Klagetråd! :P

Må klage litt på at jeg fikk skikkelig grusom mageknip i dag. Tror nesten helt sikkert at det var jerntabletten (ferro retard) som gjorde det. Spiste ikke så mye til frokost etter tabletten og i sånn 12tia begynte smerten med frysninger og ble etter hvert uholdbar :( hadde det slik i 2-3 timer før det ga seg. Nå tørr jeg ikke å ta disse tablettene igjen..

Må klage litt på at jeg fikk skikkelig grusom mageknip i dag. Tror nesten helt sikkert at det var jerntabletten (ferro retard) som gjorde det. Spiste ikke så mye til frokost etter tabletten og i sånn 12tia begynte smerten med frysninger og ble etter hvert uholdbar :( hadde det slik i 2-3 timer før det ga seg. Nå tørr jeg ikke å ta disse tablettene igjen..
Hadde hørt med de på apoteket om de kan anbefale en som er mer skånsom mot magen. Blir skikkelig uggen i magen av ferro retard jeg og. :(

Åååååh, må lufte hodet litt! Har hatt kjempefine dager i det siste, vært mye sosial og jobbet masse. Men i dag på jobb, sa det pang, og all energi forsvant. Ble kvalm, vondt i siden og ekstremt sliten i kroppen.. Heldigvis har jeg 2 uker ferie fra neste uke! I tillegg er jeg både redd, nervøs og lei meg for at jeg ikke kjenner noen tydelige bevegelser fra lillegutt.. Aner jo ikke hva jeg skal kjenne etter! Og når jeg leser at så mange her inne har kjent lenge, førstegangs også, blir jeg bare mer frustrert.. Jeg som mange andre har også morkaka foran. Affh, alt er litt teit for tiden, og tar lett til tårer. Vil så gjerne kjenne spark, jeg også :-(

Ah, godt du får litt ferie snart da! <3

Som jeg skrev i en annen tråd så tok det ganske lang tid før jeg også kjente noe.. :P Vet ikke om jeg har morkaka foran, lurer på om ikke jordmor sa noe om det på OUL, men da jeg forsøkte å spørre om det mente hun på at det hadde ikke noe å si :p Så vet ikke helt hva hun mente :P

Skal sies at ofte kjenner jeg spark når jeg har sittet eller ligget i ro en stund, med hånda på magen. Føler at han sparker mer når jeg tar på magen. Og det er først nå i uke 24/25 at det kommer mer ofte, tidligere kunne jeg kjenne etter i evigheter uten å kjenne noe.. Bare prøv deg frem om du kjenner noen slags dytt eller lignende. For meg har det virket som han gjerne beveger seg mer når jeg sitter eller ligger på ulike måter, gjerne om jeg strammer/løfter korsryggen frem, om du skjønner :) <3 Fortvil ikke, plutselig kjenner du det for fullt ;) <3 Har lest at mange ikke kjenner det noe særlig før rundt uke 22, så ville ikke uroet meg for mye. Men skjønner at du blir utålmodig.

Jeg ble anbefalt Niferex da de er mest skånsom mot magen, fikk også tips om å ta de på kvelden sammen med C-vitamin (jeg tar de sammen med kiwi) og på morgenen drikke et glass Biola. Ikke noe melkeprodukter sammen med tablettene. Bare tatt de i to dager så langt, men anbefaler å prøve det :)

Last edited:
Jeg ble anbefalt Niferex da de er mest skånsom mot magen, fikk også tips om å ta de på kvelden sammen med C-vitamin (jeg spiser en kiwi) og på morgenen drikke et glass Biola. Bare tatt de i to dager så langt, men anbefaler å prøve det :)

dobbelpost..

Vet ikke så mye om ferro retard men her blir niferex anbefalt for den er veldig mild mot magen.
Også er det viktig å ikke spise eller drikke noe med kalsium før og etter et tar tabletten eller drikke kaffe :)

Ah, godt du får litt ferie snart da! <3

Som jeg skrev i en annen tråd så tok det ganske lang tid før jeg også kjente noe.. :p Vet ikke om jeg har morkaka foran, lurer på om ikke jordmor sa noe om det på OUL, men da jeg forsøkte å spørre om det mente hun på at det hadde ikke noe å si :p Så vet ikke helt hva hun mente :p

Skal sies at ofte kjenner jeg spark når jeg har sittet eller ligget i ro en stund, med hånda på magen. Føler at han sparker mer når jeg tar på magen. Og det er først nå i uke 24/25 at det kommer mer ofte, tidligere kunne jeg kjenne etter i evigheter uten å kjenne noe.. Bare prøv deg frem om du kjenner noen slags dytt eller lignende. For meg har det virket som han gjerne beveger seg mer når jeg sitter eller ligger på ulike måter, gjerne om jeg strammer/løfter korsryggen frem, om du skjønner :) <3 Fortvil ikke, plutselig kjenner du det for fullt ;) <3 Har lest at mange ikke kjenner det noe særlig før rundt uke 22, så ville ikke uroet meg for mye. Men skjønner at du blir utålmodig.

