Etter uke 24 - morkake foran

Kristin90

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
♡Julekulene 2021♡
Begynte å tenke på en ting. Skal man kjenne daglig bevegelse etter uke 24 om man har morkaken foran også? :)
Er 2 uker igjen til jeg er i uke 24 så har god tid, men tenkte på det likevel :D

Jeg gjør det :) men det kommer jo litt Ann på hvor høyt den ligger foran ettersom jeg har skjønt.

jeg er 23+3 og har morkaken foran i øvre halvdel av magen. Jeg kjenner masse liv og spark hver dag, men bare i den nedre delen av magen, og ikke der hvor morkaken ligger. Kan jo være babyen bare beveger og sparker på seg langt nede, men hvis ikke, så kjenner jeg ingenting der morkaken er.

Jeg er 24+2 nå og har morkaken fremme:) Har kjent liv daglig fra uke 21+0 :) Jeg kjente først bare spark lenger nede, men fra uke 22 kjente jeg spark oppe også ;) Sparkene oppe føles ikke like sterke som nede, men jeg kan se at magen hopper uansett :p

Jeg kjente idag der jeg mener morkaka må være. Kjentes annerledes enn resten av magen, et litt hulere dult om du skjønner.

Har kjent masse spark, det er bare det at de er under morkaken. Så for meg at når hun snur seg så vil jeg ikke kjenne sparkene pga morkaken, og da bli bekymret :p

Har kjent masse spark, det er bare det at de er under morkaken. Så for meg at når hun snur seg så vil jeg ikke kjenne sparkene pga morkaken, og da bli bekymret :p

Ser den! Men som sagt så kjente jeg det midt på magen under navlen idag, og er rimelig sikker på at det er der morkaka ligger :)

Ser den! Men som sagt så kjente jeg det midt på magen under navlen idag, og er rimelig sikker på at det er der morkaka ligger :)
Godt å høre! Da er det håp om at jeg vil kjenne noe der også etterhvert :D

Er 24 uker i morgen med morkake foran og jeg kjenner også liv hver eneste dag! Kjenner ikke bare nede lengre, men som de andre skriver kjennes det litt annerledes der morkaka er :-)
Elsker at jeg kjenner gutten min gjennom store deler av dagen❤️

Begynte å tenke på en ting. Skal man kjenne daglig bevegelse etter uke 24 om man har morkaken foran også? :)
Er 2 uker igjen til jeg er i uke 24 så har god tid, men tenkte på det likevel :D
Jeg spurte jordmor om dette, og hun sa om jeg ikke kjente liv hver dag etter jeg var i uke 25, så måtte jeg kontakte føden. Jeg har selv morkaka på fremste vegg og kjenner bare spark om hun sparker ned eller i siden, men kjenner liv hver dag likevel nå:) Jeg er 25+1;)

Jeg spurte jordmor om dette, og hun sa om jeg ikke kjente liv hver dag etter jeg var i uke 25, så måtte jeg kontakte føden. Jeg har selv morkaka på fremste vegg og kjenner bare spark om hun sparker ned eller i siden, men kjenner liv hver dag likevel nå:) Jeg er 25+1;)
Tusen takk for svar! Var egentlig det jeg lurte mest på. Ønsket ikke å virke hysterisk når jeg kom til uke 25 og evt. kjente veldig lite :p men slik det er nå så blir ikke det noe problem. Hun sparker utrolig mye hver dag :D

Jeg har morkaken foran, og kjenner spark overalt nå. Kan også se det på utsiden :) er 21+2 i dag. Min ligger litt ut mot siden så det er kanskje derfor jeg kjenner det godt.

Var akkurat en tur på føden fordi jeg ikke hadde kjent liv på over et døgn ;/ Heldigvis var alt fint <3 er i uke 24+5 nå :)
Der sa jordmor at vi skal kjenne liv daglig fra uke 23. Men nå var morkaken min godt plassert fremme på hele magen, så selv om vi så babyen bevege seg og sparke på ul så kjente jeg ingenting. Så det er veldig avhengig av hvordan babyen ligger. For senere samme kveld kjente jeg tydelige spark! :) :D
Kanskje det kan betrygge andre som føler de kjenner lite :)

Var akkurat en tur på føden fordi jeg ikke hadde kjent liv på over et døgn ;/ Heldigvis var alt fint <3 er i uke 24+5 nå :)
Der sa jordmor at vi skal kjenne liv daglig fra uke 23. Men nå var morkaken min godt plassert fremme på hele magen, så selv om vi så babyen bevege seg og sparke på ul så kjente jeg ingenting. Så det er veldig avhengig av hvordan babyen ligger. For senere samme kveld kjente jeg tydelige spark! :) :D
Kanskje det kan betrygge andre som føler de kjenner lite :)
Så bra at dere sjekket :) bedre en gang for mye enn for lite :)

Back
Topp