Nettbrett og film/serieabonnement

Smurfie

Forelsket i forumet
Jeg er heeelt grønn på teknologi, men kunne tenkt meg å kjøpe meg et nettbrett av type Samsung (liker ikke apple). Jeg har veldig lyst til å se serier og filmer når jeg løper på tredemølla. Det er derimot ikke trådløst nett på treningssenteret, så derfor har jeg noen spørsmål:
1. Kan man laste ned serier/filmer til nettbrettet (eller ekstern harddisk), slik at man kan se på uten nett-tilgang?
2. Fungerer eksterne harddisker på nettbrett?
3. Hva anbefaler dere av serietjenester? (Netflix o.l.).

Jeg er meget fornøyd med Netflix. Har det på nettbrettet og mobilen også :)

1: Ja, man kan laste ned filmer. Men da må det gjøres via en pc først, også overføres til nettbrettet. Er iallefall sånn vi har gjort det til guttungens nettbrett.
3: Har netflix som aldri blir brukt. Har lastet ned d-play og tv2 sumo. Bruker de mye mer. Vurderer å si opp netflix.
Men de må ha nettilgang, så de fungerer ikke på treninga.

3. Vi har netflix, hbo og viaplay. Alle har sine styrker og svakheter. :)

Jeg laster direkte fra viaplay på nettbrett, men det er ikke plass til så mye av gangen. Men mest sannsynlig nok til en treningsøkt :)
Jeg liker viaplay best, men har hatt alt, fordi ingen har hatt alle seriene jeg ville se :p

1: Ja, man kan laste ned filmer. Men da må det gjøres via en pc først, også overføres til nettbrettet. Er iallefall sånn vi har gjort det til guttungens nettbrett.
3: Har netflix som aldri blir brukt. Har lastet ned d-play og tv2 sumo. Bruker de mye mer. Vurderer å si opp netflix.
Men de må ha nettilgang, så de fungerer ikke på treninga.
Hva er d-play?

Jeg laster direkte fra viaplay på nettbrett, men det er ikke plass til så mye av gangen. Men mest sannsynlig nok til en treningsøkt :)
Jeg liker viaplay best, men har hatt alt, fordi ingen har hatt alle seriene jeg ville se :p
Har du prøvd å lagre på eksternt minne og brukt på nettbrett?

Hvis man ønsker å gjøre det på gamlemåten med ulovlig nedlasting, så kan man laste ned vuze på nettbrettet og søke opp serier der. Da får du de rett på nettbrettet. Har du minnekort så kan man bare flytte det over dit etterpå.

Du kan kjøpe filmer på itunes og laste de ned med bruk av kun nettbrettet (vertfall med ipaden)

Det er på hbo Game of Thrones er? Det krever nett-tilgang?
Ja, tror man må ha nett. Har bare sett via smart-tven da, så ikke bombesikker. Er der GoT går ja, blant annet. Mange bra serier der! :D

Ja, tror man må ha nett. Har bare sett via smart-tven da, så ikke bombesikker. Er der GoT går ja, blant annet. Mange bra serier der! :D
Liksom bare når jeg trener at jeg har tid til å se på serier og filmer, så trenger egentlig uten nett :( kunne virkelig tenkt meg sett GoT!

Hvis man ønsker å gjøre det på gamlemåten med ulovlig nedlasting, så kan man laste ned vuze på nettbrettet og søke opp serier der. Da får du de rett på nettbrettet. Har du minnekort så kan man bare flytte det over dit etterpå.
Går ut fra at vuze er en app? :)

Vi er veldig fornøyd med Netflix. Har Viaplay, men mest for at vi kan lagre filmene til ferier.
HBO deler vi med søsteren min :)

1. Ja. Bare å bruke ett torrentprogram det. Bruker utorrent på mitt nettbrett og det funker bra. Ellers så har viaplay muligheten til å laste ned innholdet. Hbo og netflix trenger Internett for å funke.
2. Ja, men det er ikke bare å koble den eksterne disken til nettbrettet. Du trenger en usb-hub og ekstra strøm. Nettbrettet har ikke nok strøm til å drive harddisken.
3. Har viaplay nå og syns den er helt grei. Ikke prøvd de andre enda

Back
Topp