Morkakens plassering står på arket du fikk på ultralyden, med alle mål og termin :)

Morkakens plassering står på arket du fikk på ultralyden, med alle mål og termin :)

Ja jeg så det nå i stad når jeg kikka på målene igjen ;) Den var foranliggende ja :p Var bare jordmor som mente på at det ikke hadde noen betydning, men hun forstod sikkert ikke at jeg mente ifht å kjenne bevegelser (da jeg var der hadde jeg ikke kjent noe).

Edit: Ja eller det heter kanskje ikke foranliggende da, men altså Placenta anterior, at den ligger mot fremre bukvegg.. Vet ikke om når jeg spurte henne at hun trodde jeg mente forliggende (previa eller hva det nå heter), for mener å huske at hun bare sa det var ikke det og at det ikke var noe å tenke på.. :P

Last edited:
Kjente jeg ble lettere irritert når jeg kom hjem fra jobb kvart over 12 etter 6 timer på jobb, for så å oppdage at kjæresten har glemt å henge opp klærne han satt på å vasket klokka 5!! Og at han har satt oppvasken på benken istedet for i den tomme (med døren åpen) oppvaskmaskinen. Var så fristet til å vekke han! :(

Kjente jeg ble lettere irritert når jeg kom hjem fra jobb kvart over 12 etter 6 timer på jobb, for så å oppdage at kjæresten har glemt å henge opp klærne han satt på å vasket klokka 5!! Og at han har satt oppvasken på benken istedet for i den tomme (med døren åpen) oppvaskmaskinen. Var så fristet til å vekke han! :(

Du har min største sympati - mannfolk kan være håpløse slik! Her tror jeg ikke mannen har skjønt at når oppvaskmaskinen er full - da setter man den på. Lurer på om han tenker at han skal få plass til den ene kniven etter frokost eller noen:P

Har en sånn en jeg og! Veeeeldig frustrerende.. Jeg vasket kjøkkenet i går, og reiser på ferie i dag. Sa til han at jeg forventet at kjøkkenet så slik ut når jeg kommer hjem om 14 dager, blir spennende å se :-P

Begynner å bli lei av å være forkjøla nå.. :P Begynte tidlig i forrige uke, og hosten og snufsen henger fortsatt godt igjen.. :( Var helt tragisk når vi var på tur i helga, skulle feire svigers 70-årsdag, men jeg var så dårlig at det var ikke noe gøy i det hele tatt :P..

Får ikke sove før på morningen om jeg er heldig!! Håper det bare er en periode, men fy søren så sliten jeg er!!! :/

Får ikke sove før på morningen om jeg er heldig!! Håper det bare er en periode, men fy søren så sliten jeg er!!! :/

Jeg har hatt samme problem siden søndag, men i natt kom det seg. Ironisk nok er jeg mer trøtt idag :P håper du får sove bedre snart!

Jeg har hatt samme problem siden søndag, men i natt kom det seg. Ironisk nok er jeg mer trøtt idag :P håper du får sove bedre snart!
Hehe er så rart det der! :D
Så slitsomt ligge vri seg halve natta!! Godt og høre at det snudde for deg i natt!! :)
Er 3 natta, men allså e skal ikke klage, er jo sykmeldt, men er så slitsomt alikavel.. Sukk. Dagens klage :D
Håper vi sover bedre fremover begge to!:)

I tillegg er jeg både redd, nervøs og lei meg for at jeg ikke kjenner noen tydelige bevegelser fra lillegutt.. Aner jo ikke hva jeg skal kjenne etter! Og når jeg leser at så mange her inne har kjent lenge, førstegangs også, blir jeg bare mer frustrert.. Jeg som mange andre har også morkaka foran. Affh, alt er litt teit for tiden, og tar lett til tårer. Vil så gjerne kjenne spark, jeg også :-(

Min bestevenninne gikk til uke 25 uker uten å føle noe spesielt pga morkaken. Hun var også frustrert, så jeg skjønner deg godt. Men du skal vite at det kommer, og når det kommer så er barnet blitt såpass stort at du vil merke det skikkelig ;-) Da er det ikke noe å undre på lenger.

Hehe er så rart det der! :D
Så slitsomt ligge vri seg halve natta!! Godt og høre at det snudde for deg i natt!! :)
Er 3 natta, men allså e skal ikke klage, er jo sykmeldt, men er så slitsomt alikavel.. Sukk. Dagens klage :D
Håper vi sover bedre fremover begge to!:)

Jeg tenkte først at det var pga fullmåne, men det ga seg jo ikke! Frustrerende når man ligger sånn. Er sjukemeldt jeg å, så det er jo eeeegentlig ikke det store problemet, men plagsomt nok likevel!

Min bestevenninne gikk til uke 25 uker uten å føle noe spesielt pga morkaken. Hun var også frustrert, så jeg skjønner deg godt. Men du skal vite at det kommer, og når det kommer så er barnet blitt såpass stort at du vil merke det skikkelig ;-) Da er det ikke noe å undre på lenger.
Takk for gode ord <3 Begynte å kjenne tydelige bevegelser, og første spark rett før helgen, både inni og utenpå, så bekymringene har lagt seg litt nå :-)

Back
Topp