Glukosebelasting

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Skal det på torsdag, faste fra kl 24, har time på sykehuset kl 08. Må jo vente i to timer etter man har drikka den gørra.
Med tanke på hvordan formen er på morran, skjønner jeg ikke hvordan dette skal gå. Gruer meg noe forferdelig! Heldigvis skal mannen være med meg.
Men husker livlig hvor ille det var sist jeg var gravid.

Må bare klage litt :(

Det høres ikke noe festlig ut med kvalme og alt. Ønsker deg lykke til <3

Må du faste 24 timer? Jeg tok den igår og jeg måtte faste ca 8..

Begriper ikke hvorfor de gjør det så tidlig? Jeg var noen og tjue uker da jeg tok med første, og jeg forstod det var rutine pga startvekta da jeg var gravid. Syns det var fælt nok da, ble både svimmel og uggen, men blodsukkeret var helt fint.

Tok den for 15 dager siden. Fikk den servert med ren presset sitron, og kunne ta så mye sitron i som eg ville. Da ble den ikke så gale, smakte litt som sitron limonade. Ble veldig kvalm etter 30 min, men gikk heldigvis fint :-) Måtte faste fra 22.00 kvelden før og tok den rundt 09.00 dagen etter. Ser det er veldig mange som bare tror det er de som har høy bmi som må ta denne. Det er det ikke, er mange andre ting som kan gjøre at en har forhøyet risiko for svangerskaps diabetes og da er det bedre at de finner det ut tidlig slik at en kan få den hjelpen en trenger i svangerskapet :-)

Tok den i dag, ikke grunnet høy bmi vel og merke. Syns ikke den var så gæli! Fikk en ferdig blanding på flaske, kjølig og god. Dessverre viste den at jeg har svangerskapsdiabetes, men men. Jeg er ved godt mot! Det var ikke så høye verdier, så foreløpig skal det gå bra å regulere med kosten. :)

blæ den må¨jeg og ta neste uke... tror det er noe nytt de har startet med at vi må ta den i uke 12 + 25. Har ikke fått godkjent målinger på mine 2 andre svangerskap en eneste gang så dette blir tøft(og da var det kun måling i uke 25) ...

Så ikke denne før nå.
Jeg skal ta den imorgen.
Og finn beskjed at nå var det vanlig å ta den 2 ganger :o

Sist måtte jeg bare ta den en gang.

Sjønner ikke greia med 2 ganger.

Gruer meg til imorgen.

Er dette noe alle må liksom? Eller bare folk i visse risikogrupper? #førstegangsnoob :rolleyes:

Er dette noe alle må liksom? Eller bare folk i visse risikogrupper? #førstegangsnoob :rolleyes:

Lurer også på det :p men har forstått det som at det bare er de med bmi over 27 som må?!

Kan være pga høy bmi, svangerskaps diabetes i tidligere svangerskap, diabetes i nær familie å sikkert flere risikogrupper ;)

Jeg er ikke i en av de kategoriene, men skal ta den om noen uker. Spurte om det var noe grunn egentlig for at jeg skulle ta den(ville jo helst slippe..), da sa de bare at det var lurt å gjøre det og at de oppfordret alle til å ta den, men det er frivillig..
Så bestemt meg for å ta den, hvorfor ikke. :)

Folk i risiko grupper, mange tror det er bare de med høy bmi som bør ta denne, men er også andre ting som gjør at en har forhøyet risiko for svangerskaps diabetes. For eksempel de med påvist pcos har forhøyet risiko.

Skal det på torsdag, faste fra kl 24, har time på sykehuset kl 08. Må jo vente i to timer etter man har drikka den gørra.
Med tanke på hvordan formen er på morran, skjønner jeg ikke hvordan dette skal gå. Gruer meg noe forferdelig! Heldigvis skal mannen være med meg.
Men husker livlig hvor ille det var sist jeg var gravid.

Må bare klage litt :(

Hvordan gikk det ? Håper det gikk greit å ta testen. :-)

Back
Topp