Jeg er nå 31+1 og føler plutselig at jeg har vært på lite svangerskapskontroller i forhold til andre. Mulig jeg bare innbiller meg dette altså. Men hvor ofte er dere/har dere vært på kontroll hos lege/jordmor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mitt ble fult sist jeg var på sykehuset nå. En får bare side 2 hos den du går til kontroll hosJeg har vært på kontroll i:
uke 12 (lege)
uke 16 (jordmor)
uke 21 (jordmor)
uke 25 (jordmor)
uke 28 (lege)
uke 29 (jordmor)
I tillegg til dette har jeg vært på OUL i uke 18, samt at vi har vært på to private UL vi har betalt for i uke 12 + uke 26.
Også har jeg vært til to glukosetester hos legen i uke 16+uke 28, men det er litt utenfor "de vanlige" kontrollene.
Nå har jeg fått påvist mild svangerskapsdiabetes og bekkenløsning, så regner med kontrollene blir hyppigere framover. Venter blant annet på innkalling til sykehuset for veiledning med svangerskapsdiabetes.
Lurer jo egentlig på hva som skjer hvis helsekortet blir fullt i de kontrollradene. Får man nytt da? Jeg har vel 5 rader igjen, og aner at det kommer til å blir brukt opp...
Jeg har det grønne helsekortet og det er det flere sider på bakover, men regnet med at de ikke skal skrives på. Så du har altså fått en ekstra ark?Mitt ble fult sist jeg var på sykehuset nå. En får bare side 2 hos den du går til kontroll hos![]()
Jeg har det lilla og det var bare 1 side. Side to skrev legen ut på printeren og ser veldig annerledes ut enn side 1, men har de linjene hvor kontrollene skrives innJeg har det grønne helsekortet og det er det flere sider på bakover, men regnet med at de ikke skal skrives på. Så du har altså fått en ekstra ark?![]()
Da blir det vel en ordning på detJeg har det lilla og det var bare 1 side. Side to skrev legen ut på printeren og ser veldig annerledes ut enn side 1, men har de linjene hvor kontrollene skrives inn![]()
Sniker litt fra juli:Jeg er nå 31+1 og føler plutselig at jeg har vært på lite svangerskapskontroller i forhold til andre. Mulig jeg bare innbiller meg dette altså. Men hvor ofte er dere/har dere vært på kontroll hos lege/jordmor?
Føler også at jeg har hatt lite kontroller, men er sikkert bare fordi jeg helst skulle hatt en liten hver dagHar vært i uke 9 og 12 hos lege, uke 19 på UL. De siste har jeg vært hos jordmor. 22, 26, og skal nå i uke 30
Ellers har det vært en del småkomplikasjoner mtp bekkenløsning, blødning osv, så har vært noen småturer ekstra til lege og fødeavd.
Sniker litt fra juli:
Er vel 12, 18/20(oul), 24, 28, 32, 36, 38, 40 som er det de regner som standard kontroller. Dvs 1gang i mnd frem til de siste ukene før fødsel.
Så egentlig bare 4 du bør ha vært på til nå.
Her skviste jm inn en ekstra time etter oul men ellers er det ca de timene jeg har hatt ( skal ha for uke 38 imorgen, 37+5 da). Men har vært til noen kontroller på sykehuset også for vekstestimering.
Får krysse fingrene for at du ikke får flere farger på "kartet"Da blir det vel en ordning på detMitt blir nok også snart fullt. Og nå er det både rosa og gule markeringstusjstreker på det.
Rosa = GBS
Gult = Sv.diabetes
Lurer på hva det neste blir...![]()
![]()
Jeg har tre fargerDa blir det vel en ordning på detMitt blir nok også snart fullt. Og nå er det både rosa og gule markeringstusjstreker på det.
Rosa = GBS
Gult = Sv.diabetes
Lurer på hva det neste blir...![]()
![]()