Omplassere hund

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Noen som vet hvordan vi kan omplassere en hund når vi ikke får tak i oppdretter (verken pr tlf, sms eller mail) og omplasseringsplasser har ett krav at oppdretter er kontaktet før de tar inn ren raset hunder? Vi kan desverre ikke ha hunden til gubben lenger pga vi ikke kan ha hund her vi bor :-/

Hadde kontaktet et omplasseringsenter å hørt! :)

Hadde kontaktet et omplasseringsenter å hørt! :)
Har allerede pratet med de i nærområdet og opp mot 2-3 timers kjøretur unna men de sier vi må kontakte oppdretter først. Men sa til gubben at han kunne forklare situasjonen at han ikke får tak i oppdretter uansett hvor mye han prøver

Har allerede pratet med de i nærområdet og opp mot 2-3 timers kjøretur unna men de sier vi må kontakte oppdretter først. Men sa til gubben at han kunne forklare situasjonen at han ikke får tak i oppdretter uansett hvor mye han prøver
Skjønner! :)
Kjedelig når oppdretter ikke svarer.

Skjønner! :)
Kjedelig når oppdretter ikke svarer.
Ja han har til og med i kontrakten fra da han kjøpte hunden at oppdretter ønsket å få mulighet til å ta hunden tilbake hvis eier av en eller årsak ikke kan ha hunden lenger. Så rart han ikke svarer da

Ja han har til og med i kontrakten fra da han kjøpte hunden at oppdretter ønsket å få mulighet til å ta hunden tilbake hvis eier av en eller årsak ikke kan ha hunden lenger. Så rart han ikke svarer da
Veldig rart! Kansje noen fra raseklubben klarer å komme i kontakt med han?

Vet ikke svar på som ditt men

“Selv om det er vedtatt forbud mot dyrehold i seksjonssameiet, kan bruker av seksjonen holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for de øvrige brukere av eiendommen.”

Eierseksjonsloven

Gis bort på finn :) omplasserte hunden min i februar, fikk mange interesserte og jeg kunne velge de jeg syntes passet best :)

Vet ikke svar på som ditt men

“Selv om det er vedtatt forbud mot dyrehold i seksjonssameiet, kan bruker av seksjonen holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for de øvrige brukere av eiendommen.”

Eierseksjonsloven
Ja jeg vet men vi leier bare så vet ikke hvordan det er da?:-/. Det er også en 50 kg dobberman og litt liten leilighet med snart 4 stk i så altfor liten leilighet til så stor hund og små barn. Synes jeg da:-). Han er en hund som er overalt og som jeg sliter med å holde i bånd uten vogn og skal jeg ut med vogn i tillegg har jeg ikke sjans. Selv om vi vil beholde han så ser vi det desverre dithen at han er alt for stor og mye å ha med å gjøre med snart 2 små barn under 2 år:-(.

Kontakt seriøse hundtrenere!? Eller rase klubben..
Ja tenkte å høre med raseklubben:-). Han har også vært på kennel nå i helgen pga en ferietur og gubben tenkte å høre med dem om de også visste om noen han kunne kontakte:-)

Back
Topp