Gjenbruk; Flasker?

Wilma89

Forelsket i forumet
Vi har mye flasker stående fra da storebror var baby. Medela Calma-flasker. Ganske dyre, men veldig gode.

Det jeg lurer på om lillebror/søster kan overta flaskene eller er det bare å kaste de?

Eventuelt bare kjøpe nye smokker, eller kan smokkene brukes av baby nr.2 hvis de steriliseres?

Ville aldri ha kastet de! Her har vi arvet flasker som bare det, bedre for miljøet:) hvis smokken er hel og fin trenger man ikke ny:)

Jeg fikk anbefalt av helsesøster å kjøpe nye smokker, men gamle flasker kan fint brukes på nytt :)

Smokkene må byttes ut. De skal jevnlig byttes ut :)
Men flaskene kan brukes

Ville som de andre sier byttet smokker. Ellers er det bare å bruke igjen, etter sterilisering selvfølgelig:)

Da går jeg nok for nye smokker bare :-) Når jeg tenker over det, så har sikkert smokkene blitt dårlig i gummien etter 2-3 års lagring :p Men billigere å kjøpe inn nye smokker bare enn alle flaskene :)

Kjøper nye tutter til flaskene. Satser på fullamming denne gangen og, så da blir ikke flaskene brukt før lille skal på overnatting eller begynner å drikke vann :-)

Tenkte gjenbruk men nye smokker. Ammet til 9 1/2 mnd sist så de ble for det meste brukt til nan og velling videre.

Back
Topp