tror jeg iallefall- for hun legger fint på seg, og spiser til hun er fornøyd og enda da kan det renne melk ut av puppen og munnen hennes).. Så hun ammes i alt fra 1-3 timer i gangen!! Så sovner hun(av og til av utmattelse av å skrike og skjenne!) De aller fleste ganger ammes hun i søvn! Noen som har opplevd det samme? Hun er 3 uker...

Ble litt langt- men men! Har overhode ikke skjedd at hun har kunnet sitte i vippestolen, ligget i vugga eller noe slikt- i våken tilstand! Hun er første ongen jeg har fått til å amme- og nekter å ta sutt! Jeg vet godt at hun bruker meg til sutt- da det eneste som roer henne er puppen, men når det kommer melk ut- kan hun bli kjempesint! (Når jeg VET at hun er mett i magen, og hun likevel absolutt vil ligge med puppen i munnen!

Jeg prøver å "nyte" at hun er mammadalt- og aller helst kun vil ammes hele tiden.. Misforstå meg ikke- Men det sliter jo på puppene mine at hun skal ligge å "gnage" på dem konstant mens hun er våken!

Hadde det sånn dei 5 første ukene så plutselig vart han mye meir våken og glad! Han hadde mykje luft smerter. Men ligger gjerne forsatt i 1 time ved puppen!

Høres kjempeslitsomt ut:-( har du prøvd med forskjellige typer smokk? Min første ville ikke ha smokk i begynnelsen, men da hun var en måned gammel fikk hun en gave som blant annet inneholdt NUK-smokker,de har litt spesiell form i forhold til vanlige runde. Prøvde de helt tilfeldig og de tok hun med en gang!
Er jo ikke sikkert smokk hadde hjulpet på problemet, men høres jo ut som hun har et ganske sterkt sugebehov!:-)

Huff, det er slitsomt, men ikke unormalt "dessverre". Noen barn har ganske intenst nærhetsbehov og trenger puppen innmari mye. Min er snart 4 uker, og vi har lange perioder ila dagen som er slik, kan iblant roe seg på pappaen, men stort sett må puppen ut. Særlig på kvelden, og det er visstnok veldig normalt, da spiser han seg opp til natta (les om kveldsuro på kveld hos ammehjelpen). Men vinduene hvor han er våken og blid blir større og større for hver dag her ihvertfall :) så forhåpentligvis går det seg til snart <3

Frøkna mi var likens i starten og har enda dager eller stunda der ho heng på meg og puppen. Vil bare spis og spis, sjøl om e ser på ho at ho er mer enn mett. Det har Bedra seg mye, men litt tilbake igjen no etter vaksina ved seksukers.

Høres kjempeslitsomt ut:-( har du prøvd med forskjellige typer smokk? Min første ville ikke ha smokk i begynnelsen, men da hun var en måned gammel fikk hun en gave som blant annet inneholdt NUK-smokker,de har litt spesiell form i forhold til vanlige runde. Prøvde de helt tilfeldig og de tok hun med en gang!
Er jo ikke sikkert smokk hadde hjulpet på problemet, men høres jo ut som hun har et ganske sterkt sugebehov!:-)
Samme erfaring med valg av smokk her :-)

Ja vi har sikkert prøvd 6 forskjellige typer.. Hun blir hysterisk sinna når vi prøver! Hyler og vræler til hun hikster etter luft! Hun kan ta NUKsutt en gang hver 3 dag kanskje, å da bare i 2-3minutter.. Vi må da lure den i henne med sukkervann.. Nå har hun vært våken siden kl 5!!

Ja vi har sikkert prøvd 6 forskjellige typer.. Hun blir hysterisk sinna når vi prøver! Hyler og vræler til hun hikster etter luft! Hun kan ta NUKsutt en gang hver 3 dag kanskje, å da bare i 2-3minutter.. Vi må da lure den i henne med sukkervann.. Nå har hun vært våken siden kl 5!!
Sovner hun når dere kjører bil? Når puppen ikke får min til å sovne, så legger jeg guttungen i bilstolen og kjører til han sovner

Bæresele er det beste kjøpet eg har gjort. No sovner han kvar gang eg tar han oppi og går noen meter! Liker ikkje vogn får å sei det slik!

