Mat når man ammer

Mt91

Flørter med forumet
Er det noen som kan dele hva dere spiser når dere ammer? Og evt hvor mye? Føler jeg blir så usikker ang mitt matinntak og om det er næringsrikt nok.. Spiser jo helt normalt og drikker veldig mye vann ( melk og juice også da ). Er heller ikke kresen når det kommer til mat.. så tips mottas med glede :-D

Prøver å spise variert, med et kosthold med mye grønnsaker og frukt;) men det er viktig og spise litt av alt:)

Starter alltid dagen med en porsjon havregrøt med kanel, banan og blåbær.

Resten av dagen, blir det litt etter hva jeg rekker. Grove rundstykker, knekkebrød eller brødskiver, omelett, frukt, yoghurt, osv...

Starter m brødskiver m makrell i tomat, ost, skinke osv:) blir gjerne ikke tid til noe mer før middag. Og så brød igjen til kvelds. Legger meg sent, så koser meg gjerne m en skål frokostblanding (to kveldsmat altså :D ) Er veldig redd for hva jeg spiser, for lille har så vondt i magen:/

Spiste pasta med dolmio igår og det resulterte i en aktiv natt med lite søvn og mye luftsmerter! Usikker på om det er dolmio'en, pastaen eller karbonadedeigen som gjorde utslaget!

Spiste pasta med dolmio igår og det resulterte i en aktiv natt med lite søvn og mye luftsmerter! Usikker på om det er dolmio'en, pastaen eller karbonadedeigen som gjorde utslaget!
Kan pasta og karbonadedeig gi utslag på luftsmerter??

Kan ikke spise noe tomatbaserte sauser her uten flere timer med vræl og skrik her...

Hvor mye kaffe drikker dere om dagen da? Jeg holder meg til to kopper om dagen som i graviditeten, men kunne sikkert drukket mer. Drikker kaffe med melk da, så blir jo litt mindre koffein enn vanlig svart kaffe:-)

Hvor mye kaffe drikker dere om dagen da? Jeg holder meg til to kopper om dagen som i graviditeten, men kunne sikkert drukket mer. Drikker kaffe med melk da, så blir jo litt mindre koffein enn vanlig svart kaffe:-)
Tror jeg har drukket tre kaffekopper siden fødselen :O Får aldri lagd meg noe kaffe, og hadde ikke kunnet drikke det heller, siden hun ligger oppe meg nesten hele tiden. Har begynt å drikke ammete da, men rekker aldri å drikke den før den er blitt kald :D

Tror jeg har drukket tre kaffekopper siden fødselen :O Får aldri lagd meg noe kaffe, og hadde ikke kunnet drikke det heller, siden hun ligger oppe meg nesten hele tiden. Har begynt å drikke ammete da, men rekker aldri å drikke den før den er blitt kald :D
Haha, bruker rundt 1-2 timer på en kopp kaffe sjæl så den er ikke veldig varm lengre når jeg er ferdig:p men må liksom ha den allikevel, haha. Er helt zombie om dagen så hadde ikke kommet meg gjennom uten!!!

Back
Topp