Lage middag to ganger?

Uaktuelt.
Her er det helst han som står for matlaging så skulle jeg ha laget så hadde jeg hatt mer enn nok med å lage til en gang altså :-P

Veldig rart å forvente at du lager en helt ny middag. Og ganske jålete å ikke like oppvarmet mat spør du meg. Noen dager lager vi to middager, oftest helg, og da er det noe kosemat på kvelden som ikke er så barnevennlig. Heldigvis elsker mannen her middagsrester så det får vi god avsetning på til kvelden:p Å gjøre det innimellom for å gjøre noe hyggelig for kjæresten, ok, men at han skal forvente det blir helt feil for meg iallefall.

hadde ikke skjedd! måtte fint varmet opp rester eller lafet seg noe selv...

Nei, det hadde jeg aldri gjort :p men om han vil lage selv, så greit for meg ;) da kan jeg bruke restene til lunsj på jobb..

Nei vil han ha middag da og ikke varme det vi hadde får han lage selv her i huset. Av og til gir jeg mini middag og når han er i seng har vi en bedre middag sammen da men min mann jobber skift og kveldsskift annenhver uke til kl 23. Vil han ha middag da når han kommer hjem får han enten varme rester i mikro eller lage selv:-)

Lager aldri mat to ganger men kjøler gjerne ned maten til mannen også varmer opp skikkelig rett før han skal spise.
Unngår helst å varme i mikroen.
Men å lage to middager hadde ikke skjedd!

Haha nei. Min mann jobber kveld og spiser restene når han kommer hjem. Er han ikke fornøyd, får han lage sin egen middag.

Nei, vettu hva. Hvis ikke oppvarmede rester er godt nok, så får han lage selv (og her bytter vi jo på det uansett) Er ikke noens tjener, og sånn vranghet rundt mat hadde jeg aldri godtatt.

Skjer ikke. Jeg lager mat når jeg forventer/vet at han er ferdig på jobb, i og med at jeg er ferdig først. Er han ferdig først lager han mat. Med mindre jeg jobber kveld. Da fikser vi hver for oss.

Har aldri syntes noe om det som mange gjør, å lage en middag til barna og en til seg selv og foreldrene etter at barna er lagt. Altså, folk får gjøre slik de vil selv, men her i huset blir det en middag sammen. Eller ingen middag.

Noen som gjør det?
Jeg og sønnen min spiser middag i 16.30 tiden. Når mannen kommer hjem i 21-22 tiden så vil han at jeg lager middag til han ettersom han ikke synes det er godt nok å varme middag fra tidligere i microen.
Det er snakk om 2-3 dager i uka.
Da hadde jeg bedt han lage noe selv. Eller spise middag på jobb og ta kveldsmat når han kommer hjem.

Her spiser vi middag 16 og en gang i uken er jeg ikke hjemme før 17:30, da varmer jeg opp. Han drar to dager i uken på jobb rett før middag og kommer hjem ca 22, de dagene spiser han ikke middag hjemme, pleier å kjøpe seg noe varmt på jobb.

Her er det kun en middag, hvis han vil ha noe annet får han lage det selv :p

Skjer ikke! Av og til tar vi noe på ettermiddagen og noe på kvelden, men da er det hovedmiddag på kvelden og ei grandis på ettermiddagen. De som kommer sent hjem får selv lage middag hvis de vil ha!!

hadde ikke skjedd! måtte fint varmet opp rester eller lafet seg noe selv...

Enig!

Heldigvis så sier mannen min også at om det er noe jeg vil gjøre med barna så skal jeg heller ikke stresse hjem for å ha middag klar til han. Han mener at jeg f eks: skal nyte tiden på lekeplass, eller på stranda mens været er topp. Samme om vi koser oss på besøk en plass :D

Jeg vet faktisk ikke om jeg hadde klart å ha et langvarig, seriøst forhold til noen med slike forventninger til meg så ofte.

Ikke fordi det gjør meg noe å lage mat, det er noe av det beste jeg gjør i løpet av en dag, men fordi det får være måte på til hjelpsesløshet og primadonnanykker!

En gang i mellom (typ 5-6 ganger i året) skjer det her, og da fordi mannen har vært på reise over flere dager og kommer med kveldsfly og vi trenger den sosiale delen ved måltidet. Om han har sene møter på jobb får han enten varme opp mat eller lage middag sjæl!
Ikke lager jeg flere middager fordi de som skal spise den ikke liker det jeg lager heller.

Har stort sett middag eller en god kveldsmat klar når han kommer hjem seint. Han forventer det ikke, har aldri bedt om det eller forlangt det. Jeg gjør det fordi det er en av måtene jeg viser at jeg er glad j han på. Jeg lagde også jobbmat til han en periode, men det fikk jeg beskjed om å slutte med, for han rakk så sjelden å spise den. Jeg er kanskje litt gammeldags og sambo bortskjemt.☺ Skal vi ut å reise pakker jeg kofferten hans. Jeg rydder i klærne hans. Jeg bretter og vasker klærne hans.. Jeg finner frem klær til han når han er i dusjen (når vi skal være hjemme) og legger håndkle lett tilgjengelig.

Hvis dette var mannen sin faste arbeidstid, hadde vi nok laget middag sammen en gang i uken feks. :)

Her hadde han fått valget om han vil ha rester eller lage seg noe mat selv. Jeg hadde aldri stått å laget middag to ganger til dagen bare fordi mannfolke kom hjem så seint. Da må han rett og slett ta konsekvensen av det selv! :-)

Jeg hadde blitt skikkelig forbanna om gubben mente han skulle få servert nylaget middag så sent. Jeg er ikke slaven hans faktisk. Det eneste jeg ka strekke meg til er å steke pannekaker om det er igjen røre ;)

Back
Topp