Ja hun sovner etter en stund i bilen.. Kjørte en tur kl halv3, da sov hun fra 3-5 idag! Så har hun vært våken fra kl 5 til nå kl 22.15! (Kun små dupper med puppen i munnen og etter vugging å byssing i armene mine) Har både bæresjal, ringslynge og baby-bjørn... Ingenting av det har funka.. Igår var hun like "vanskelig".. Da sovna hun i vogna, og sov mens vogna var i bevegelse! (Litt over 1 time) Sta frøken dette har jeg forstått!
Nå sover hun på ammeputa på fanget mitt! Har "sittesår" i ræva- og har ikke fått gjort noe siden i formiddag!!

Har du sjekket at babyen ikke har vondt? Manuell terapeut for baby burde kanskje sjekket lille? Høres ikke godt ut for deg eller baby :) en baby skriker ikke fordi de er sta eller vanskelig men fordi noe er gale :)

Bæresele er det beste kjøpet eg har gjort. No sovner han kvar gang eg tar han oppi og går noen meter! Liker ikkje vogn får å sei det slik!
Samme erfaring her, (riktignok i sjal) har klart et par ganger å forflytte mini over i seng sovende fra sjal men :-P men godt å ha 2 armer hvertfall, og mini blir mer uthvilt!! :-)

Samme erfaring her, (riktignok i sjal) har klart et par ganger å forflytte mini over i seng sovende fra sjal men :-P men godt å ha 2 armer hvertfall, og mini blir mer uthvilt!! :-)

Klarer ikkje å flytte han, er vel mest pga varme/kulde overgangen. Er jo så innmari varmt å ha han på magen over tid! Men men han sover og då er mor fornøgd og har tilogmed 2 hender fri ;-)

Lillesøster her er så "sur" når hun er våken.. Hun har et lite"vindu" på et par smil og ca 4-5min der hun kan ligge blid og fornøyd å se på/"snakke" med meg eller pappa/brødre! Men så er det non-stop kaving og skriking frem til puppen er i munnen.. Hun kan være våken i alt fra 1time til 3 timer, der alt hun vil er å amme.. Jeg har melk nok(tror jeg iallefall- for hun legger fint på seg, og spiser til hun er fornøyd og enda da kan det renne melk ut av puppen og munnen hennes).. Så hun ammes i alt fra 1-3 timer i gangen!! Så sovner hun(av og til av utmattelse av å skrike og skjenne!) De aller fleste ganger ammes hun i søvn! Noen som har opplevd det samme? Hun er 3 uker...

Sniker fra januar 2016.
Bare lurer på om du har tenkt på at du kanskje har overproduksjon? Mye av det du beskriver er veldig likt som jeg hadde det med min første og da hadde jeg overproduksjon til de grader! Da kan det hende intervallamming er det eneste som skal til.
Fikk overproduksjon med min andre og, men fikk kontrollert mengden etter kort stund med intervall og det hjalp både på sårhet(drev og gnagde og nærmest 'holdt' seg fast i brystvorta ved utdrivning), jeg lakk ikke like mye(med første lakk jeg ut alt av innlegg og klær til godt over året) og magevondt roet seg siden han fikk mer av den fete melken og ikke den tynne.
Overproduksjon er også en vanlig grunn til at de vil være på puppen konstant, de får i seg mye av den tynne formelka og for lite av den fete, noe som gjør at de blir fort mett og fort sulten, og de kan få hyppig avføring og vondt i magen siden det blir veldig høye doser med laktose, noe også spedbarn blir å reagere på om det blir for mye.

https://ammehjelpen.no/artikkel/69/brystspreng-mye-melk-og-overproduksjon
Håper det bedrer seg :)

Min første var også slik.. Har i ettertid tenkt jeg hadde overproduksjon jeg også.. Sikkert verdt å sjekke ut.. Følte jeg satt i sofaen hele dagen.. Ting bedret seg hverfall mellom 3- 5 mnd her..

Back
Topp